Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123
Visar resultat 61 till 65 av 65

Diskussion: ExecFTP

  1. #61
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hello!

    Är det någon som vet om Execftp fungerar med USB Extreme? Har inte hittat något om det... Teoretiskt borde det ju fungerar eftersom det bara har med överföringen av spel från PC:n till HDD:n att göra??

    Tacksam för svar.

  2. #62
    Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    100
    Respekt
    20
    Jag vet inte om jag förstår frågan. ExecFTP fungerar med USB Extreme? Det är ju två helt olika program med olika ändamål.

    USB Extreme är som HD Loader eller HD Advance fast att man kör med en USB-hårddisk istället för att koppla in en hårddisk genom en nätverksadapter.

    ExecFTP däremot är en FTP-server som man startar på PS2an. Därefter kan man gå in på den FTP-servern från PCn genom nätverket med valfri FTP-klient och överföra filer mellan PCn och PS2ans minneskort samt hårddisk.
    Du kan däremot inte installera ett HD Loader/Advance spel genom ExecFTP eftersom det är ett eget filsystem som används till spel som man installerar som ExecFTP inte kan läsa.
    Jag har inte lyckats med detta iaf, om någon har gjort det så skriv gärna och berätta.

    För att installera spel genom nätverk så använder du ju inte ExecFTP, utan då använder du HDL_Dumb 0.7.3 eller kanske senare version. Jag vet inte om HDL_Dumb stödjer USB-hårddiskar, jag har inte kunnat testa det eftersom jag inte har en PSTwo utan en vanlig PS2.

    Kolla igenom trådarna om HD Loader och HDL Dump/Dumb för mer info.

  3. #63
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Ok, nu hänger jag med :P Hittade ett program (usb extreme) till pc:n som man använder för att installera spelen. Ganska logiskt att man inte kör ftp som du säger när jag kommer att använda mig av USB...

    Tack!

  4. #64
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Vart hittar man en manual till det här programmet?. jag får det inte att fungera, hur kopplar man ps2an till datorn, vilket pc program ska man använda tex?. en walkthrough typ. nån som orkar skriva en eller ge nån bra länk?

  5. #65
    Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    100
    Respekt
    20
    Den enda manual som jag kan tänka mig finns är den readme fil som följer med arkivet.
    Har du läst igenom hela denna tråd? Om inte, så gör det. Det finns en del info att hämta.

    Men kortfattat: Vanlig nätverksinkoppling till datorn, antingen direkt genom korsad kabel PS2 <-> PC eller med vanliga raka TP-kablar ifall man har hub/switch/router.
    PS2an körs på den lokala nätverksserien, 192.168.x.xx.

Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •