Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Körs XBoxen i Dolby Digital nu??

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21

    Körs XBoxen i Dolby Digital nu??

    Har idag köpt ett hemma bio system på elgiganten.På hemma bio systemet så finns det en optisk utgång.Jag använder microsoft original Advanced Scart Cable & har köpt en optisk kabel.Nu till frågan.Enligt manualen till Advanced Scart Cable så är det digital output på scarten & enligt manualen till hemma bio systemet så har den också digital output,kommer jag att få Dolby Digital ljud eller måste hemma bio systemet ha digital input??Märkte ingen skillnad när jag ryckte ut den optiska lilla kabeln.Hur kan jag veta om det körs i Dolby Digital?
    Fattar noll på detta!Vore tacksam för svar för e det fel så måste jag åka tillbaka med hemma bio systemet imorgon måndag.
    Tack på förhand.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Om jag drar ut kabeln från hemma bio systemet så lyser det starkt rött om kabeln men om jag rycker ut den vid advanced scarten så lyser det svagt rött.
    Om nu detta hjälper!!
    Här är specifikationerna:
    DVD-Receiver Music Max power5 x 20W + 1 x 40W Volume controlALL, FR, FL, C, SR, SL, SW Speaker size setupLarge/Small Tuner BandsFM / AM Tuner presets40 Surround formatsDolby Digital, Dolby ProLogic II, DTS Digital stream audio outDolby Digital, DTS, MPEG, PCM Audio Languages (soundtracks)Up to 8 languages D/A converter27MHz/10 bit sampling video Horizontal linesMore than 500 Screen formatsPanScan, LetterBox, 16:9 Colour formatsPAL / NTSC Disc Formats (play back)DVD, DVD-R, DVD+R, DVD-RW, DVD+RW, CD, VCD, SVCD, CD-R, CD-RW, MP3, HDCD, JPEG Fast forward/reverse speeds2x, 4x, 8x, 16x, 32x Slow motion fwd/rev speeds1/2, 1/4, 1/8, 1/16 Skip (forward/reverse)Yes Still pictureYes RepeatChapter, Title, All ProgrammingYes Picture zoomYes OSD languagesEnglish, German, French, Spanish, Danish, Portuguese, Swedish, Dutch SubtitlesUp to 32 languages DVD Last memory functionYes JPEG picture rotationYes Region codingMulti region Analoge audio inputs1 x Stereo RCA line inputs, 1 x subwoofer out for active subwoofer Video Output1 x composite, 1 x S-video SCART connectionsTV (audio and video out, TV audio in) Antenna inputsFM / AM Speaker outputs6 x Clip Digital Audio outputs1 x coaxial Mains voltage230-240V / 50-60Hz Standby functionNo Dimensions (HxWxD)52 x 420 x 360mm Weight4.90Kg Manual languagesEnglish, German, French, Spanish, Danish, Dutch Remote controlFull functional AccessoriesFM-, AM-antennas, Manual, Remote control, batteries and SCART cable are included
    Last edited by Nijo; 2004-07-05 at 01:52.

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Du måste ha en optisk ingång på ditt hembiopaket för att det ska kunna fungera.
    Som du har kopplat idagsläget så är det ju 2st utgångar som är ihopkopplade och då fungerar det inte.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Hmm ja då e det ju bara att packa ihop skiten & åka tillbaka till Felgiganten som sa att det kan man koppla med XBoxen.
    Jag ville ju ha så man fick Dolby Digital på XBox ljudet.Men då vet man att man ska ha ett hemma bio system med Optisk INGÅNG.
    Tack Berggren.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Berggren
    Du måste ha en optisk ingång på ditt hembiopaket för att det ska kunna fungera.
    Som du har kopplat idagsläget så är det ju 2st utgångar som är ihopkopplade och då fungerar det inte.
    Kan du eller någon annan förklara varför det sitter Optiska Digitala Utgångar på Recivern?Har letat överallt nu efter hemma bios system & nästan all har bara Digitala Utgångar men INGA Digitala Ingångar.
    Vad anv man den Optiska Utgången till då???

  6. #6
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    20
    Anledningen till att det finn optisk utgång är att man ska kunna spela in musik digitalt till CDRW eller Minidisc lr någon annan form av inspelningsmaskin, kanske rent av vill koppla vidare till en annan förstärkare.

    Att det inte skulle sitta optisk in på något hembiosystem låter aningen skumt, vart har du då tittat och på vad?

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av tellus
    Anledningen till att det finn optisk utgång är att man ska kunna spela in musik digitalt till CDRW eller Minidisc lr någon annan form av inspelningsmaskin, kanske rent av vill koppla vidare till en annan förstärkare.

    Att det inte skulle sitta optisk in på något hembiosystem låter aningen skumt, vart har du då tittat och på vad?
    Det sitter en optisk utgång på mitt hemma bio system.Enligt egenskaperna för systemet så e det bara en utgång,alla jag kollat på har bara utgångar!
    http://www.elgiganten.se/is-bin/INTE..._vartypes_text

  8. #8
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    20
    Om länken var en spec på ditt system så har du inte digital ingång, ej heller optisk ut utan bara elektrisk.

    Tala om vad systemet har för modellbeteckning istället så kan jag kolla på dantax direkt, Fel giganten skriver sällan rätt i sådana specar

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21

  10. #10
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    20
    Du har ingen ingång

  11. #11
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    20
    Om du vill ha en förstärkare med digital ingång så får du nog titta på något annat system.

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Jo jag vet (nu...) hehe.

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Kanske ska köpa creatives nya GD580.Den har ju Dolby Digital Optisk ingång.Så då borde det ju funka.Nån som anv detta set från creative.Är det bra?

  14. #14
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    20
    Det låter ungefär lika bra som ljudet i en lite dyrare tv med 5.1. Skulle nog hellre satsa på någon av dessa:

    http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=122459&cks=PRL detta har lite bättre frontar än GD580 och bättre sub, dessutom 7.1

    http://www.datorbutiken.com/se/defau...?artId=LOGZ680 detta paket har tagit hem många utmärkelser för sitt fina ljud och nu är det dessutom mkt billigt i förhållande till vad man får.
    Last edited by tellus; 2004-07-06 at 13:14.

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Köpte en hemma bio förstärkare med 5.1 högtalare etc med Optisk Ingång ,coaxial Ingång etc.
    Köpte en DVD också med optisk utgång & coaxial utgång(som jag kopplade in på coax ing på förstärkaren) så nu e det äntligen klart.
    Nice att spela på,hehe.

  16. #16
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    20
    Får gratulera till första steget in i hembions värld , har gått igenom många anläggningar själv.

Liknande diskussioner

  1. Satte i ny hårdisk, nu startar bara xboxen om och lyser rött.
    By Madman in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-05-04, 19:33
  2. Dolby Digital ljud till receivern??
    By Silver2 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-17, 11:50
  3. Dolby Digital 5.1
    By deisan in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-16, 10:33
  4. Dolby Digital signal från Xbox till extern förstärkare
    By TheRunnerUp in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-01-25, 00:03
  5. EJ Dolby Digital från PS2
    By wmadoss in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-02-26, 23:35

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •