Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123
Visar resultat 61 till 84 av 84

Diskussion: EVO-X M8 och EVO-X M8_16 för XBOX version 1.6

  1. #61
    Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Norsjö
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tack för ett mycket bra svar Hansi

  2. #62
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Flashade en 1.6 xbox med alladin chip med M8plus_16.bin som numera bara blinkar rött / grönt vid boot. Flashade via evolution x menyn men det hängde sig efter progress indikatorn var inne på "andra varvet". Någon som har någon rimlig förklaring till varför det inte fungerade samt förslag på lösning?

  3. #63
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Ja för att det inte han flasha färdigt du har en corrupt bios som behöver flashas om antingen genom hotswap el programerare
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  4. #64
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Hur får man reda på vilken version man har asså om man har 1.6 eller om man har inte har 1.6???

  5. #65
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Titta på dom 5 sista numren i serienumret:
    Serie Nummer v1.6 : XXXXXXX 41,42, 43XXX
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  6. #66
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    okej kollade upp de där nyss..serie nr slutar på 42...betyder det då att ja har en 1.6 version??
    Vad hjälper då M8_16 till med??eller vad filen nu hette??

  7. #67
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    hur stor hårdisk kan jag ha med M8_16PLUS bioset???????
    (har en xbox 1.6)

  8. #68
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Åtminstonde 400GB

    Ännu större om du använder xbpartitioner
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #69
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Hansi
    Åtminstonde 400GB

    Ännu större om du använder xbpartitioner
    ok tack för det då vet jag

  10. #70
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    jag kommer ionte åt boxen via ftp

  11. #71
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    jag har chippad xbox men igenting funkar

  12. #72
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Stoppa in SuperDisk skivan där ser du ett IP använd det för att komma åt xboxen tillfälligt
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  13. #73
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Hej Hansi!

    Jag har version 1.6 och använder M8_16PLUS bioset med 400 GB hdd. Men problemet nu är att jag inte kan utnyttja disken till fullo och får endast ut 130 till 200GB, resterande har jag tyvärr inte hittat. För det första hur kollar man upp hur mkt utrymme man har?

    När jag kör via FTP, ser jag massa cataloger/diskar från C till... X, vilket jag tycker är konstigt eftersom jag har formaterat disken med C-E-F.

    Just nu är det mesta oklart för mig... jag ska givetvis söka vidare. Hoppas att Du kan guida mig framåt .

  14. #74
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Orginal har ju följande part, så då e det som det skall:
    Kolla inställningarna i ditt bios med EvTool, vad du har där.
    Du ska ha "Partition 6 takes up to 137GB, partition 7 takes rest of the drive"

    C:\499.92
    E:\4.881.61
    X:\749.89
    Y:\749.89
    Z:\749.89
    Last edited by pege63; 2007-07-21 at 16:38.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  15. #75
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jag är verkligen en newbie och förstår inte var man ska göra saker och ting.

    Hur kollar man inställningarna i bios med EvTool? Är det meningen att min Xbox ska komma i kontakt med min dator för att jag ska kunna ändra i bios?

    När jag har ändrat i bios... vad ska jag gör därefter?


    "Partition 6 takes up to 137GB, partition 7 takes rest of the drive"
    Är det bästa alternativet? Om nu resten går till enhet G kommer jag då att kunna se enheten på min xbox och köra eller överföra filer?

  16. #76
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Jag har ett x-b.i.t chip, vad ska jag ha för BIOS ? kan jag ha evoX ?
    är lite nybörjare med sånt här! ..

  17. #77
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    vet inte vart jag ska skriva... men vart kan ja hitta å ladda ner Bios till cromwell x2 chip? mitt x-box va chippat, men sen gick chippet sönder å vi kom inte åt spelen på hårddisken. nu har vi bytt chip, men har inget bios. jag har ett xbox v 1.0.

  18. #78
    Registrerade
    Sep 2008
    Från
    Domsjö
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Har en liten fundering, har lyckats modifiera in en sata disk på 2000 gb i xboxen, får den att fungera, men kommer bara åt 1000 gb av disken, har lba 48 patchat m8 plus_16 BIOS som ska klara 2000 gb, men den hittar bara 2 partitioner, det gick att köra på 900 gb partitioner med 32 kluster, men då efter 510 gb kom samma problem som med 16 kluster på 255 gb att filerna började skriva över varandra, så min fråga är går det att få dom två extra partitionerna jag har skapat i xbpartitioner att hittas i xbmc? Alltså går det att ta hddns partitionstabell istället för BIOSets? Tacksam för svar!
    /Strande

  19. #79
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Strande Visa Inlägg
    Har en liten fundering, har lyckats modifiera in en sata disk på 2000 gb i xboxen, får den att fungera, men kommer bara åt 1000 gb av disken, har lba 48 patchat m8 plus_16 BIOS som ska klara 2000 gb, men den hittar bara 2 partitioner, det gick att köra på 900 gb partitioner med 32 kluster, men då efter 510 gb kom samma problem som med 16 kluster på 255 gb att filerna började skriva över varandra, så min fråga är går det att få dom två extra partitionerna jag har skapat i xbpartitioner att hittas i xbmc? Alltså går det att ta hddns partitionstabell istället för BIOSets? Tacksam för svar!
    /Strande
    Det var länge sedan jag pysslade med xboxbiosar, men det finns ett program för att "konfigurera" m8-biosarna, och där finns en inställning för om bioset skall använda sin interna partitionstabell eller läsa den från hårddisken. Programmet körs på PC:n och "genererar" ett bios som man får flasha sedan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #80
    Registrerade
    Sep 2008
    Från
    Domsjö
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det var länge sedan jag pysslade med xboxbiosar, men det finns ett program för att "konfigurera" m8-biosarna, och där finns en inställning för om bioset skall använda sin interna partitionstabell eller läsa den från hårddisken. Programmet körs på PC:n och "genererar" ett bios som man får flasha sedan.
    Syftar du på evtool eller något annat? Jag hade som plan att använda detta xbox som media center så skulle vara skönt om man kom åt alla partitioner, har iallafall provat evtool med alla alternativ som fanns där utan större framgång, och om det påverkar något så kör jag ett smartxx LT OPX chip som har 256kb bios banker, hoppas du kan hjälpa mig vidare Hansi, har sökt på forumet i säkert en månad utan större framgång så jag tänkte fråga. Tack på förhand!

  21. #81
    Registrerade
    Sep 2008
    Från
    Domsjö
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Strande Visa Inlägg
    Syftar du på evtool eller något annat? Jag hade som plan att använda detta xbox som media center så skulle vara skönt om man kom åt alla partitioner, har iallafall provat evtool med alla alternativ som fanns där utan större framgång, och om det påverkar något så kör jag ett smartxx LT OPX chip som har 256kb bios banker, hoppas du kan hjälpa mig vidare Hansi, har sökt på forumet i säkert en månad utan större framgång så jag tänkte fråga. Tack på förhand!
    Löste problemet med en mod av konfigurationsinställningarna på superdisken, det var bara mitt xbmc som inte kunde hantera partitionerna för att det var skapat för endast f och g disk.

  22. #82
    Registrerade
    Apr 2015
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag har verkligen letat efter ett BIOS EvoX M8+ till v1.6 med stöd för F+G OCH med EjectFix hack.

    Jag har redan evox.m8plus.v16.fc.137 med stöd för F+G partitionen, men jag skulle gärna vilja ha ett BIOS med EjectFix.
    Existerar detta ens? Kan jag fixa det själv?

    EVTool har inget val för detta

  23. #83
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    314
    Respekt
    22
    Jag tror att filen du söker är "metoo-m8plus-v1.4.1.zip"

    Den innehåller ett moddat EVtool och en BIOS med EjectFix och en utan. (Man kan inte ändra med EVtool.)

  24. #84
    Registrerade
    Apr 2015
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av CompuTerror Visa Inlägg
    Jag tror att filen du söker är "metoo-m8plus-v1.4.1.zip"

    Den innehåller ett moddat EVtool och en BIOS med EjectFix och en utan. (Man kan inte ändra med EVtool.)
    Tack! , jag hittade den

Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123

Liknande diskussioner

  1. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  2. Laserproblem, laserkalibrering (Endast SCPH-1002)
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-09, 15:01
  3. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 10:45
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •