Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Om neon??

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    20

    Om neon??

    Om man köper en sån wier kan man koppla den på fläkt skarva den röda och svarta?? elle va sak ja koppla den?? finns de små neon rör??

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Om du ska dra in neon i lådan så antar jag att den ska ha +12V. det brukar de flesta neon kit kräva. Då fläkt kabeln inte ger mer än +7V i vanliga fall (du kan höja till +12V där men då går fläkten på max hela tiden, ganska störande) så rekomenderar jag att du skarvar i på HDD kabeln (neonets Röda mot hdd kabelns gula, och neonets svarta mot hddkabelns svarta). OBS kolla hur mycket många volt just DITT neon kit kräver.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    Okej tack.. men ja pratade med en som håller på att jobba med massa sånt och han sa att de är inte de bästa att sno ström därifrån kan påverka hdd på olika sätt så man är ju inte fattig så de blir ju hellre en transformator

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Vad jag vet så ska det inte påverka hdd'n. Det är ju samma sak som att ta strömmen innan den går ut till hdd'n (villket man egentligen gör) Men men, testa dig fram, så löser det sig säkert
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Liknande diskussioner

  1. Neon i xboxen ?
    By fagge__ in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2005-02-20, 00:01
  2. Neon rör med vägg kontakt?
    By Lankfisher in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2005-02-18, 18:36

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •