Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Prisuppgifter ICE??? HANSI???

Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    23

Prisuppgifter ICE??? HANSI???

Såg i SmartXX tråden att Xenium ICE kommit... Är det med solderless adaptern, extra LEDen och USB konverteraren?
    Hur mycket tar ni? Hoppas ni inte säljer solderless adaptern separat, då dom hör till paketet... det vore ruffligt!!!

En sak till... köpte en solderless adapter för ett par veckor sedan, men när jag testade den igår mårkte jag att ena pogopinnen sitter fast... Jag drog ut den lite med en tång med några repor som följd, men den fasnar ändå... ingen fjäderfunktion..
    Byter ni den ändå?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag har chippen liggande i en påse här, har inte hunnit sätta pris eller hunnit fixa någon installationsanvisning.

Solderless säljer jag separat eftersom inte alla vill ha solderless. Jag tog inte ens hem solderlessvarianten av ICE eftersom jag har så många solderlessadaptrar kvar då jag bara köpte solderless Xenium sist och plockade bort adaptrarna när kunder beställde utan. LED verkar det ligga med.

Icke fjädrande solderless adapter byter jag. Har man däremot brutit av d0-mojängen så får man köpa en ny då den bara går sönder om man hanterar den felaktigt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    23
    En vecka och fortfarande inget pris?

Jag hittar inte kvittot på solderlessadaptern, kan jag byta ändå?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Har du köpt den på postorder så kan jag dra ut ett nytt kvitto.

Jag lade upp ICE chippen på hemsidan nu. Samma pris 595:- som Xenium kostade innan, men jag sänkte vanliga Xenium 100:- till 495:-.

Men jag gillar faktiskt inte Xenium OS 2.0 :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Innebär det även att chip+montering kostar 995 nu då? i stället för 1095?
    Korkad fråga kanske, men jag står i valet och kvalet om jag ska skicka min box till er för montering eller om jag ska modda det själv.
    XBox | Xenium 2M Ice | 160gb

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja, glömde ändra det. 995:- för gamla xenium, 1095:- för ice inkl montering

Ok, tackar så mycket.

Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    23
    Nä, köpt i butik... Jag köpte samtidigt ett Aladdin Live och du påpekade att solderless adaptern kanske inte fungerar till den (Om du kommer ihåg?)

Nåja... lär inte bli nåt ICE nu.... blev väldans lite pengar i lönekuvertet och jag har en precis fått mitt andra barn

Trist med lite lön :/

Men grattis till eran nya baby

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0

Smile

Citat Original inlägg av Hansi
    Jag har chippen liggande i en påse här, har inte hunnit sätta pris eller hunnit fixa någon installationsanvisning.

Solderless säljer jag separat eftersom inte alla vill ha solderless. Jag tog inte ens hem solderlessvarianten av ICE eftersom jag har så många solderlessadaptrar kvar då jag bara köpte solderless Xenium sist och plockade bort adaptrarna när kunder beställde utan. LED verkar det ligga med.

Icke fjädrande solderless adapter byter jag. Har man däremot brutit av d0-mojängen så får man köpa en ny då den bara går sönder om man hanterar den felaktigt.
    Kul att se att du oxå har fått in ICE varianten nu. Jag är på G att inhandla mitt andra chipp från er men jag är ute efter den lödfria. Tråkigt att du inte tog hem några lödfria av ICE.

Ack ack, denna ångest... Hur ska jag göra.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det är samma lödfria adapter till "gamla" xenium och "ice"

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=264

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Hansi. Tack för ditt snabba svar. Det jag dock hade funderingar över var priset. Vill beställa härifrån då jag har gjort det förut och allt har funkat bra. Dock så ställer det till sig lite med frugan och barnet.

Man försöker ju spara lite på slantar.

Visst det är en liten skillnad men...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    ...vad andra "företag" tar för samma produkter som vi säljer är upp till dom. Det finns alltid någon som är billigare, mer sällan någon som ställer upp för kunden på samma sätt som vi gör. Och jag vill inte att andra företags priser annonseras ut i vårt forum.

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Sorry Hansi.

Det var just det som var dilemmat i det hela. Jag vet att ni ställer upp så enormt för era kunder. Jag har ju själv beställt från er och allt har funkat underbart. Mycket hjälp både här och på eran IRC kanal.

Ber om ursäkt för att jag postade "andras" priser.

Liknande diskussioner

1. Hansi
    By lypsyl in forum Test
    Senaste inlägg: 2003-03-15, 14:48
  2. NTSC till PAL converter? HANSI
    By fogmod in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-09-06, 15:02

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner