Nu är det så här att jag fick mitt ps2 chippat djävligt billigt hos en lekeman (vilket i efterhand bara framstår som dummare och dummare). Min polare som har en annan ps2 modell chippade också sin ps2'a hos samma snubbe, nu är det så att psx orginal och brända funkar perfekt på min maskin likaså ps2 orginal & brända ps2 på cd skivor.
Men själva kruxet är att en del brända ps2 dvd skivor funkar inte för mej, och en del bootar bara sporadiskt (Def Jam Vendetta & Nba Street 2).. så jag tog för givet att dom var söndriga, men sen testade jag dom hos en polare och där funkade det hur bra som helst, var inne i någon butik som lagar ps2'or och dom sa att lasern var sönder och att det var bara köpa en ny ps2'a och betala för en flyttning av chippet till den nya maskinen (för cirkus 2-3tusen), eftersom att jag knappt spelar någonting och är en fattig student så framstår inte det som ett så speciellt attraktivt förslag.. så vad jag undrar är det möjligt att han har fel och att det är något annat som är fel?
Bookmarks