Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: DMS3, Gamla maskiner och Krångel!

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0

DMS3, Gamla maskiner och Krångel!

Har fått höra att det ska vara problem med äldre PS2 maskiner och DMS3 chippen. Stämmer detta? Har ett DMS v3 eller 4 som sitter i en gammal SCHP 30004. Funkar såklart inte alls (inlämnat hos console). Är tveksam till deras sätt att löda och undrar om PSXcare är bättre på detta? Har kollat runt på forumet och inte funnit något inlägg som tyder på sämre prestanda enbart för maskinen skulle ha några år på nacken. Problemet med mitt chip är föjande:

1. Svart bild efter PS2 loggan.
    2. Brända spela kan inte ens lokaliseras. (maskinen märker inte att spelet ligger i maskinen)

Så med andra ord kan maskinen inte göra ett smack. Kommer dock in i browser, kan pilla med minneskort osv. Hos alla med liknande fel har det löst sig med diverse onaturliga knapptryckningar eller flashning av bios. Men de har åtminstone fått igång något spel. I mitt fall är allt dött. Spelar ingen roll om det är bränt, original, PAL eller NTSC. Kan tillägga att min laser fungerar perfekt! (gjorde åtminstone innan chippning)
    Ska tillbaka till console imorgon och se vad de kan göra. Men vore ändå trevligt och se vad PSXcare eller ni på forumet anser om detta.

Upprepar den viktigaste frågan åter igen: Är detta ett vanligt problem mellan DMS3 och äldre PS2or?
    Last edited by Organics; 2004-07-09 at 00:28.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Äldre PS2 har ofta skitiga/slitna lasrar och därmed problem med att läsa brända (och ofta även original) skivor vilket i sin tur gör att ägaren tycker chippet är helt värdelöst.

Enklast testas detta genom att spela upp en film från dvd-r INNAN man chippar den så man ser att den åtminstonde kan läsa av skivorna...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0

hmm

Jo men som sagt, lasern fungerade perfekt innan jag chippade. Vad jag förstått efter 3 timmars forum surfande så borde de inte tagit emot den... Funderar nu skarpt på att köpa en ny fördigchippad. Men eftersom jag betalt hela 1690:- för denna chippning så får den gärna fungera tills vidare. Men nu gör den ju inte ens det... Testade den alltså direkt när jag kom hem och detta fel fanns direkt. De har med andra ord inte ens testat maskinen innan de släppte iväg den.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Sånt där händer oss också, kan helt enkelt vara en kabel som kommit loss då det inte är några direkt snälla lödpunkter när man monterar DMS3 på den modellen...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    Ok. Men då får de ta och fixa detta imorgon... Kan lova att ni får höra av mig igen när jag köper en färdigchippad. Ni verkar betydligt mer seriösa
    Tackar för svaren!

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-02-04, 17:52
  2. DMS3 Problem
    By metalnosferatu2 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-05-09, 16:25
  3. PSX och multi-x problem
    By TB_NoRatZ in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2003-04-13, 18:42
  4. Lite frågor...
    By qlz in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP