Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Lite hjälp av någon bussig

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Lite hjälp av någon bussig

    Nu har jag läst runt på forumet i över 10 timmar, och jag har lärt mig mycket må jag säga; men mitt problem är inte löst.

    Nu till problemet.

    Jag köpte x-exuter 2 lite plus (lödfritt) och jag fick in det fel fritt allting fungerar som det ska utom flashningen, jag förstår mig inte riktigt på det här altså, jag laddar ner det alternativ jag får av er men inget funkar jag gjorde som det stod i FAQ´n, men det funkar inte det står bara cd rom label : BIOS
    och inget mer, det händer inget. Jag har testat flera olika "bios" men inget verkar fungera, jag andvänder mig av Nero start smart bränner och ställer in inställningarna som står, jag testade lite innan och det funka med att flasha det stog flashing men när det laddat klart så stängdes xboxet av.

    Kan någon snäll själ ge mig lite hjälp och lätt hjälp så jag kan komma igång så fort som möjligt, vore snällt om någon kunde skicka bioset till mig.

    Och sen detta med superdisc, är det bara att bränna ner och sätta i så startar det aouto? Jag har en "step by step" manual ang. SD, men jag vill vara säker .

    //Ganjabarnet

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Hur beter sig boxen efter att det "stod flashning och boxen stängdes av" ?
    Vilket bios använde du då?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Förlåt för att jag inte "edita" att jag var klar, det var tämligen ett bios som hade installerats. Jag visste bara inte hur det skulle se ut när de va klart

    NU funkar det iaf med Evox v+3935 tror jag, tack för chippet hansi

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Hehe här återkommer jag med problem igen, fast nu är det extreeeemt snälla nu måste jag ha rejäl hjälp.... Jag hade en 80 gigare i datorn som jag då tänkte lägga in för att jag inte hade något att göra, så ja då började jag med att formatera disken, drog ut den la in den i xboxet startade med SD3.6 funka oh va skönt tänkte jag så jag drog in på psx menyn flash bios valde det med massa siffror 497 något mer kommer inte på, det flashades juse jag formatera innan också, sen så stängdes boxet ner. ok tänkte jag då är det dags att starta då.

    Startar den och så kommer den satans jävla rutan upp om att jag måste lämna in den på service hm så jag började söka på forumet, ok står att jag ska fortsätta testa då gör jag de funkar inte efter flera försök så jag byter tillbaka till orginal HDD funkar inte här heller.:::...!! så jag testar utan skiva funkar inte heller, jag har tur om service skiten dyker upp annars fraggar den bara ....


    Så snälla hansi eller någon annnan kunnig hjälp mig vore jättte snällt...

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    en sak till jag får felkod 16, men det bootar inte från någon cd skiva det funkar inte, bank 1 och bank 2 spellar ingen roll händer samma sak

Liknande diskussioner

  1. messiah LITE pris???
    By filli100 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-14, 15:53
  2. Behöver lite hjälp tack
    By jose in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-07-12, 18:35
  3. HJÄLP HANSI ELLER NÅGON PÅ PSXCARE
    By Erik in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-02-21, 21:04

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •