Sida 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 129

Diskussion: Koppla hårddisken till PC för snabbare inkopiering av spel till hårddisken

  1. #61
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tack Hansi för tipset men det fungerar fortfarande inte...
    Jag har sett att Pro Evolution skall fungera med HDD Loader men hur har Ni gjort för att lyckas???

  2. #62
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag har upptäckt att jag har samma problem med F1 2004...
    Hoppas det inte är så med resten av mina spel för då känns det ju som om det kvittar att ha HDD Loader, det borde ju funka på nåt sätt så att jag slipper se mina original skivor totalt förstörda av mina barn...
    Har Ni några tips tar jag mer än gärna emot dem.
    //LynX_70

  3. #63
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Jag fick igång FORMULA ONE 04 i mode #8...

    *EDIT*
    Min version är PAL från EnDoR TeaM...

    *EDIT #2*
    Skrev fel mode först... #8 ska det vara!
    Last edited by ktd; 2004-07-26 at 20:13.

  4. #64
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    40
    Respekt
    20
    FUCK!! HATA!!

    stoppade i min hd loader disk i datorn och tog bort de senaste spelen jag lagt in, vilket löste problemet att alla spel jag la in via datorn inte syntes på disken, men sen när jag skylle instalera ett orginal spel via mitt ps2 så helt plötsligt stog det att det inte var några spel instalerade på disken =(

    börja om från början

  5. #65
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    hej..jag laddade ner need for speed underground..det var först massa rar filer..när jag rarade upp dem blev de tre filer..en på 2 kb ..1 på 2gig o 1 på 500 meg..men när jag skulle konvertera dem till iso så klagade konvertern på 2 filer..så jag tog bara in en..o den förde jag över..menyerna o allt funkade men när jag ska börja på underground så ske allt sig..allting hakade upp sig!!..vad e problemet!?!?

  6. #66
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Vilka två filer menar du att den klagade på. Det är ju bara 2st gi-filer och en "cue"-fil. Du måste konverterna från gi-formatet till ISO eller köra in bägge gi-filerna direkt i med "cue"-filen WinHIIP.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  7. #67
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    okej..har laddat ner socom 2 ..de e multi 65 elelr ngt.o ghost recon jungle storm..men när jag ska sätta igång dem så blir det bara svart..ad kan de bbero på!?!?

  8. #68
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av admix
    okej..har laddat ner socom 2 ..de e multi 65 elelr ngt.o ghost recon jungle storm..men när jag ska sätta igång dem så blir det bara svart..ad kan de bbero på!?!?
    Har du otur så är det samma fel på din PS2'a som på ditt tangentbord

  9. #69
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Socom 2 funkar inte med HD Loader men det andra spelet vet jag inte. Har du provat alla 8st kompabilitetslägena då??
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  10. #70
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Jag vill gärna rekommendera "alla" att ladda ner Bit-torrent filer istället för i DC++ eller Direct Connect. Du får ofta högsta möjliga hastighet och är inte beroende av en uppladdare ! Det finns i alla fall några PS2 spel online och det kommer nog mer.

    Tycker det funkar fantastiskt bra faktiskt !!

    Kolla på www.thepiratebay.org hur man gör och sätt igång och dela !

  11. #71
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    298
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av hokeydokey
    Jag vill gärna rekommendera "alla" att ladda ner Bit-torrent filer istället för i DC++ eller Direct Connect. Du får ofta högsta möjliga hastighet och är inte beroende av en uppladdare ! Det finns i alla fall några PS2 spel online och det kommer nog mer.

    Tycker det funkar fantastiskt bra faktiskt !!

    Kolla på www.thepiratebay.org hur man gör och sätt igång och dela !
    Vitsen med Bittorrent är att torrenten du laddar ner från måste ha seeds/peers för att kunna ladda ner, är det dåligt med folk så kan du inte ladda ner fort. Och uploadar du för sakta kan du inte heller ladda ner fort då nedladdning är beroende av upload.

    Har man snabb upkopling och kommer in på 10mbit-hubbar så är det inte en rekomendation att byta till BT då dom garanterat får snabbare från dc... Aldrig nånsin fått över 300-400kb/s på BT fast på dc kan jag komma upp i 800kb/s - 1.05mb/s

  12. #72
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Du har såklart rätt "Lucifeer"...

    Har själv alltid kört DC tidigare. Man blir dock lite störd av alla som har Netlimiter eller liknande begränsare. Plus att man ofta blir nedkopplad av den man laddar ner ifrån.
    På tex Torrentbits.org var det 2-300 seeders på "Kill Bill 2 DVD-rip" härom veckan,
    och jag slipper "vakta" datorn ifall någon skulle vilja stänga av mig...
    Jag har ju inte 10mbit så jag kommer inte in på de hubbarna - kanske beter sig folk lite mer civiliserat där...

  13. #73
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    hallå! jag har testat lägga in flera spel på hårddisken via datan men när ja skulle lägga in Transformers med WINIIP stog det på status efter jag hade installerat det " Bad Part"...
    sabbar det spelet eller kan man ändå spela det som vanligt?

  14. #74
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    40
    Respekt
    20
    Nån som testat att lägga in swap magic på hdloader? sitter och tankar hem ison på swap magic v2 och v3..

  15. #75
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av danne.sk
    Det funkar bra att använda en extern USB eller Firewire låda till hårddisken också, kör så själv nu.

    Skulle vilja veta var jag kan få tag på en såndär grej =) vart lite intresserad..
    vad använder du?

  16. #76
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    40
    Respekt
    20
    sitter och kikar på lite bilder, detta ser juh rätt praktiskt ut också


    mer info finns HÄR

  17. #77
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    67
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av forhike
    sitter och kikar på lite bilder, detta ser juh rätt praktiskt ut också


    mer info finns HÄR
    Ser coolt ut, Är dom externa lådorna hemmabygge eller finns det att köpa? stödjer PS2 flera HD samtidigt??

  18. #78
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    298
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Zapata
    stödjer PS2 flera HD samtidigt??
    Tvivlar på det

  19. #79
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av svennut82
    Skulle vilja veta var jag kan få tag på en såndär grej =) vart lite intresserad..
    vad använder du?
    En sådan här använder jag:
    https://ssl.itbutikken.dk/vareinfo/v...p?varenr=57353
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  20. #80
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    40
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Zapata
    Ser coolt ut, Är dom externa lådorna hemmabygge eller finns det att köpa? stödjer PS2 flera HD samtidigt??
    finns nog inte att köpa han har nog tagit nån lämplig låda från nått annat,
    det är nog bara att kika runt lite hemma eller hos polaren och se om man hittar nån låda man kan modifiera, blir juh smidigt att ha släde i ps2:an så slipper man skruva lös nätverksadaptern varje gång man vill ha ut hårddisken, sen ser det juh rätt snyggt ut..
    vill man kan kan man juh leka vidare och montera in en sån där grej så man kan ha 4 handkontroller i lådan också, bara att använda fantasin

  21. #81
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av danne.sk

    Denna borde funka på samma sätt va eller?

    http://www.inwarehouse.se/pb.asp?src=3&sku=e717616

  22. #82
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Nej, eftersom det står: "Powered directly via USB port " så skulle jag inte köpt den. Det brukar bara vara 2.5" diskar man kan driva med strömmen från USB-porten eftersom den bara ger 5 V och en vanlig 3.5" disk kräver både 12V & 5V. Dessutom mera ampere en vad en USB kan leverera så jag förstår inte vad man skall kunna ha i den lådan och den är dyrare än den jag länkade till.
    Jag har inte hittat en låda som är billigare (370kr) eller snyggare än den jag länkade till dessutom så ingår det nätadapter och vertikalställ till den.
    Last edited by danne.sk; 2004-08-08 at 21:35.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  23. #83
    Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Nittedal, Norge
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Dette er sikkert et dumt spørsmål og er sikkert blitt svart på alt, men men.. Ikke alltid jeg forstår hva dere svensker sier

    Uansett, det jeg lurte på er:
    - Kan jeg for eksempel ta en 120GB harddisk, koble den til PC'en, legge inn PS2 spill og så koble den til PS2'en igjen og spille spillene _uten_ å ha en modchip i PS2'en?

    Håper dere skjønte den og at noen gidder å svare meg

  24. #84
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Ja, om du har orginal HD Loader eller HD Advande.

  25. #85
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    40
    Respekt
    20
    joda det ska funka!
    gör så själv ewftersom jag inte har nått chip i min ps2, så jag tankar hem alla spel på dc sen lägger jag in dom på min hd via datorn och slänger in den i ps2an och spelar =)

  26. #86
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av al3x
    - Kan jeg for eksempel ta en 120GB harddisk, koble den til PC'en, legge inn PS2 spill og så koble den til PS2'en igjen og spille spillene _uten_ å ha en modchip i PS2'en?
    Akkurat! :-)

    (Med HDLoader)

  27. #87
    Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Nittedal, Norge
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Ah, må ha orginal HD Loader..
    Hehe, da må jeg nesten velge om jeg skal kjøpe det eller en chip :P

  28. #88
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Någon som kan berätta för mig hur man kör i olika "mode". Läste här i tråden att det var någon som hade lagt in spel med winhiip och det hade fungerat till 100 % men sedan när han skulle starta spelet så blev skärmen bara svart.
    Jag har nämligen samma problem.
    Spelen jag inte får att fungera är DDArena & World Championship Snoccer.

    Tacksam för hjälp

  29. #89
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av CheckMate
    Någon som kan berätta för mig hur man kör i olika "mode". Läste här i tråden att det var någon som hade lagt in spel med winhiip och det hade fungerat till 100 % men sedan när han skulle starta spelet så blev skärmen bara svart.
    Jag har nämligen samma problem.
    Spelen jag inte får att fungera är DDArena & World Championship Snoccer.

    Tacksam för hjälp
    Starta PS2 med HDLoader. Markera spelet i listan och tryck på SELECT. Då kommer alternativen för MODE upp. Det finns åtta olika kombinationer. (Om jag inte minns helt fel).

  30. #90
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Tackar för hjälpen, nu är helgen räddad

Sida 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. 4.1 Byte till större hårddisk
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-15, 18:25
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. Flytta X-box spel till Hårddisken HUR?
    By wirper in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-02-24, 10:23
  4. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-09-19, 07:50
  5. 3.1 Installation av Evolution-X BETA 1.8.458
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 21:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •