Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Uppgraderade PS2-maskiner

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0

Uppgraderade PS2-maskiner

Hej! Jag undrar om de uppgraderade PS2-konsollerna, som får DVDR-kompabilitet redan i fabriken, då kan köra backupkopior utan problem? Krävs det mer än bara DVDR-kompabilitet?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Alla PS2 kan läsa DVD-R och alla PS2 behöver chippas för att kunna starta spel från DVD-R
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0

???

Har en gammal version (kommer inte ihåg vilken) Får inte till detta med dvd-r kan alltså inte bränna dessa spel. Den bara står och låter med svart skärm. Läste någonstans att det hade med att lasern i denna är för dålig och inte klarar av att läsa dvd-r är detta påstående fel? Har chippat denna med ett gammalt chip där man måste har bootcd för att det ska funkar.

MVH Micke_80

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vad har du för något på dina DVD-R skivor då?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ditt chip klarar nog inte spel från DVD-R
    Du kan prova med dvd-filmer på DVD-R

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Jag har provat en rad olika skivor, men nu när du säger det så jag har ju faktiskt kollat på film bränt på dvd-r. Alltså borde det vara chipet det är fel på. Står du fast vi att om man chippar det funkar ps2 spel på dvd-r? Vilket chip ska man använda? Vilket är bäst.

Micke_80

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    25
    Klart att PS2an kan läsa spel från DVD-R om det är chippat och har en laser som inte är helt slut, hur tror du vi andra som chippat kan köra back-uper annars.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    DMS3 och Matrix Infinity är de bästa chippen. Men du kan välja vilket chip som helst av de vi säljer för att spela spel från DVD-R

Liknande diskussioner

1. ps2 hård disk
    By EvilBoY in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2005-01-11, 19:30
  2. PlayStation 2 Multi-X chip NEO2.2 för svensk/amerikansk PS2 - 250:- Behöver HJÄLP!
    By Bastjeman in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 17:08
  3. ps2 popper mod chip säljes!
    By gurra_g in forum Annonser/SPAM
    Senaste inlägg: 2002-09-04, 16:11
  4. funkar messiah på alla ps2 maskiner?
    By helly in forum NEO4 - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2001-12-27, 23:34
  5. Playing Backups & Import Method for PAL & USA PS2
    By [spd] in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2001-02-02, 18:52

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner