Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Aladdin Advance Live

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Aladdin Advance Live

    Hej!
    Är Aladdin Advance Live kompatibelt med Xbox version 1.6? Om man har en bios som stöder 1.6 då. Eller måste jag skaffa ett SmartXX eller liknande chip?
    Xboxen är tillverkad 2003-12-15
    Kernel: 1.00.5713.01
    Dashboard: 1.00.5659.03
    Är det en 1.6 då eller är det för osäkert att bara gå efter de siffrorna?
    Tack på förhand

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan använda den med en 1.6 box och de ritningar som finns för att "återställa lpc-bussen". Du måste köpa advance live med den tillhörande programmeraren så att du kan få in evo-x m8 bioset på chippet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Ok, tack så mycket för hjälpen, har hittat ritningarna på hur man återställer LPC-bussen. Men jag undrar en annan sak, eftersom det inte finns några bra ritningar till hur man installerar Aladdin chipen på 1.6 måste man löda BT, L1 och L2 punkterna eller kan man hoppa över att löda dem?
    Last edited by Pyroholic; 2004-07-12 at 00:56.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du måste nog löda BT, annars kan du inte välja vid uppstart om chippet skall vara på eller av. På en icke-1.6 box så måste man löda BT om man skall kunna starta chippet.

    Alternativt skiter man i att dra d0 till chippet utan jordar d0 så bootar den alltid på chippet. Så gör vi när vi sätter i Aladdin i xbox där någon "flashat bort sig" på original-bioschippet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Ok, för på aladdin-********* så står det om man kollar på product comparisation att BT är optional på live men inte på plus, så jag tror att man borde kunna strunta i BT, men om man inte kan det, vart sitter den på en Xbox 1.6? Finns det några ritningar eller lödscheman(har inte hittat några) eller ska man bara leta efter samma komponent som sitter på 1.0-1.5, R3G3? Har ni monterat ett Live chip på en 1.6 någon gång?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har inte sett någon 1.6 ännu. Prova utan BT.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Du behöver inte oroa dig, din box är knappast en 1.6:a. Har chippat boxar tillverkade 2004-04-13 och de är fortfarande vanliga 1.4r. Nu finns det dock boxar tillverkade 2004-05-18 ute i affärerna (har sett de i ett par affärer), och de är 1.6r. Har en sån själv.. Att det är en 1.6:a ser man lätt när man öppnar dem, de har Xcalibur grafikkrets.

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Ok, då behöver jag inte krångla massa med att fixa lpc-bussen då iaf men har du moddat din 1.6:a? isf, var det massa krångel?

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Jag har inte moddat den ännu, har inte fått tag i nåt chip som har stöd för den än...

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    har beställt ett aladdin live chip nu ska köpa en weller lödpenna för mina gamla lödpennor har gått sönder... har haft typ 3 st på 2 år som har gått sönder... dags att köpa med lite kvalitet nu

Liknande diskussioner

  1. Bios uppdatering på Aladdin Advance 64?
    By jEjK in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2004-10-13, 14:30
  2. Aladdin Advance BT/L1 på Xbox 1.4
    By fettan in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2004-06-14, 15:09
  3. Xbox live möjligt på chippad xbox (alladin advance)
    By Wahlgren in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 22:00
  4. Problem med Aladdin Advance
    By Lakebay in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-04-27, 22:23
  5. problem med aladdin advance
    By flx in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-03-05, 18:38

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •