Sida 1 av 5 123 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 129

Diskussion: Koppla hårddisken till PC för snabbare inkopiering av spel till hårddisken

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Koppla hårddisken till PC för snabbare inkopiering av spel till hårddisken

    HDLDUMP (textversion)
    HDLDUMB (grafisk version)

    Koppla ps2:ans hårddisk till en PC för att snabbt kunna lägga in PS2 spel från ISO-images till HDLoader.


    0.5
    + CDRWIN images support, Nero images support (mode1 plain & RAW and mode2 plain & RAW)
    + transparent support for HD Loader images in the same way as ISO files
    + support for IML files (Intermediate file format by Sony CD/DVD Generator)
    ~ fixed bug in ISOFS parsing (sometimes fails to locate SYSTEM.CNF)
    ~ system partitions could not be deleted any longer

    HDL_DUMP 0.4 & HDL_DUMB 0.4 released with the following changes:

    * hdl_dumb (that is the GUI build) supports installation and removal of games only
    * hdl_dump and hdl_dumb are tested on Windows XP with Service Pack 1 ONLY;
    * Windows 9x and ME are unsupported;
    * installation of a DVD9 from an optical drive is unsupported (use an ISO image instead);
    * HD Loader could automagically enable one or more modes during installation, but hdl_dump does not; do it manually;
    * "zero" and "delete" commands of the command-line version would not ask for confirmation;
    * "zero" command of the command-line version will destroy information on the target HDD;
    * when "icon.bin" file is missing you'll receive "File not found." error;
    * hdl_dumb does not require hdl_dump;
    * fixed "dump";
    * game name (from the media volume label) and signature auto load.



    Notes
    =====

    * hdl_dumb (that is the GUI build) supports installation and removal of games only;
    * hdl_dump and hdl_dumb are tested on Windows XP with Service Pack 1 ONLY;
    * Windows 9x and ME are unsupported;
    * installation of a DVD9 from an optical drive is unsupported (use an ISO image instead);
    * HD Loader could automagically enable one or more modes during installation, but hdl_dump does not; do it manually;
    * "zero" and "delete" commands of the command-line version would not ask for confirmation;
    * "zero" command of the command-line version will destroy information on the target HDD;
    * when "icon.bin" file is missing you'll receive "File not found." error;
    * hdl_dumb does not require hdl_dump.
    Attached Files Attached Files
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Windows HDL Image Install Program

    Snyggt windowsprogram av Gadgetfreak för att lägga in PS2 spel på hårddisken genom att koppla den till en PC.

    Version 1.7.6

    Added support for Toxic OS V0.41 compatibility mode 4.
    Bug Corrections:
    Corrupted partition links when adding images that filled the lower 128Gb of a Toxic OS Extended APA drive.
    Repairing Toxic OS Extended APA format drives when the lower 128Gb was completey full.
    Repairing a drive with a Toxic OS ELF partition would erase the partition.


    Version 1.7.5

    Corrected a bug with repairing Toxic format drives, many thanks to Nekon for finding the fault so quickly!


    Version 1.7.4

    Finally finished the Scan/Repair function which also incorporates an undo feature in case of bad results.

    Implemented a change in the partition code which allows it to accept unused holes in the drive structure. This has been the biggest cause of incompatabilities when swapping between WinHIIP & HDL Dump.

    Added an Option to allow editing of the extended compatability modes used by the patched HDLoader.

    Stopped commas from being entered as display names for images.

    Corrected a bug that kept a file lock on the most recently installed image file.

    Changed the way the image selection checkboxes were handled as they were invisible with some 3rd party windows addons.

    Reinstated Windows 98/ME support with some enhancements to the way it works.

    Forced the Utilities functions to de-select the current drive in order to flush the buffered data.



    Version 1.7.3

    Corrected several bugs that stopped the majority of "ppf" patch files from being accepted as valid.

    Corrected a bug that stopped drives over 256Gb working with Toxic's Extended APA partitions.

    Cured a problem with multipart image files introduced with the last version.

    Extended the number of scanned drives to 16 for anybody with more drives than sense.

    Improved the Read / Write Drive Structure functions to aid in remotely repairing drives.

    Moved lots of functions around and added a Utilities button, from which you can select the new Drive Scan & Repair function, although you can only Scan at the moment, the Repair will follow as soon as I can finish it.



    Version 1.7.2

    Reverted Add CD / DVD volume size detection as people were having problems with some discs. It had only been changed to try and add DVD-9 support, which failed anyway.

    Re-extended the Image Modes display to display all 32 possible bits although only the first 3 can be edited within WinHIIP the remaining bits will be preserved as long as the Image Settings are not edited. These extra modes can be used by crazyc's latest HDLoader patch.


    V1.7.1

    Corrected a mistake that meant any drives formatted with Quick Erase Mode might not be formatted correctly.
    Basically if you formatted this way and your drive is accepted by the PS2 as formatted then you don't have a problem.

    Added two functions to Program Options to be used for problem solving of peoples hard drives.


    V1.7.0

    Full Toxic OS standard & extended (V0.3) operation modes.

    Support for installing DVD-9 (Dual Layer) image files supported by Toxic OS V0.3. These can be produced by DVD Decrypter.

    Selective copying of images between hard drives.

    Prompted regeneration of PS2 Master Boot Record if your PC blanks it when starting up windows.

    Image file extraction will now limit / split files to 3.999Gb for FAT file systems.

    Improved Partition code for images over 4Gb if using Toxic OS.

    The Select Drive list now indicates drives with PC Master Boot Records to stop confusion.

    Support for CrazyC's experimental DVD-9 (Dual Layer) HDLoader patch.


    V1.6.6:
    Corrected a bug that caused the program to hang after extracting images.
    Modification of the MBR code to stop the erasing of the DMS HD Explorer V1.31 signature data.
    PPF patching/un-patching of installed images.
    Extended the ReadMe file to include a full description of the errors that can be reported.


    (....har missat changelog för massor av uppdateringar mellan 1.5b2 och 1.6.6...)




    V1.5 Beta 2
    Corrected more partition bugs, mainly when image sizes were over 4Gb.
    Added "Orphan" partition support. When a drive scan is done you are now given the option of adding any HDL format partitions that are not in your HDL Settings log file, this should stop most of the compatability problems with other PC image install software.
    Corretecd the Settings log file size when adding images.
    The Remove option will now delete the partition and blank it.

    V1.5 Beta 1
    Added Copy Drive & Debug functions and display of fragmented drive space. Also vastly improved the reporting of partition errors to aid with bug/problem solving in the future.
    Corrected several bugs, illegal filename characters when extracting, persistant Add Image file list, increased checks for valid iso's and incorrect partition allocation for some images.

    V1.4 Final
    Rewritten large sections of the code, added proper batch Adding and Extraction of images, added Erase and Format options, added Print List option, added transfer statistics, cured a drive 0 bug and changed the way the partition module creates large partitions. Changed the icon and added a short ReadMe.

    V1.4 beta 3
    Added preservation of partition copyright message to stop WinHIIP from disabling DMS HD Explorer.
    Disabling of checkboxes when performing operations.
    Increased maximum sub partition size to 4Gb so that installing Iso's over 6Gb will work (untested).

    V1.4 beta 2
    Added "Add CD/DVD" option to install direct from your PC's CD/DVD Rom drive.
    Added "Minimize" button to window.
    Changed hard drive select to show all drives again but highlight which ones are PS2 formatted.

    V1.4 beta 1
    Added "Extract Image" option to take images off the PS2 HD and make iso files (no file splitting occurs so for large images you must use NTFS).
    Added the ability to select multiple images for adding, they must all be in the same directory and will get default settings of their image name and no compatibility modes set.
    Added drive scanning to the "Select Hard Drive" button so only valid PS2 hard drives will be listed.
    Added a transfer rate display in megabytes per second.
    Added rudimentry support for 98/ME although when selecting the drive it takes quite a while to respond as it has to manually work out the size of the hard drive by reading sectors (this is when the 2 Dll's are used).
    BUG: I have found that if I have 2 PS2 formatted drives in my PC it does not write to the drive correctly. I can find no reason at the moment. This exists in all versions to date.

    V1.3
    Stable release.
    Disables options during Add Image, system idles to stop XP not responding messages, has a fix to cope with large empty areas in the middle of the hard disc after HDL remove as been used and uses the correct sector size for the hard drive unlike V1.2 which used an ISO sector size (x 4).

    V1.2 Update (Had a major bug, if you have it upgrade)

    V1.1 Update
    I have corrected several bugs, some serious, some not. If you have V1.0 I would scrap it and get V1.1

    Well I finally finished it after about 30 hours coding over 11 days.

    This program will transfer disc images to a PS2 format hard disc attached to your PC. The drive must have been formatted with HDL on the PS2 first. There is no NFO file as I hate writing manuals and the program is fairly easy to operate. I don't know if it will work with USB connected hard drives as I don't have an adaptor, it would be good if someone can check this out for me.
    There is a small possibility of a problem with NTSC systems as part of the HDL partition configuration makes reference to a VMODE. I will add an option to change this if it is a problem.

    I have done as much testing as I can, the rest is up to all of you

    IMPORTANT NOTE:- At the moment WinHIIP is *NOT* compatible with Windows versions 95, 98 or Millenium. This is due to the method of hard drive access. I will perhaps change this if there is enough interest.
    Attached Files Attached Files
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Det kanske är i den här tråden jag ska fråga:
    Går det att kopiera in backupspel till hårdisken på datorn för att sedan spela koppla in hårdisken till min ps2 och spela dem med HDLoader på en o-chippad ps2?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, eller så är alla filerna du ser här för nerladdning bara på låtsas...

    Jag återkommer när jag haft tid att testa själv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Okej, tack så mycket vore fint om du hade möjlighet att testa detta på en _o-chippad_ ps2 för jag har läst i andra trådar att du har en chippad ps2

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det enda man behöver chip till är att på enklaste sätt läsa in icke originalspel till hårddisken när den är monterat i en PS2. När spelen väl ligger på hårddisken så spelar det ingen roll längre.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Jag har testat att lägga in snesstation på en omoddad PS2:a. Det startar men kan inte hitta romsen (den söker efter dem i DVD läsaren). EXECFTPS Standalone startar också men hänger sig när den inte kan ladda filerna från DVD läsaren.

    Det borde väl vara enkelt att konvertera programmen så att de kan läsa från HD:n istället/också?

    Då program fungerar bra att starta med denna metod så lär nog spela fungera också.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag sitter nu och laddar in lite images på hårddisken med WINHIIP (Windows HDLoader Image Install program).

    Den verkar ha stöd för de flesta imageformat, just nu läser den t.ex. in en .GI image som är uppdelad på 3 .GI-filer och totalt c:a 4GB

    Och medan jag skriver detta inlägg så har den hunnit med ungefär hälften...mycket snabbare än att bränna DVD-R och sedan låta PS2:an sitta och tugga i nästan en timme...även om man räknar med tiden att plugga in disken i pc:n...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Hmm, 2ggr har den stannat och klagat på att den haft problem att läsa imagefilen, men den tuggar glatt vidare. Testerna fortsätter :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Har precis provat att koppla hårddisken till datorn och lagt in ett spel. Funkade perfekt!
    Det är ju j-vligt grymt att kunna ladda hem spel till en ochippad PS2:a...

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    67
    Respekt
    22

    ISO Images

    Låter grymt!

    Kan jag ladda upp flera PS2.ISO med WINHIIP till PS2ans HD´n (i PC´n)?
    Är PS2ans bios begränsat till 120GB, klarar den större diskar chippad?
    Har HD loader FTP server alá Xbox?

    Nu kanske man börjar använda sin PS2'a lite mera, när kommer det in nya HD loader på lager?

    /Z

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Zapata
    Låter grymt!

    Kan jag ladda upp flera PS2.ISO med WINHIIP till PS2ans HD´n (i PC´n)?
    Är PS2ans bios begränsat till 120GB, klarar den större diskar chippad?
    Har HD loader FTP server alá Xbox?

    Nu kanske man börjar använda sin PS2'a lite mera, när kommer det in nya HD loader på lager?

    /Z
    Först måste du installera HD-Loader, som ser till att formattera hårddisken och lägga in vad den nu lägger in för data som håller reda på vilka spel som är installerade.

    Sedan kan du fylla på med "PS2.ISO":sar med HD-loader tills hårddisken är full...

    Angående FTP-server, se separat tråd om det. Det är en FTP-server under utveckling och därmed väl bara en tidsfråga tills det finns program som FTP:ar in en ISO till hårddisken.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    HD-loader kommer in om några dagar bara.

    Just nu ligger hårddiskgränsen på 137GB eller nåt liknande, så man kan ju trycka i en 160GB om man vill, kostar ju inte så mycket mer än 120GB.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Hansi, jag har provat att koppla min Maxtor 120gb som jag haft i min PS2a, med redan befintliga spel, till PCn men inget av programmen hittar den som en PS2 disk. HDL_Dump säger bara 0 PS2 Drives found och WHIIP säger bara "There are unrecoverable partition errors" när jag väljer disken i menyn. Kan det ha att göra med att det redan finns spel inlaggda på disken? Har provat på olika IDE kablar i burken och just nu som primary master på en egen kabel men det funkar iaf inte.

    Kollar jag i diskhanteraren i Windows så hittar den disken som inte initierad, är det riktigt?
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    67
    Respekt
    22
    Hej Hansi

    Kommer Psxcare att erbjuda uppgradering om FTP versionen kommer?

    /Z
    Last edited by Zapata; 2004-07-13 at 22:46.

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av danne.sk
    Hansi, jag har provat att koppla min Maxtor 120gb som jag haft i min PS2a, med redan befintliga spel, till PCn men inget av programmen hittar den som en PS2 disk. HDL_Dump säger bara 0 PS2 Drives found och WHIIP säger bara "There are unrecoverable partition errors" när jag väljer disken i menyn. Kan det ha att göra med att det redan finns spel inlaggda på disken? Har provat på olika IDE kablar i burken och just nu som primary master på en egen kabel men det funkar iaf inte.

    Kollar jag i diskhanteraren i Windows så hittar den disken som inte initierad, är det riktigt?

    Jag hade väl en 4 spel på hårddisken när jag kopplade in den till datorn, det var bara att välja rätt disk i WHIIP så listades spelen snyggt och prydligt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Zapata
    Hej Hansi

    Kommer Psxcare att erbjuda uppgradering om FTP versionen kommer?

    /Z
    FTP-servern är ett gratisprogram. Och jag räknar med att vi snart ser ett gratisprogram med samma funktionalitet som HD-loader + FTP-server bootbart genom "Boota med ett PS1 spel och fnulad gamesave" exploiten.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    67
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Hansi
    FTP-servern är ett gratisprogram. Och jag räknar med att vi snart ser ett gratisprogram med samma funktionalitet som HD-loader + FTP-server bootbart genom "Boota med ett PS1 spel och fnulad gamesave" exploiten.
    Ok tror jag fattar, kopierar du över ExecFTPs progget till PS2hd via PC'n, tillbaka till PS2'an och startar det?

    Går det att boota HD Loader från minneskort utan chip?

    /Z

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har inte testat ExecFTP alls än. Och håll eventuella FTP diskussioner i den tråden framöver: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=15605

    Du kan boota HD Loader från minneskortet på en omodiferad PS2, det finns väl beskrivet i någon av de andra trådarna i avdelningen. Man måste göra en gamesave som anpassas efter vilket PS1 spel du vill boota med.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #20
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    67
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Hansi
    Jag har inte testat ExecFTP alls än. Och håll eventuella FTP diskussioner i den tråden framöver: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=15605

    Du kan boota HD Loader från minneskortet på en omodiferad PS2, det finns väl beskrivet i någon av de andra trådarna i avdelningen. Man måste göra en gamesave som anpassas efter vilket PS1 spel du vill boota med.
    10-4

  21. #21
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Har nu provat lägga in fyra spel. Alla har funkat klockrent! Det här känns ju nästan för bra för att va sant tycker jag. Kunna hämta hem spel utan att behöva chippa sin PS2:a!

  22. #22
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Jag fick till det med min disk nu också, men bara med programmet WHIIP. HDL_Dump bara förstör PS2 partitionen/formatteringen på disken. Dessutom så varnar WHIIP när jag väljer disken för "There adre correctable partition errors" men det funkar bra ändå.

    Hela min spelsamling på disken hade försvunnit första gången eftersom Windows måste ha provat att initiera disken utan att jag ville det och förstört PS2 partitionen. Vad man än gör så skall man inte gå in i diskhanteraren iaf, då försvinner allt.
    Last edited by danne.sk; 2004-07-14 at 11:52.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  23. #23
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Nordis
    Har nu provat lägga in fyra spel. Alla har funkat klockrent! Det här känns ju nästan för bra för att va sant tycker jag. Kunna hämta hem spel utan att behöva chippa sin PS2:a!
    Kan nån lite enkelt beskriva vad som behövs för att koppla min PS2 Maxtor till min PC. Måste jag öppna PCn? Behöver jag nån sladd eller sitter det en inne i datorn? Jag har en stationär PC med USB men inget FireWire.

  24. #24
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    67
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Otaku
    Kan nån lite enkelt beskriva vad som behövs för att koppla min PS2 Maxtor till min PC. Måste jag öppna PCn? Behöver jag nån sladd eller sitter det en inne i datorn? Jag har en stationär PC med USB men inget FireWire.
    Först ska du ha formaterat den med din PS2'a.

    Sen ansluter du din HD till din PC's IDE kontroller (sitter inuti datorn).

    Ta t ex. sladden från din CD spelare.

    Var uppmärksam så att du inte sätter PS2 HD'n på samma sladd som en annan master då funkar ingen av enheterna och du måste ändra så att en är master och den andra är slave (detta görs med jumpers på enheterna)

  25. #25
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Det funkar bra att använda en extern USB eller Firewire låda till hårddisken också, kör så själv nu.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  26. #26
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    67
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av danne.sk
    Det funkar bra att använda en extern USB eller Firewire låda till hårddisken också, kör så själv nu.
    Blir inte prestanda väldigt dålig med USB HD?

    /Z

  27. #27
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    USB2 är snabbt nog.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  28. #28
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Tja, ligger på ca 20-25 mb i sekunden i överföring till min USB 2.0 låda med Maxtor 120gb disk i. Tycker själv att det är ruskigt bra överföringshastighet via USB.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  29. #29
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    67
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Hansi
    USB2 är snabbt nog.
    Ok visste inte att PS2 har USB 2.0

    Så då behöver man inte en nätverksadapter längre?

    /Z

  30. #30
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Men hallå. Du använder ju nätverksadaptern för att använda hårddisken till PS2an, vi snackar ju om att "Koppla hårddisken till PC för snabbare inkopiering av spel till hårddisken" som denna tråd handlar om.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Sida 1 av 5 123 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. 4.1 Byte till större hårddisk
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-15, 18:25
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. Flytta X-box spel till Hårddisken HUR?
    By wirper in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-02-24, 10:23
  4. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-09-19, 07:50
  5. 3.1 Installation av Evolution-X BETA 1.8.458
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 21:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •