Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Smartast lösning till trasig DVD-läsare??

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Smartast lösning till trasig DVD-läsare??

    Är det vanligt att dvdläsaren ger upp? Min verkar iaf ha gjort det och den klarar nu inte att läsa någon form av skiva (Thomsonläsare), originalspel, dvd film, musik-cd, säger att den inte känner igen skivans format.

    Men hur ska man lösa det här enklast och billigast? Spelar i princip inte originalspel så det är inget absolut krav att läsaren ska klara det. Däremot är det ett krav att läsaren passar in i boxen och inte behöver hänga utanför. Byta laserpickupen är det en lösning?? Känns ju som man vill passa på att göra en uppgradering av någon form när man ändå håller på

    Vilka är mina alternativ? Priset är en faktor.... 1500:- för en Samsungläsare är givetvis det bästa alternativet, men det priset få man ju nästan en helt ny box för??

    Tack på förhand.

    /Micke

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    739
    Respekt
    23

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Mjoo det var den jag menade. 1500:- inkl mont. är ju nästan vad en helt ny lådda kostar?? Vad har de nya burkarna för läsare monterade?

    Men det kanske är det bästa alternativet ändå?

    /Micke

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    739
    Respekt
    23
    köp den och montera själv tjänar du ju ändå 300kr på
    eller så köper du en helt ny, men då skulle jag vänta tills smartxx ver2 kommer ut
    Detta är min signatur

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    739
    Respekt
    23
    tänk på att det ändå kostar väldigt mycket mer än 1500
    Detta är min signatur

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    SmartXX v2 har inga riktiga nyheter som är värda att vänta på, enda man märker är väl att det är lättare att ställa in kontrasten när man monterar display.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    739
    Respekt
    23
    ja precis man slipper skruva på den
    Detta är min signatur

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Nu har jag nog nästan bestämt mig .

    Originalspel har jag ett par, men de är ändå inte så roliga (tjaaaa ska va CS då men jag har svårt med handkontrollen, jmfrt mot tgb). Så det kommer m.a.o bli en vanlig PC DVD och dessutom en 120 gb hd till ett totalpris av 1145:-.

    Enda nackdelen är som sagt att det blir lite mer jobb då kablage måste lödas för att få eject och samtliga de delarna att funka. Att originalspelen inte funkar känns inte som någon större nackdel. En del meck med att få in spelaren iofs, men det var ju samma sak med samsungen.

    /Micke

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    739
    Respekt
    23
    den här sidan kan ge lite tips till dig om hur du ska fixa till den nya läsaren
    Detta är min signatur

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Borlänge
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    Paj DVD-läsare

    Nu har en annan råkat ut för samma grej som tidigare stackare...

    Nu ikväll ca. kl 19.00 satt min sambo och spelade Midtown Madness 3 (orig) när Xboxen (moddad) plötsligt låste sig och startade om. Nu tar den inte en enda skiva - oavsett sort. Nu är det roliga slut tydligen, så vi blev skapligt besvikna. Nu är PSXCare förmodligen vårt enda hopp, iom att garanti inte gäller på moddade XBoxar...

    Vad göra? Och framför allt - VAD KOSTAR DET?

    Advice, anyone?
    Mvh
    Tommy

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi på PSXCARE skulle i högsta vetenskapliga anda...prova att byta till en annan dvd-läsare och sedan byta komponenter mellan den trasiga och en fungerande xbox tills felet är lokaliserat/åtgärdat :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Borlänge
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    DVD-trubbel

    Tack Hansi!

    Misstänkte nästan det, men nu har jag beställt en ny DVD från Er på Er sida och som jag hoppas ligger på kudden när jag vaknar imorgon

    Ha det gott,

    Tommy
    Mvh
    Tommy

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Borlänge
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    Ny spelare eller ny laserlins????

    Har man gjort bort sig nu ???

    Behöver jag verkligen en ny spelare (som jag har lagt in beställning på nu), eller räcker det med att byta laserlinsmodulen??? Vad säger du Hansi? Du vill väl sälja så du säger väl spelaren antar jag... =)
    Mvh
    Tommy

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är ju definitivt lättare att bara plugga in en ny dvd-spelare än att mekka in laserlinsen. Vi har inte gjort någon linsbyte än, så jag vet faktiskt inte om det krävs kalibrering e.dyl eller hur mycket mekk det egentligen innebär.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Borlänge
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    OK, då väntar jag ivrigt på spelaren jag beställt istället...

    Natti natti
    Mvh
    Tommy

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Borlänge
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    Funkar 100%

    Tack Hansi och Ni på PSXCARE, nu funkar allt 100% igen, hoppas bara den här DVD-spelaren håller längre, annars kommer jag att bojkotta Thomson !!! Köpte XBOXEN i december 2003 (och har inte spelat så j-vla mycket) och längre än så ska de väl hålla, eller ??? Sliter det på lasern med icke-original eller vad är det frågan om??
    Mvh
    Tommy

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Lägg 800:- på en större håddisk och spela från den istället... Laddar fortare och sliter inte ett dugg på lasern... Ett litet tips bara...

Liknande diskussioner

  1. Xbox dvd iso till hårddisk
    By Rocco2000 in forum SmartXX Support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-03-25, 15:17
  2. Dra spel direkt från xbox dvd till datorn?
    By Dowax in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-03-17, 12:55
  3. trasig dvd
    By fjiik in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-22, 15:04
  4. dvd spel till ps2
    By daniel.com@mailbox.se in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-02-16, 16:07
  5. Uppdatering av DVD driven till 2.10?
    By ktd in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2002-01-28, 08:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •