Nu är det så att jag har ett väldigt irriterande problem. Jag har ett chippat playstation 2, ett importspel, en RGB kabel och en TV, vars manual klart och tydligt säger att "Den här Tvn tar RGB". Ändå, då jag kör spelet, med RGB sladden i, blir det lika svartvitt som utan den. Min ps2 är inställd på RGB så det är inte det... Jag har provat på typ 4 TV apparater, två varav jag är 100% säker på att de tar RGB. Jag har även provat på en annan TV, tillhörande min syster, och där blir det fin färgbild. Denna TV är dock så pass ny att den stöder NTSC. Det är inte heller RGB kabeln som är trasig, då jag fått en ny hemskickad, och den funkade inte heller. Men nu kommer den konstigaste biten: på en av TV apparaterna som tar RGB blir det råmysko då man stoppar i RGB kabeln och sätter på ps2an. Den börjar zappa fram och tillbaka mellan AV kanalen och en annan kanal, och den stannar på samma kanal i typ en halv sekund, men sen byter den, fram och tillbaka liksom. (Detta händer bara då jag kör in kabeln i RGB uttaget, inte det andra scartuttaget, i det blir det bara svartvitt, men inte skogstokigt zappande. Det händer ej heller med andra kablar än RGB kabeln, och endast då ps2an är på.) Jag har också testat att köra genom DVDn, och ja, jag har ställt in även den på RGB. Detta gör att Tvn slutar saera, men fortfarande är allt svartvitt. En sak till. På den andra TVn som säger sig stödja RGB, blir det inte svartvitt, utan allt blir blått.
Jag börjar få slut på möjliga lösningar här. Jag har ingen aning om vad felet är. Kan det vara så att BÅDA mina TV apparater är trasiga? Det blir ju färg på andra spel. Eller är det själva ps2an? Har hört att den inte stöder RGB för DVD filmer, kan den ha pajjat, så att den ej stöder RGB på spel heller? Jag blir sur om jag blir tvungen att köpa en sproilans ny TV...
Tack för svar på förhand, och jag ber om ursäkt för min grova misshandel av kommatecken.
Bookmarks