Sida 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Visar resultat 91 till 120 av 129

Diskussion: Koppla hårddisken till PC för snabbare inkopiering av spel till hårddisken

  1. #91
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Såg att Nordis kör spel från hd utan chippad ps2a.
    Jag har en ps2 v3 eller 4a vilken jag har hört ej skall lämpa sig för att chippa.

    Med en hd och hd loader kan jag då köra spel från hdn utan chip? Kan jag köra import, backup och ntsc spel också från hdn med hd loader utan chip?

    Vet att jag ej kan kopiera in backupspel genom ps2an till hdn men hade tänkt koppla hdn till datorn och föra över dem.

  2. #92
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, det går bra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #93
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    stimpen! Jajamen det fungerar bra. Du behöver också en nätverksadapter för att koppla in hårddisken i PS2:an om du inte vet det.

  4. #94
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    tagit bort detta inlägg hittade infon på forumet.

    skulle bara säga att detta är ett riktigt bra forum. trevligt folk och man hittar svar på det mesta man undrar över.
    Last edited by stimpen; 2004-08-27 at 01:29.

  5. #95
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    la in ett spel på 3st .ig filer. winiiph la in dessa som 3st sperata imager...
    teatade starta det i hdloader från första imagen och det verkar fungera.
    är det rätt att lägga in flera .ig filer på detta sättet eller den använder automatiskt de andra filerna också då man kör spelet?

  6. #96
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    40
    Respekt
    20
    Läste detta förut har inte testat det än dock eftersom jag inte brukar tanka hem spel i gi format..

    "skriv command i kör eller klicka på DOS-prompt i datorn, skriv in:
    copy /b PDX-Fifa2k3(11).gi + PDX-Fifa2k3(12).gi hansirokkar.iso"

  7. #97
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    ok. skall testa det. är bara det att det verkar som flera spel ligger uppdelad epå .gi filer... varför är de uppdelade så igentligen?
    Last edited by stimpen; 2004-09-01 at 21:51.

  8. #98
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    hmmm det fungerade att kopiera ihop dem.... men är det rätt att göra så? som t.ex. den första .g1 filen e på 1k... och då jag startar spelet med hdloader väljer jag den filen och ändå funkar spelet. den kan ju ej starta spelet bara med den filen då då den bara e 1k stor?
    men väljer jag en av de större partionerna i hdloader fårn spelet fungerar det ej.

    skall testa också lägga in den ihop kopierade isofilen och se hur den funkar
    Last edited by stimpen; 2004-09-01 at 22:11.

  9. #99
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Den första .gi-filen beskriver hur övriga .gi-filer skall användas för att bli en komplett image. Anledningen till att ha flera filer är att omoderna operativsystem/filsystem inte kan hantera större filer än t.ex. 2GB. WinHiip är så bra skrivet att det kan tolka den första .gi-filen på rätt sätt och läser alltså in den kompletta imagen från alla filer.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #100
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    hmmm men det är ändå rätt att jag får upp alla 3 filerna sedan i hdloader?
    så det är ej meningen att winhiip skall läsa in .gi filerna så det blir ett enda alternativ att starta i hdloader. utan man skall se alla 3 som det är i detta fallet?

    gillar ej att jag får upp 3st i hdloader istället för en.... men funkar det så e det ju lungt
    Last edited by stimpen; 2004-09-02 at 18:06.

  11. #101
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    jag testade nu att kopiera ihop .gi filerna till en iso fil. det gick bra. men sen då jag skulle ladda in den i winhiip så blev det err: image read.... jag döpte den nye filen till .iso.

  12. #102
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    ok har fått rät tpå allt nu hehe.... man skulle visst bara välja den första lilla .gi filen då man la in det. jag valde alla 3...

  13. #103
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Det går alltså att köra NTSC Import spel genom HDLoader även fast man inte har chippat om jag har förstått detta rätt.?

  14. #104
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Svar, ja.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  15. #105
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Hur kopplar man ps2 hårddisken till datorn? kan man göra det med en korsad kabel från ps2s nätverkskort till datorns?

  16. #106
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Man kopplar in den som man brukar koppla in hårddisker, på IDE kabeln...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #107
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    DOH! Svaren står ju 5cm ovanför mitt inlägg.. SORRY! *låter inlägget vara kvar om någon vill kommentera ändå*

    Hejsan.

    Jag har varit intresserad av HD Loader en längre tid, nu tror jag att jag är redo att ta steget och köpa HDLoader/Advance komplett med hårddisk.

    Så jag har några frågor som jag skulle uppskatta att ni svarade på, kom ihåg att jag är ny på området så "be gentle".

    1. Det går ju tydligen att koppla HDAdvance hårddisken direkt till datorn för att föra över .ISO filerna. Är det verkligen möjligt att göra detta helt utan ett modchip?

    2. Eftersom jag har en PAL maskin, är det då möjligt att föra över ett NTSC spel till hårddisken och sen kunna spela det genom HDAdvance utan modchip? Alltså går det att ladda NTSC spelet från hårddisken om man har en PAL maskin med en PAL kopia av HDAdvance?

    3. Något mer som jag behöver veta innan jag fyller i beställningen?

    Tack på förhand.
    Last edited by fast; 2004-10-20 at 23:15.

  18. #108
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hei!
    Tusen takk for et kjempebra forum. Har fått masse info om det jeg har lurt på lenge. (håper det går bra at jeg skriver på norsk).

    Det er en liten ting jeg lurer på. Hvis jeg har innstallert et spill til en PS2 formatert harddisk på pcen. Trenger jeg da hdloader for å starte spillet på ps2? Eller må man starte hdloader i ps2 før jeg kan starte innstallerte spill?

  19. #109
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    0
    vad jag vet så kvittar det, sålänge hårddisken är formaterad, antingen i winhiip (Tror det går) eller i hdloadern...

    det ska funka vilken väg som helst

  20. #110
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    0
    Danne, du har ingen extra info om t.ex Winhiip å 200gigs diskar? fick just min sådan å formaterade i winhiip.. 1.6.3

    då fick den ett ledigt utrymme på 125 / 189gig

    provade erase på den.. satte den i ps2 med hdadvance2.0 å den formaterade å fick upp disken på tot 187gb efter formateringe.. nu sitter jag här i winhiip igen å den säger fortfarande 125gig.. :S


    EDIT: Jag hittade svaret i en annan tråd D'oh
    Last edited by Allexz; 2004-11-11 at 17:26.

  21. #111
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Du glömde att ta enable på 48bit LBA under program options eller hur?
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  22. #112
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    0
    Jepps

  23. #113
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    47
    Respekt
    20
    när man har använt winhiip så kan man gå in på edit image settings, och där står det någont om "boot", jag la in "san andreas" och där stog det något om boot och så la jag in "burnout 3" och där står det inget, san andreas funkade men inte burnout... måste det finnas en boot fil? båda va iso från början...

  24. #114
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    HUR FAN TAR MAN bort spelen med winhIIp? asså!!! spelets namn försvinner.. men platsen på hårdisken är ju kvar för fan!! jag blir GALEEN!!

  25. #115
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Du skall alltid ha "Reduce Fragmentation" påslaget när du installerar spelen. När du tar bort spel så får du inte tillbaka utrymmet som ledigt utrymme utan som Fragmenterat utrymme med det gör ingenting för när du installerar spel igen så kommer detta utrymme fyllas upp. Det blir precis likadant som när du tar bort spelen i HDL på PS2an men då ökar det lediga utrymmet fast det egentligen är Fragmenterat.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  26. #116
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av danne.sk
    Du skall alltid ha "Reduce Fragmentation" påslaget när du installerar spelen. När du tar bort spel så får du inte tillbaka utrymmet som ledigt utrymme utan som Fragmenterat utrymme med det gör ingenting för när du installerar spel igen så kommer detta utrymme fyllas upp. Det blir precis likadant som när du tar bort spelen i HDL på PS2an men då ökar det lediga utrymmet fast det egentligen är Fragmenterat.
    Hur gör man Reduce Fragmentation??

  27. #117
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Det valet finns under knappen Program Options i WinHIIP.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  28. #118
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av danne.sk
    Det valet finns under knappen Program Options i WinHIIP.
    jag ser inget program options i winhIIp?

  29. #119
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    0
    det är samma sak som i en pc.. när du tar bort ett spel så ... tar du inte bort de egentligen... bara typ.. flyttar informationen

  30. #120
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av araben
    jag ser inget program options i winhIIp?

    Last edited by danne.sk; 2004-11-29 at 00:46.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Sida 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. 4.1 Byte till större hårddisk
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-15, 18:25
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. Flytta X-box spel till Hårddisken HUR?
    By wirper in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-02-24, 10:23
  4. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-09-19, 07:50
  5. 3.1 Installation av Evolution-X BETA 1.8.458
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 21:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •