Tjena! Har köpt ett Xenium Ice chipp och tänkte byta hårddisk till en 160gigare,och nu undrar jag, kan jag använda X-ecuter 2 4981.06 bios till den.Och var hittar jag den biosen isåfall,Har en Xbox 1.6
Tjena! Har köpt ett Xenium Ice chipp och tänkte byta hårddisk till en 160gigare,och nu undrar jag, kan jag använda X-ecuter 2 4981.06 bios till den.Och var hittar jag den biosen isåfall,Har en Xbox 1.6
Last edited by hane; 2004-10-05 at 15:26.
var hittar jag till xbins ftp??
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=13110
här har du lite information
"Alla vill leva länge... Men ingen vill bli gammal.."
Jag tycks inte hitta varken M8_16_LBA48_IGR_C-06.bin eller M8_16_LBA48_IGR_Q-06.bin på xbins ftp... Har dom tagit bort dem igen eller har dom gömt dom på nått ont ställe ?
Pease!
jag hittar dom inte heller...Original inlägg av KingPing
Du får ladda ner "moddade" M8 zipen så ligger _16 där i oxå
Pease!
har ett aladdin advance live kort...har hittat M8_16.BIN bioset men hur flashar jag in det???? vilket program behöver jag???
Marty
Jag flashade via mjukvara i evoXOriginal inlägg av vitorm
kan du utveckla det lite.....jag är nybörjare
urk.. tror precis jag har sabbat min xbox 1.6;a..Flashade med m8.bin istället för m8_16.bin
läs http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=18819
Last edited by DiXter; 2004-11-12 at 12:27.
Vad är det för skillnader mellan den vanliga M8 och M8+ versionen av Evox?
Läste någonstans att man ska ha olika BIOS beroende på om man har 1.6 eller 1.6b, stämmer detta? (på 1.6b skulle det heta M8plus_16.bin)
Ver 1.4 <> SmartXX v2
LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
IR-Mod<>XBMC
jag har råkat flasha fel nån gång med bios som inte funkar på 1.6, den bara fraggar och gick inte alls sönder, som många säger att man pajjar xbox 1.6 med fel bios....
kan ingen skriva vilka bios som funkar till 100% på 1.6 & 1.6b?!!
Så slippar alla fråga det 100 ggr !!
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
M8plus_16.bin
Jag undrar också vad det är för skillnad på M8_16 o M8plus_16
Själv tycker jag att det är förvirrande med alla .BIN filer.
Jag har chippat min V1.6 box med SmartXX chip V2.0 och har tänkt att montera in en 120G HD som jag har över.
Frågan är: Jag har 4 st olika BIOS men vet ej vilket jag skall använda.
De heter:4981.06_256k_Red.BIN, 4981.67_256k_Red.BIN, M8plus_16_06_Red.BIN, M8plus_16_67_Red.BIN, eller finns det något annat som rekommenderas?
Kan Hansi eller någon annan klippa hjälpa mig med detta?
m8plus_16_06_red.bin blir bra
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Tack Hansi!! Det inte du verkar veta om xbox är nog inte värt att veta heller. Respekt i mängder!! / Arctic
En kompis till mig har en xbox crystal edition chippad med xbit och x2.4981 bios, den funkar dessutom mycket fint. Är denna xbox en verison 1.6?
Tacksam för snabbt svar!
(Anledningen till frågan var att jag har hört att alla xbox crystal edition är 1.6 versioner!?)
Last edited by sjolindereboy; 2005-01-10 at 01:04.
Har han 4981 bioset så ska det inte vara en 1.6.
Ver 1.4 <> SmartXX v2
LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
IR-Mod<>XBMC
Alla Crystal är inte 1.6or.
Min crystal är en 1.4 och det är från jubileumsutgåvan så jag tror crystal är från 1.4-1.6 versioner.
Som jag har fattat det och som det har skrivits mycket om tidigare i detta forum skall man ha M8_16_06 BIOS till boxar med V1.6 och en hårddisk under 133MB ( utan G: partition). Om man har en större hårddisk till V1.6 skall man använda M8_16_67 BIOS. Jag kör själv med en 120GIG hårddisk och M8_16_06 BIOS på min V1.6 box (som jag blev rekommenderad att göra) och det funkar ypperligt.
Mjaej, inte riktigt. _06 respektive _67 anger bara hur bioset hanterar diskar över 137 GB, _06 hanterar en F: partition, _67 hanterar en F: partition på allt upp till 137GB och en G:-partition för resten.Original inlägg av Arctic
Så det är i princip bara två olika sätt att hantera stora hd's
Ok, detta har jag funderat över ska du veta. Tack för informationen.
Moddade en 1.6 igår och la in M8plus_16.bin
kollade med evotools så den klarar större F:
satte i en 200gb och formaterade den och isntallerade som vanligt,
men till min förvåning så F: bara runt 129GB
tittade åter igen om det var rätt inställningar i evotools..
testade då att göra en bios med G: över 137GB
då funkar hela disken.
vad kan nu detta bero på?
testade nu på morgonen att flasha med
"ignore harddrive partion table"
och då fraggade jag den, ska ska återställa den för vidare utforskning.
vill inte ha en G: partion...
:uhh: hur inte hitta nån lösning på detta.. någon idé? någon??
jag har en xbox v1.0 med ett X-ecuter 2 pro och har en 120 gb hårddisk, jag undrar vilket av m8 kan jag installera på min box :
m8_16.bin
M8_16_LBA48_IGR_C-06.bin
M8_16_LBA48_IGR_Q-06.bin
M8_LBA48_IGR_C-06.bin
M8_LBA48_IGR_Q-06.bin
och vad står allt för ?
jag har inte hunnit följa med på alla uppdateringar....
M8_LBA48_IGR_C-06.bin
M8_LBA48_IGR_Q-06.bin
_16 = endast för xbox version 1.6/1.6b
LBA = stöd för stor hårddisk
IGR = In Game Reset
_C = compatible igr, startar om boxen helt
_Q = quick igr, går direkt till din dashboard utan att starta om boxen, fungerar med färre spel än _C
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Bookmarks