Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: HD xbox till Proj ojojoj

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Question HD xbox till Proj ojojoj

    Har tänkt att införskaffa de nödvändiga pryllarna för att kunna spela progressiv scan på min proj (Davis cinema one) Nu är xboxen modad med bios och allt som behövs men så kom jag på en sak. Den skall ju växlas över till NTSC för detta å min proj kan bara ställas om mellan PAL och SECAM hu i hela bängen gör jag nu? eller fungerar det lika bra ändå???

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Pal och Secam är ju egentligen bara relevant för compositeingången.

    Har Davis Cinema one verkligen HD upplösning och komponentvideoingång?
    Är inte det typ en antik 640x480 DLP eller nåt?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Ingång

    Nja den har VGA ingång 800x600 å enligt tester skall den få en betydligt bättre bild om man matar den progresivt via VGA-ingången som vad jag förstår tar RGB

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    eller är detta bara att gå för långt

    Rekomendationen va från "the bigg pickture..." Tror du att bilden inte blir bättre så kanske man ska strunta i att slänga ut masa pengar.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan ju iaf köra 480P progressive, och om den är äkta 800x600 så får du kanske även bra resultat från 720P (vilket egentligen är 1280x720).

    Jag rekommenderar X2VGA adaptern isåfall.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Lightbulb för att avsluta detta kapittlet

    Så att mata min davis via VGA kabeln ger bättre upplösning även om man inte kör progressiv scan. dessutom har pal/secam/ntsc inget med VGA ingången att göra så det går att mata med vilket format man vill...

    Bara så jag har klart för mig skall sedan inte tjata mer!

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du måste köra progressive scan från boxen, vilket du gör med x2vga adaptern. Boxen tror det är en komponentvideokabel, men det görs om till VGA med motsvarande upplösning.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Jag råkade uppdatera till xbox live och nu är min evo-x meny borta!
    By Hansi in forum Supportloggar från IRC/ICQ/MAIL
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-04, 16:16
  2. 6.3.2 Fastest way to transfer files between two XBOX Consoles using FXP
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-17, 22:28
  3. PS2 emulator till linux på xbox??!!!
    By Boogie Man in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-01, 15:43
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24
  5. 3 Multi-X chip till xbox
    By mbse in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-05-09, 06:35

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •