Sida 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 129

Diskussion: Koppla hårddisken till PC för snabbare inkopiering av spel till hårddisken

  1. #31
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    67
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av danne.sk
    Men hallå. Du använder ju nätverksadaptern för att använda hårddisken till PS2an, vi snackar ju om att "Koppla hårddisken till PC för snabbare inkopiering av spel till hårddisken" som denna tråd handlar om.
    Hallå själv. trodde du lyckats köra HD med USB på PS2. my mistake!

    Jag sökte på USB i forumet så jag såg inte vad tråden hette.

    Att USB funkar på PC borde vara ganska självklart då XP hanterar en USB hd som en vanlig HD.

  2. #32
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Jo, men det är inte säkert att de speciella programmen som fixar att ladda över imagefiler och cd/dvd skivor till PS2 formatterade diskar, typ WinHIIP klarar USB anslutna diskar.
    Last edited by danne.sk; 2004-07-17 at 00:19.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  3. #33
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    67
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av danne.sk
    Jo, men det är inte säkert att programmen, typ WinHIIP, som fixar att ladda över image och cd/dvd skivor till PS2 formatterade diskr klarar USB-diskar.
    Nä, Kul att det funkar iallafall så slipper man gräva i burken

  4. #34
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Japp, precis därför jag ville informera om det så det hjälpte någon. Det är otroligt smidigt att bara slänga in disken i en extern usb-låda utan att behöva gräva i burken.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  5. #35
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Further info about the DVD9 procedure coming from DMS forums. leftler wrote:
    DVD9 to HDL tutorial

    I desided to put this in a new topic so it does not get lost in the discussion of the other topic. also i would like to thank alachest for all of his help.

    What you will need:
    WinHIIP
    Apache and if you don't already have them in your system32 folder the apache dlls
    Sony CD/DVD generator and the patch
    iml2iso
    dvddecryptor

    1. make a iso image with dvddecrpyter
    2. open apache and open the iso you made
    3. go to file/extract/all
    4. wait a while, it will look like it froze, it dident, you can go to the extracted folder and see the files being created.
    5. once it says its done go to file/create file list and save to somewhere convenent
    6. click on the red/blue arrow, you will see the files change
    7. go to file/extract/all again, put in the same folder as other extracton.
    8. go to file/create file list again name it a diffrent name in the same convenynet place
    8. open sony CD/DVD creator, make a new dvd project, make new DVD-rom master disk, NOT master disk dual layer , copy the whole directory where you extracted to the directory page (you will have to go up one level from where you extracted and copy the files, not the single directory)
    9. go to the layout page and orgnise the files to the order that they where in on the file lists you created, first layer first, then the second layer
    11. go to volume fill in the informaton on top, the disk name is the same as the slus file, slus in the first part, the number without the period in the second. for the other informaton just be logical, read the box(Xenosaga was copyrighted by namco, no publisher)
    12. go to file/export iml and save the iml in the directory where you extracted
    13. open iml2iso and slect the iml file, then create the iso.
    14. send the iso to winHIIP.


    TA-DA

    i havent tested the winHIIP part beacuse my ps2 is in for repairs and wont be back till tue. but this method should work with any dvd9
    NeMeSiSM66 wrote:
    With Xenosaga make sure to enable Mode 2, before playing or else whenever a movie tries to load, it will just be the radar, you'll be able to access menus but the game won't work. So remember Mode 2.

    Too bad Xenosaga is the only DVD9 game I have, or else I would try MGS2: Sub, or Champs of Norrath.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #36
    Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    20
    Hansi går det att koppla Xbox hårddisk till PC och överföra filer till hårddisken, som man gör på PS2??????

  7. #37
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av AntFlash
    Hansi går det att koppla Xbox hårddisk till PC och överföra filer till hårddisken, som man gör på PS2??????
    Och när hade DU tänkt lära dig sökfunktionen?

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=15047
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #38
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    67
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av admix
    hgmm.,.ngn som har en ftp med ps2 spel!?
    Nu ligger du risigt till!

  9. #39
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    oj..flåt. -...visste ej att amn fick tala om det..därför tog jag bort det!!!...ursäkta mig..har aldrig gjort det men har ju hört talas om att det finns massa sådana ftper..aär inte så bra på sånt..har bara ahft pset i 2 veckor typ!!!o jag fick hd loadern idag från dem o de funkar med mitt enda spel driver =)

  10. #40
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    67
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av admix
    oj..flåt. -...visste ej att amn fick tala om det..därför tog jag bort det!!!...ursäkta mig..har aldrig gjort det men har ju hört talas om att det finns massa sådana ftper..aär inte så bra på sånt..har bara ahft pset i 2 veckor typ!!!o jag fick hd loadern idag från dem o de funkar med mitt enda spel driver =)
    No probs va.

    *TIPS*
    Jag har hör talas om ett program som heter Direct Connect, där kan man visst hitta det mesta i spelväg

  11. #41
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    är det bara iso filer man kan lägga in på hden!?...kan man lägga in ngn annan!?!?..om jag har fattat de rätt så e de bara o överföra filerna till hårddisken!!? ..så ska hdloadern hitta dem!?

  12. #42
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av admix
    är det bara iso filer man kan lägga in på hden!?...kan man lägga in ngn annan!?!?..om jag har fattat de rätt så e de bara o överföra filerna till hårddisken!!? ..så ska hdloadern hitta dem!?

    eller är det ngt mer..säg att jag ahr ett spel som e i iso...typ 2 gig..e de bara o föra över till hårddisken!?!..så ska hdloadern hitta det!??!..hjälp pls!!

  13. #43
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    40
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av admix
    är det bara iso filer man kan lägga in på hden!?...kan man lägga in ngn annan!?!?..om jag har fattat de rätt så e de bara o överföra filerna till hårddisken!!? ..så ska hdloadern hitta dem!?

    har för mig att det endast ska gå att instalera ison' sen läste jag något om att det ska gå att instalera orginal spel via datorns dvd/cdrom till ps2 hd'n, men jag har icke testat detta än

  14. #44
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    40
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av admix
    eller är det ngt mer..säg att jag ahr ett spel som e i iso...typ 2 gig..e de bara o föra över till hårddisken!?!..så ska hdloadern hitta det!??!..hjälp pls!!
    först stoppar du i disken i datorn, startar windows öppnar winhiip,
    sen väljer du vilken disk som är den med hdloader partition, sen instalerar du dina spel genom att trycka på nån knapp som heter "add image" då får du först välja var ison ligger på datorn, sedan vad den ska heta i hdloader

  15. #45
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av forhike
    först stoppar du i disken i datorn, startar windows öppnar winhiip,
    hmm kan amn itne koppa genom nätverkssladd!?:..då borde den hittta den i nätverket!?

  16. #46
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    hmm..laddade ner simpsons hit and run o la över de med whip...la tillbaka hden i pset..o hdloadern hittade den..men när jag ska sätta på spelet så blir bilden helt wierd..den blir dålig och den "rullar" i skärmen!?!..ngn som vet varför!??!

  17. #47
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Darför du la in ett ntsc spel, och din tv stödjer inte det. Dra hem pal spel istället!

  18. #48
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    okej ..tack!1

  19. #49
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Malmö
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Nån som vet nån bra DC hub då? Själv kommer jag inte att kunna prova ett nedladdat spel på ca 5 dygn om det fortsätter i den här takten...

  20. #50
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    67
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Mooshie
    Nån som vet nån bra DC hub då? Själv kommer jag inte att kunna prova ett nedladdat spel på ca 5 dygn om det fortsätter i den här takten...
    Det hänger inte på hubben utan användaren du tankar från, har han pissig lina får du seg download, sök efter en annan med snabbare speed!

  21. #51
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Malmö
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Jo det förstod jag, fast de hubbar jag har varit i har jag inte hittat speciellt mycket i. Och det är en massa hubbar som har ps2 med i sin description. Tänkte att de insatta hade egna "hemliga" hubbar...

  22. #52
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    kan man lägga in bin filer!!!?!?

  23. #53
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    67
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Mooshie
    Jo det förstod jag, fast de hubbar jag har varit i har jag inte hittat speciellt mycket i. Och det är en massa hubbar som har ps2 med i sin description. Tänkte att de insatta hade egna "hemliga" hubbar...
    Gå till DC++ sajt, där finns det massa olika hublistor.

  24. #54
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    40
    Respekt
    20
    nån som har en lösning på detta =(

    de spel jag har instalerat den sista tiden med winhiip syns inte när stoppar i disken i min ps2 igen, det började med att jag satt å lekte med en hexeditor och ändrade i ett program som jag sedan instalerade på min hdloader disk. när jag sedan stoppade i disken i min ps2 såg man inte programmet, testade att instalera det typ 3ggr till varje gång försvan det utrymme på disken, men det kom inte upp på listan när jag startade mitt ps2a.

    efter detta har jag setat och lagt in nya spel i omgångar inget av dom kommer upp när jag startar hd loader men det försvinner plats.

    och nu har jag försökt ta bort dom men då syns dom inte i winhiip heller =(

    ska jag omformatera disken och börja om igen ? =/

  25. #55
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    klokt val!

  26. #56
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Jag har haft det problemet när jag kopierat in många spel på rad. De syns inte i listan på PS2an men om jag stoppar in den i daton och tar bort ett antal av de senaste spelen och provar igen i PS2an så får jag tillbaka utrymmet. Sedan stoppar jag int disken igen i datorn och installerar ett antal till och testar i PS2an. Då funkar det för mig iaf. Lite bökigt men det går iaf betydligt fortare än att lägga in dem via PS2an.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  27. #57
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Är det nån som kan hjälpa mig!

    Jag har förvärvat en HD Loader skiva och nätverks enhet och anslutit en hårddisk till min Ps2 men kan inte få mitt favoritspel Pro Evolution 3 att fungera, det går inte att läsa in det via Ps2:ans läsare, får bara Error efter 99% och vid Winhiip laddas hela spelet in men jag får bara en svart skärm när jag ska starta spelet, vad finns det kvar
    att göra för att få igång spelet?

  28. #58
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Har du testat att starta spelet i alla 8 olika mode i HDD Loader?

  29. #59
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag har testat de tre som jag kan se finns eller kan man ändra de tre i kombinationer?
    i så fall har jag inte provat alla 8.

  30. #60
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan kombinera, så prova vidare.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. 4.1 Byte till större hårddisk
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-15, 18:25
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. Flytta X-box spel till Hårddisken HUR?
    By wirper in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-02-24, 10:23
  4. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-09-19, 07:50
  5. 3.1 Installation av Evolution-X BETA 1.8.458
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 21:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •