Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Xbox live problem!!!!

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Exclamation Xbox live problem!!!!

    har ja lite problem när d gäller xbox live..inte problem me själva livet utan hur ja ska göra..ja köpte min box för ett tag sen o sen gick o ja köpte live (det var innan ja chippa den) o installerade o allt funkade perfekt..men nu har jag chippat den plus lagt in en ny hhd i den så alla dom inställningarna försvann..så nu undrar ja hur ja ska göra för att kunna få mitt live på boxen att funka..ja har en massa spel på boxen(måste aktivera chippet för att få tillgång till dom) som ja gärna vill köra live med..har hört att man måste låsa den men har oxå hört att om den krashar när man låst den så har man fakkat hela disken där med är den obrukbar

    Tacksam för svar

    /shawn
    Laptop:
    2,6 Ghz
    120 GB hdd
    512 mb RAM
    DVD-brännare
    17 tums screen
    D-Link DWL-650+ Wireless Internet

    Xbox
    v.1.0
    Alladin 64 Advance Chip
    80 gb
    Neon lysande Jewel

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan bara spela live med originalspel.
    Om du tappat hela live-kontot kan du använda "account recovery" om du kan komma ihåg exakt hur du skrev namn, adress och vilket kreditkort du använde. Annars måste du montera originaldisken igen och kopiera kontot till ett minneskort.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    spelen är orginal fast ja har tankat dom...men i vilket läge kan ja köra spelen i?? med chippet aktiverat lr utan chippet..mina spel som ligger på min hdd är orginal (har ingen annan anledning att tror att dom inte är det)hjälper det inte att ja bara har skivan med hela koden o köret??..ja vet mitt account name men resten e lite svårare som kredikortet...finns det ingen annan väg att gå??
    tack på förhand

    /zeeshan
    Laptop:
    2,6 Ghz
    120 GB hdd
    512 mb RAM
    DVD-brännare
    17 tums screen
    D-Link DWL-650+ Wireless Internet

    Xbox
    v.1.0
    Alladin 64 Advance Chip
    80 gb
    Neon lysande Jewel

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du måste ha chippet avstängt och köra med ORIGINALET i cd-läsaren. ORIGINAL är motsatsen till BACKUP/BRÄND DVD/SPEL PÅ HÅRDDISKEN
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    precis som Hansi säger så kan man bara spela live med KÖPTA spel som DU har köpt....
    man kan inte spela Live med spel som ligger på hårddisken för då måste man ha chippet aktivt å det går itne för då blir man spärrad från live för alltid (lr tills man köper ny box lr byter ut nåra filer.......)
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt


    Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Liknande diskussioner

  1. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  2. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  3. Bredband och XBOX Live! Problem!!
    By unia in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-02, 23:21
  4. Xbox chips Live on borrowed time
    By Sheytan in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-11-03, 00:04
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •