Snabb fråga om man vill byta ut version på xbmc är det då bara att tömma den mappen och föra över dom nya filerna till samma mapp, fungerar det då utan att göra några andra ändringar.
Snabb fråga om man vill byta ut version på xbmc är det då bara att tömma den mappen och föra över dom nya filerna till samma mapp, fungerar det då utan att göra några andra ändringar.
Jepp, det skall det göra.
Mvh
Granqvist
Tack för det snabba svaret. Vad är det för version som gäller nu.
V 1.0
Om du inte vet vart du kan hämta hem det så finns här en utmärkt sökfunktion
Jag vet vart jag ska hämta sakerna, jag ville bara veta vilken som var den senaste versionen. Har hämtat hem en version som är gjord 2004-02-12 är det den senaste eller finns det en nyare om det finns det vad är det för nummer eller datum på den då.
Du kan hitta nya builds typ varje dag.
Jag gör mina egna men lägger inte ut dom men jag sett folk som gör det så den senaste är den med dagens datum...
Här kan du ladda ner den senaste versionen:
ftp://xbins:homebrew@xbmp.uk.xbins.org/
Jag skrev V 1.0 i inlägget ovanför och om du redan vet vart du ska hämta hem XBMC så borde du där se att 2004-02-12 inte direkt är den nyaste som släppts.Original inlägg av extreme
Där finns inte senaste versionen... 2004-07-12 är ju senast! Om några timmar är 2004-07-13 senaste!!!Original inlägg av granqvist
Vad ni går miste om om ni använder gamla versionen som finns på ftp://xbins:homebrew@xbmp.uk.xbins.org/Och nått som gjort bilden mycket bättre är- 12-07-2004 changed: immediate hd-spindown disabled while not playing fullscreen (preview/calibrating)
- 12-07-2004 added: added Soften setting to Settings->User Interface
added Flicker filter setting to Settings->User Interface
moved Soften setting from Settings->My Videos to Settings->My Videos->Filters
added Flicker filter setting to Settings->My Videos->Filters
- 10-07-2004 fixed: Auto-shutdown sometimes resets settings (hopefully)
- 10-07-2004 fixed: AC3 5.1 was being played as 2 channel when digital enabled but passthrough disabled.12-07-04 Good settings to try with: UI soften off, flicker filter 1, Video soften off, flicker filter 0, much much more detail then the current values used.
visst, men var hittar man dessa? Jag antog att dom senaste public releserna fanns där.
Mvh
Granqvist
De "nyaste" för oss som inte kompilerar själva finns att få tag på här: ftp://xbins:homebrew@xbmp.uk.xbins.org/
På DC, torrent osv...
Och det går att få tag i purfärska om man letar lite...
Det är ju inga officiella builds. För dom officiella kommer ju på xbins ftp:n.
Mvh
Granqvist
Urk! Orkar inte gå igenom det där en gång till...
Det finns inga officiella releaser på XBMC!!!
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=14133
Mina (och alla andras) builds är lika officiella som dom som ligger där!
Last edited by ktd; 2004-07-13 at 10:45.
Hur "svårt" är det att kompilera sin XBMC?
Mvh
Granqvist
Bookmarks