som topic säger så börjar vissa xvid grejer lagga (xvid 1.01RC1)
efter ca 5 min sen droppar den till 0 frames..ljudet fortsätter
ohh CVS 1.0
som topic säger så börjar vissa xvid grejer lagga (xvid 1.01RC1)
efter ca 5 min sen droppar den till 0 frames..ljudet fortsätter
ohh CVS 1.0
Jag har samma problem, laddade ned "Hellboy" DVDrip i xvid, dock uppstår problemet vid olika tillfällen i filmen. Jag trodde det var fel på just den filmen, men det kanske är något annat knas... Jag såg en annan post här om att det kan vara nätverket... jag ska prova att lägga över filmen på boxen istället för att streama, det kasnske hjälper.
Provat och bytt mellan ffmpeg samt xvid codecen samma probb..kör igenom en switch så det ska funka (har haft det så i 6mån iaf utan probb) men innan dom la med nyare stöd hadde jag probb med xvid oxå..roliga är att det bara är XviD 1.01RC1 som inte funkar.."alla" divx,svcd osv funkar x
Prova starta filmen i MediaPlayer Classic. http://prdownloads.sourceforge.net/g...2.zip?download
Har haft en två filmer som har liknande problem och öppnar jag dom i MediaPlayer Classic får jag upp en så här ruta...
Kör jag om den i VirtualDub funkar den men är VÄLDIG i osync...
fick upp samma ruta..grymt irreterande iaf..ingen bra lösning på det ktd ?
Som sagt... Om man kör den i VirtualDub blir den osyncad som fan...
Vad man kan göra är att dra ut ljudet till en WAV och sen lägga in det igen (som mp3 lämpligtvis) men då måste man labba med delay tiden och jag har inte hittat ett bra sätt att se hur mycket (i ms) man ska lägga in...
Nån som vet ett bra prog eller ett bra sätt att se osyncen i ms i VirtualDub?
P.S Det bästa är ju iof att folk lär sig rippa filmer RÄTT!!!
Jag löste mitt problem med Hellboy
Jag installerade XBMC 1.0 HBC(eller vad den nu hette), istället för WAM versionen, och så passade jag på att ta bort inställningarna för XBMC i TDATA.
Nu lirar filmen kanon...
Bookmarks