Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Rallisport Challenge 2 (Original) Dirty Disc Error

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0

Unhappy Rallisport Challenge 2 (Original) Dirty Disc Error

Efter ha spelat igenom halva Champion career så fick jag halvvägs igenom en bana, lite hack i spelet då och då. Hacken blev intensivare tills spelet till slut hängde sig och det stod att skivan var smutsig eller dyl.
    Jag slutade spela, lät spelet stå några timmar (tänkte ifall xboxen var för varm eller nåt? (har en 7200rpm:are i den)) Testade samma bana igen, nästan samma ställe igen halvvägs igenom banan så hände samma sak.

Eftersom det hände på nästan samma ställe så tänkte jag att det var väl nåt error på skivan just där, så jag körde lite på Live ett tag, men efter en stund, på en helt annan bana, så började det hack igen.

Det sjukaste är att skivan är helt felfri, inte en repa, eller ens ett dammkorn på den. Jag tänkte det kanske är min läsare, men jag har en samsung så borde väl inte vara den?

Läste på nåt forum att det tydligen fanns lite "måndags-ex." av spelet, men det var i USA, så tycker inte PAL-versionen borde vara nå strul...

Är det någon som vet någonting om detta?

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    jag hadde samma problem med Morrowind GOTY, men om du har chipad xbox? så kan du väll lägga in det??? annars så kan du(om du kan sånt) öppna läsaren o putsa läs huvudet med lite sämsk skin och typ vodka o om det inte fungerar så kan dugöra som jag, tvinga den att fuingera

edit: fast jag tror inte att det är läsaren som e fel på, om det bara är RC2, testa (om det bara är RC2) med att först skölja den i varmt vatten, sedan ha "sprut" tvål på och gnugga o sedan tvätta igen, o när du torkar så ska du ta en hand duk och dra den från mitten o utot, annars så fastnar det skräp i skårorna...
    (om du inte har ett moddat xbox så kan din garanti rubbas om du öppnar den :P)
    Last edited by bust-a-gamer; 2004-07-11 at 16:49.

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    Jag har moddat min och spelet ligger på disken men får samma problem efter att ha kört 10-20 banor i pro serien...ska testa att lägga in liret på nytt om inget annat funkar.

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    det finns vissa sidor(kan ingen så här på rak arm, men det finns) som visar alla filer i vissa spel, det kan vara att banan är "trasig", att "filen" inte las in korrekt, man får testa att lägga in vissa filer 100 ggr (tro mig, mitt nätverk pajja, tog 4 år att få igång nått från backup skiver etc.)

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av bust-a-gamer
    o när du torkar så ska du ta en hand duk och dra den från mitten o utot, annars så fastnar det skräp i skårorna...
    Öhh... vilka skåror? Kör du med vinyl skivor i din XBox?
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
    IR-Mod<>XBMC

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    suck... det fastnar skräp ialle fall... man SKA dra utåt o inte dra handuken(eller vad man använder) runt för det e inte bra helt änkelt!!1

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det fastnar inget skräp, men får du en repa så är den lättare att felkorrigera om den går från mitten och utåt än om den går längs med spåret.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Jo, jag har chippad xbox, men kör inte spelet från hårddisken, för att jag vill köra det via Xbox Live. Jag skulle ju kunna testa att lägga in det och se ifall det fungerar bättre då.
    Är det någon som haft dålig läsare som vet ifall man märker direkt om det är läsaren som är dålig? Jag har inte så många andra originalspel, men jag körde Burnout 2 från skiva med en kompis nyss i någon timme eller två, och det fungerade klockrent.

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    Ingen som har svaret ännu? Får prova att lägga in det igen då...eller i värstafall dra ner ett nytt och prova.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Jag testade att kopiera in spelet till hårddisken från min originalskiva. Då fungerade det att komma förbi banan som spelet hängt sig på tidigare, men nu hänger det sig direkt när nästa bana skall laddas istället.

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    hej jag har samma problem med rc2 om du har kommit hur man gör snälla skicka mig ett mess

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    jo mitt problem var att klockan inte var ställd...host host pinsamt

Registrerade
    Oct 2002
    Respekt
    23
    En OT -fråga till dig bara, hur gör du när du ska köra live?
    Ladies and gentlemen!
    The eagle has left the building!

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Jag avaktiverar chippet. Är olika på olika chip, men på mitt Apple X2.9 så håller man in eject-knappen i 2-3sek när man startar boxen.

OnT: Jag har löst mitt problem med DDEn, det var så att min HDD i boxen var trasig, och Rallisport Challange 2-profilen låg på det skadade området. Jag bytte ut hårddisken mot en ny och nu funkar allt igen.

Liknande diskussioner

1. Patch till RalliSport Challenge 2?
    By jEjK in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-09-04, 18:12
  2. The disc may be dirty or damage
    By Obi-1 in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-06-18, 14:04
  3. Disc read error
    By Incognito in forum Ripper 2 GOLD
    Senaste inlägg: 2004-05-20, 22:28
  4. Your disc may be dirty or damaged......
    By eikOOw in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-04-06, 15:03
  5. Disc Read Error.
    By sebr0ck in forum Messiah - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2003-03-11, 20:46

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner