Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: Hjälp! Hdloadern bootar ej!

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Hjälp! Hdloadern bootar ej!

    Fick min Hdloader från Psxcare idag(7/7)! Stoppar i skivan i PS2:an (en SCHP500004a som är 2månader gammal knappt använd,helt orginal),då kommer texten "Please insert a Playstation or Playstation 2 disc"

    Provade på brorsans V3:a å på den så funkade det dock så hackade spelen rejält men det kanske berodde på Samsung HD:n

    Så PLZ vad kan det vara för fel svårläst skiva lr funkar det inte på nya PS2r ?

    Tack på förhand Micke!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kanske ett dåligt pressat exemplar, maila för utbyte.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Tyvärr

    Provade nu exakt samma sak! Tror det är min PS2 som inte vill Vad det nu kan bero på, spel iövrigt funkar iaf klockrent!

    Det jag funderar på nu är om det skulle funka om man skulle stoppa i ett DMS3 om det skulle funka då?

    Iaf så är det en SCHP-50004 med serial: FC8483508

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Question

    Jag har samma problem och ser gärna ett svar på denna fråga.
    Jag har en omoddad PS2:a och spell/filmer fungerar perfekt. Fick hem HDloader idag och skivan startar inte, provade på en annan omoddad PS2:a och det fungerade. Vad behöver göras på min maskin? Att modda den ska inte behövas.

    /Tony

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Jag inhandlade en HD-Loader idag och den bootade fint första testet. Efter detta säger den: "Please insert a Playstation or Playstation 2 disc" Hur kommer det sig? Jag som blev så glad när den först fungerade och nu strejkar den..? Går det bra att reklamera den eller?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova ställa ps2:an på sidan eller lägga den ner (ändra på läget alltså)

    Vissa PS2 är kinkiga, inget nytt med det.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    40
    Respekt
    21
    har också fått "Please insert a Playstation or Playstation 2 disc" medelandet iblaand när jag ska starta hdloader på min omodade v9 maskin..
    då brukar jag bara öppna luckan spinna runt skivan några varv, mata in luckan så funkar det perfekt

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    40
    Respekt
    21
    kan detta ha något med olika hårddiskar att göra?
    typ nått speciellt märke eller liknande som stör ut nått så att inte hdloader startar

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Skall inte ha någon betydelse vilken disk man använder sig av, tror inte disken kan störa så att skivan inte läses korrekt. Boota upp skivan utan disk så ser du ju om den bootar bättre då.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Antagligen så är CDn feltryck eller nått som gör att din PS2a inte klarar av att läsa den riktigt. Har du provat den i någon annans PS2a för att se om den funkar då? Om inte så får du väl kontakta de du köpte den av för utbyte.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Eftersom din polares HDL skiva inte heller funkade så är det antagligen din PS2a som är problemet, kanske ett ex där lasern börjar ge upp..
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Helt apropå!

    Anledningen till att köpte en ny PS2 ivåras var för att jag råkat paja DVD-lasern på min gammla V4:a. Men kom ju på nu att cdlasern funkar!

    Jaaaaa! Den klarade av att boota Hd-loadern, så nu installerar jag mina spel på med hjälp av PC:n istället! Så nu har jag 2 ps2r som "funkar"

    Så alla med en PS2 med kass DVD-laser, kan ju köra alla spel från hårdisk istället, med installationshjälp av PC:n!

    Så nu funderar jag på och sälja min V9 istället.

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    .

    Japp!

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Är det någon som har kommit fram till varför inte hdloader bootar? Fick hem mitt exemplar (från PSXcare) idag å har försökt boota det ett XX antal gånger utan resultat. Får bara fram "Please insert a PS1 or PS2..." Har provat ovanstående saker.

    (Mitt PS2 är drygt en månad gammalt och läser alla spel å filmer utan problem, så linsen är nog inte problemet.)

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Skumt att ett flertal användare rapporterar att de har problem med HDL skivorna, har själv köpt 4ex från England och ingen av den har varit bråkiga att få igång. Är det ett flertal feltryckningar av CD-skivorna som finns ute eller vad??
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    det kan juh vara så att lasern är "sämre" i en del ps2 och skivan är svårläst, eventuellt dåligt pressad.. fast inte felpressad..

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    PS2 har separata dioder i läsaren, en för CD och en för DVD.

    HDLOader är en CD.

    Filmer och de flesta spel är DVD
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av sL1M
    det kan juh vara så att lasern är "sämre" i en del ps2 och skivan är svårläst, eventuellt dåligt pressad.. fast inte felpressad..
    Jo, det var så jag menade. Dåligt pressad inte feltryckt. Kan inte komma på någon annan anledning eftersom folk som har helt fungerande PS2or i övrigt, backuper på DVD & CD samt original som funkar bra, men inte just HDL skivan??
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Har för mig det var nåt liknande med AR å 30004R maskinerna precis när dom kom...

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Samma fel här, HD Loadern vill inte boota. PS2:an är en SCPH-50004 och inhandlades för en dag sedan. Så... ger PSXcare ersättnings HD Loader eftersom den jag har är kass?

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Felaktiga HD Loader är bara att skicka tillbaka, ange kund+ordernummer och felbeskrivning.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #22
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Jag har provat fyra olika HDL-skivor som jag köpt ut åt polare i två olka omgångar för att hjälpa dem att montera HD. Har testat på 2st 30004, 2st 50004 och en 39004 och skivorna funkar perfekt på samtliga, har antagligen haft tur att inte få ett dåligt ex.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  23. #23
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    jag fick en gång att min PS2 inte hittade hdloader skivan jag har 50004-R fan vad rädd jag blev..

Liknande diskussioner

  1. HJÄLP! Bootar ej på chippet
    By Selberg in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-23, 00:15
  2. Hjälp mig med mitt origa chip
    By Tuppen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-02, 10:47
  3. Hjälp! Boxen bootar om när dvd:n och hd:n är inkopplade.!
    By Lars Laban in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2002-11-07, 19:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •