Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: SCPH30004R med DVD Region-X

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Angry SCPH30004R med DVD Region-X

    Jahapp, här får man en ps2 i julklapp av farsan... han hade gått o köpt den hos en DVD affär på ringvägen där en kille arbeter som tidigare jobbat på PSXCare..(för er icke-stockholmare så ligger ringvägen aldeles i närheten av Hallandsgatan, PSXCare). Där får han tag i ett ps2 R modellen (v5 kretskort) och han är även snäll att köpa en extra handkontroll samt ett minneskort och ett spel, allting var tydligen nödvändigt för att kunna spela. Pappa som inte kan så mycket köpte givetvis alla dessa tillbehör (som visserligen måste köpas förr eller senare men kanske inte till det pris som den affären erbjöd)... Ok, so far so good. Nu till det jevliga... han prackar på farsan en dvd region-x och intalar farsan att en sån måste man ha... visst äre det bra att kunna spela upp utländska dvd:er men en förutsättning är ju att programmet/mjukvaran/produkten fungerar också! för vad jag har förstått så fungerar inte dvd region x med v5 moderkortet. Han rekommenderade också att INTE gå in i playstationet och hålla på att modifiera. varför han sade detta kan man ju bara gissa sig till... *hint* "där en kille arbeter som tidigare jobbat på PSXCare.." Jaja hoppas att dom låter mig lämna tillbaks produkten utan jidder... har redan varit o bytt spelet som jag fick till... då vart jag först bemött med ett nej eftersom det "var så lätt att kopiera ps2 spel". Vad ska man med en kopia till när det inte ens finns chip till den model somhan sålt... Jaja lite lack är jag, det ska erkännas...

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Det krävs att man har mycket aktuella kunskaper om PS2 osv för att veta att dvd-region-x inte fungerar på 30004R, vi själva skulle mycket väl ha kunnat göra samma misstag....om inte jag hade "bott" på diverse olika messageboards och kände till 30004R modellen och dess egenheter innan den ens kom till sverige :-)

    Så att rekommendera extra handkontroll, minneskort och en dvd-region-x är inte alls så tokigt, bara dom hanterar "misstaget" på ett snyggt sätt när du återlämnar dvd-region-x.

    Att inte byta icke-plomberade/inplastade spel är praxis på (antagligen) alla tv-spelsbutiker.

    Hälsa från mig nästa gång du är där! :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Kan en ochippad Xbox läsa DVD med Region 2?
    By Suedish in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-29, 12:09
  2. Dvd med inspelning / MAKROVISION
    By spel in forum Fritt Forum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-05-04, 20:27
  3. DVD Region X och dvd ver. 2.13?
    By ktd in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-02-02, 22:29
  4. XBOX med Evolution-X 2.4 BIOS samt dvd region 0-4 + 2 spel
    By DannyHammer in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-11-05, 13:41
  5. Dvd Region X
    By Oddman in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-04-16, 12:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •