Hejsan jag är väldigt ny på det här med xbox, jag sitter o fösöker göra en playlist i xbox media center, jag har gjort en i xbox mediaplayer.
Går det att göra i xbox mediacenter?
Mvh Anders
Hejsan jag är väldigt ny på det här med xbox, jag sitter o fösöker göra en playlist i xbox media center, jag har gjort en i xbox mediaplayer.
Går det att göra i xbox mediacenter?
Mvh Anders
svar ja, samma princip som XBMP, nästan Välj alla låtar du vill ha genom Y(gul) sen trycker du på svart för att byta mellan dina mappar och din nuvarande playlist När du sparat den finns den i playlists i mitten till vänster under rubriken "playlists"
* Xbox V1.1
* Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
* 160 GB Samsung HD
* 10 000+ Roms
* 70+ XBOXspel
har du fjärren "addar" du med nollan.
Nu har jag gjort en, men det tar en jäkla tid o ladda playlisten, är cirka 5000 låtar, hur lång tid ska det ta ungefär.
Mvh Anders
Ska du göra en playlist som räcker hela sommaren?
Haha
nej jag tänkte jag skulle göra en av alla mina mp3or, men det vekar vara lite segt. Finns det ingen spelare som bara inriktar sig på mp3 till xbox?
Mvh Anders
Har du stängt av ID3 Tag i Settings/My Music?
Japp det har jag gjort!
Ska man lägga in nya mediacenter kanske?
Gör det nu! Du kommer inte ångra dig
Okej är det bara o ersätta dom gamla filerna?
Ta bort det gamla (gör backup för säkerhets skull) och lägg in det nya. Eller som endel säger: "Ring ut det gamla och ring in det nya..."
Oj oj den var mycket bättre
Men kan man inte göra så att den spelar random?
Mvh Anders
Det finns en sånn inställning. Om du letar runt lite så kan du hitta typ: "Blanda spellistor automatiskt" eller nått...
Okej
Men hur byter man låt då? Om man t.ex är inne o kikar på visualization, ska man inte kunna byta låt då? Jag kan inte göra något
Mvh Anders
Det tycker jag faktiskt är dåligt, man kan inte bläddra i låten, har du fjärren funkar "nästa kapitel"-knappen som låtbyte
* Xbox V1.1
* 160 GB Samsung HD
* 10 000+ Roms
* 70+ XBOXspel
Bläddra i låten? "nästa kapitel"-knappen fungerar ju som låtbyte i varenda dvd-spelare som jag provat iaf..
ja, men han kanske inte visste det, med bläddra i låten menar jag att man inte kan spola till ett visst ögonblick som man kanske vill höra, lite frustrerande när man vill att syskonen ska lyssna på en talbok i mp3format som är 40+ minuter lång
* Xbox V1.1
* 160 GB Samsung HD
* 10 000+ Roms
* 70+ XBOXspel
Köp en fjärr!!!
Kostar runt en 300:- och då kan du spola i låtarna osv.
Om man kör XBMC på med boxen borde man skaffa fjärr... Hur mång kräver en sladdfjärr alá 70-tal när man köper en tv eller dvd idag?..
kan man spola med fjärr? *provar* lite småskitigt men det funkar. Och jag håller med, köpte min fjärr för 249 Den är dock inte så tålig så det är lite lösa delar som skramlar i min för att jag har tappat den ett par ggr Men räckvidden är jävligt bra och den är lätt (plastig)
* Xbox V1.1
* 160 GB Samsung HD
* 10 000+ Roms
* 70+ XBOXspel
Hehe får skaffa en fjärr då
Svart knapp växlar mellan fillista och spellista - men vilken knapp gör motsvarande sak på DVD-fjärren? Har äntligen lyckats (med handkontrollen) att lägga till låtar i en spellista (tack för bland-funktionen!) men det är smuttare att köra trådlöst :-)
Du kommer till spellistan med "title"-knappen och "back"-för att komma tebax. Lägg till låtar med nollan i fillistan. Ta bort låtar med nollan i spellistan.
Funkar kanon! Tack för hjälpen!
Bookmarks