Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 36 av 36

Diskussion: XBOX version 1.6

  1. #31
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Crystal boxarna kom som limited edition med 2 handkontroller för en tid sedan. Dom boxarna är INTE 1.6. De crystalboxar som säljs nu med 1 handkontroll är 1.6
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #32
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    jag har en fråga som jag behöver få svar på innan jag hämtar ut mitt paket som jag beställt hos er.

    Fungerar X-ecutor 2 lite v2.6+Lödfi adapter i min crystal 1.6 eller har jag hoppat i galen tunna??? Jag vill helst undvika lödning då detta definitivt inte är min starka sida. Jag antar att chippet levereras med bios som funkar på 1.6 men jag har inte kunnat ta reda på det 100% hoppas ni kan hjälpa mig med det.

    ps
    tänkte ringa men det är ju omöjligt att komma fram :/

  3. #33
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hej!

    Jag undrar hur man får reda på vilken xbox version man har, har man 1.1, 1,5 lr 1,6? hur vet man det?

  4. #34
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av [RGM]WOLVERINE
    jag har en fråga som jag behöver få svar på innan jag hämtar ut mitt paket som jag beställt hos er.

    Fungerar X-ecutor 2 lite v2.6+Lödfi adapter i min crystal 1.6 eller har jag hoppat i galen tunna??? Jag vill helst undvika lödning då detta definitivt inte är min starka sida. Jag antar att chippet levereras med bios som funkar på 1.6 men jag har inte kunnat ta reda på det 100% hoppas ni kan hjälpa mig med det.

    ps
    tänkte ringa men det är ju omöjligt att komma fram :/
    (Ooops, sent svar, hade missat frågan men svarar nu ändå just in case)

    Den nuvarande lödfria adaptern passar inte version 1.6, men det är en sådan adapter " på gång ". Tills vidare rekommenderar vi spiderchip om man skall ha något lödfritt till 1.6
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #35
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av kimpa88
    Hej!

    Jag undrar hur man får reda på vilken xbox version man har, har man 1.1, 1,5 lr 1,6? hur vet man det?

    Man kollar på videochippet, det sitter på moderkortet nära kontakten till tv-kabeln. Connexant = 1.0/1.1 Focus=1.2-1.5, Xcalibur = 1.6 ungefär. Men i praktiken behöver man bara veta om man har en 1.6 eller ej så att man kan välja rätt bios.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #36
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    har funderingar på ett XBOX Aladdin Advance XENO FX chip o köpa lpc fix till så borde det ju inte va nå problem på min nya 1.6 box eller?
    och går det att sätta in vilken dvd läsare som helst i 1.& xboxen
    Last edited by telgetok; 2007-05-28 at 21:57.

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  2. 11.1 XBOX version 1.6
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-07-30, 16:33
  3. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  4. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •