Har fått höra att det ska vara problem med äldre PS2 maskiner och DMS3 chippen. Stämmer detta? Har ett DMS v3 eller 4 som sitter i en gammal SCHP 30004. Funkar såklart inte alls (inlämnat hos console). Är tveksam till deras sätt att löda och undrar om PSXcare är bättre på detta? Har kollat runt på forumet och inte funnit något inlägg som tyder på sämre prestanda enbart för maskinen skulle ha några år på nacken. Problemet med mitt chip är föjande:
1. Svart bild efter PS2 loggan.
2. Brända spela kan inte ens lokaliseras. (maskinen märker inte att spelet ligger i maskinen)
Så med andra ord kan maskinen inte göra ett smack. Kommer dock in i browser, kan pilla med minneskort osv. Hos alla med liknande fel har det löst sig med diverse onaturliga knapptryckningar eller flashning av bios. Men de har åtminstone fått igång något spel. I mitt fall är allt dött. Spelar ingen roll om det är bränt, original, PAL eller NTSC. Kan tillägga att min laser fungerar perfekt! (gjorde åtminstone innan chippning)
Ska tillbaka till console imorgon och se vad de kan göra. Men vore ändå trevligt och se vad PSXcare eller ni på forumet anser om detta.
Upprepar den viktigaste frågan åter igen: Är detta ett vanligt problem mellan DMS3 och äldre PS2or?
Bookmarks