Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: ny, men död, 1.1

Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    21

Unhappy ny, men död, 1.1

Tjo, jag kom över en ny 1.1 xbox med samsung-spelare för bra pris, dock är det så att den inte startar, blinkar rött och grönt, och en god vän till mig sa att den KAN gå igång med chip, dock behövs det ett nytt moderkort (om man ska köra utan chip) (får ingen service på den eftersom 2 års fabriksgaranti har gått ut).. Kom att tänka på er (psxcare + forum) att ni kanske har något tips eller att man kunde dyka in med den och någon kunde testa den med något chip och se om det fungerar. Eller kanske kolla vad det eventuellt är för fel, om ni eventuellt har något moderkort till övers till billig summa att sälja..?

//Ficklampa
    Last edited by ficklampa; 2004-07-17 at 20:30.
    Xbox Crystal Edition - Samsung - X3 - 160 GB
    PSP PSP1004 - 1 GB

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Den är alltså redan öppnad? Eller modifierad via någon softmod? Isåfall är det bara att chippa på.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi
    Den är alltså redan öppnad? Eller modifierad via någon softmod? Isåfall är det bara att chippa på.

Det jag har gjort är att öppna den och titta i den, kollade så att allt satt där det skulle och det såg rätt ut..
    Den är inte modifierad via någon form av softmod.. Så du är säker att den kommer gå igång med ett chip?
    PSP PSP1004 - 1 GB

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Var den helt oöppnad innan, klisterlapparna kvar hela och fina över skruvarna?

Blinkar den rött+grönt så fixas det med ett chip OM felet beror på att någon flashat om bioset på den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    21
    Var den helt oöppnad innan, klisterlapparna kvar hela och fina över skruvarna?

Blinkar den rött+grönt så fixas det med ett chip OM felet beror på att någon flashat om bioset på den.
    Det är korrekt.. Det var hela klistermärken..
    Jag har ingen aning om vad felet beror på eftersom den inte är flashad eller något över huvud taget.. Bara öppnad..
    Klickar jag på powerknappen går lyser den grönt en sekund, sen dör, går igång 2 sekunder och sen dör igen.. sen går igång och börjar blinka rött och grönt..
    Samma gäller ejectknappen.. Dock hörs det att fläkten ökar varv och det klickar till i läsaren som att den söker efter skiva men trayet kommer aldrig ut..
    PSP PSP1004 - 1 GB

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Tror inte det hjälper med chip. Synd att du öppnade den, hade säkert gått att få den utbytt. Har aldrig varit med om att ms frågat efter kvitto när man skickat in en xbox för reparation. Vad var det för tillverkningsdatum?

Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    21
    Tror inte det hjälper med chip. Synd att du öppnade den, hade säkert gått att få den utbytt. Har aldrig varit med om att ms frågat efter kvitto när man skickat in en xbox för reparation. Vad var det för tillverkningsdatum?
    Det är en 1.1 med samsungspelare.. Jag köpte den i en butik via en kompis som hade tagit in ett par äldre som stod och samlade damm, denna hade tydligen varit hos MS och blivit ersatt/reparerad, allt var nytt förutom handkontrollen så jag tycker ju att den borde fungerat direkt..

2002-11-06 står det vid MFG DATE om det är tillverkningsdatumet..

edit: den ser även helt ny ut inuti, inget damm eller något alls.. Så den verkar ny den med.. kartongen är begagnad också
    Last edited by ficklampa; 2004-07-17 at 21:43.
    PSP PSP1004 - 1 GB

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Hur kan din 2 års fabriksgaranti gått ut om den är tillverkad 2002-11-06?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Iofs, den kanske blivit utbytt mot en nyare...men ändå, hade nog gått att få den utbytt igen...

Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    21
    Hur kan din 2 års fabriksgaranti gått ut om den är tillverkad 2002-11-06?
    Haha, ja bra att man tänker till.. Men jag kommer ju knappast få en ny av ms ändå.. EFtersom den varit öppnad?
    PSP PSP1004 - 1 GB

Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    21
    Iofs, den kanske blivit utbytt mot en nyare...men ändå, hade nog gått att få den utbytt igen...
    Jo, kanske det.. Jag har ingen aning om hur länge den har legat där, samt att den blev öppnad av snubben i butiken för att han skulle flasha den, men han hann aldrig så långt eftersom han hade glömt minneskortet hemma (han lödde inget heller)
    PSP PSP1004 - 1 GB

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Verkar oklart vad det är för fel på den boxen, inte säkert ett chip hjälper. Maxkostnad för att fixa är 1.500:- inkl chippning med aladdin advance live chip.

Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    21
    Lite saftigt pris... Känns som att en ny xbox är billigare :\
    Kunde få lämna tillbaka den och få cash tillbaks sa han, fast efterom jag jobbar så kan jag inte göra det förrän nästa helg, och då får man ju lön också, så känns som att jag är förvirrad om jag ska våga chansa på ett chip men fungerar det inte så lär jag ju inte få lämna tillbaka den.. :\
    PSP PSP1004 - 1 GB

Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    21
    Synd att jag inte har något lödfritt chip att låna och testa med.. :\
    PSP PSP1004 - 1 GB

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du betalar alltså 1000:- för nytt moderkort och 500:- för att få den chippad. Lite billigare än en ny XBOX. Speciellt som du sitter på en Samsung dvd-läsare...så fort jag har en sådan över lägger jag upp den i webshoppen för 1000:- så blir den såld på 1-2 dagar...

Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    21
    Blah, jag vet inte vad jag ska göra :/
    Måste fundera.. har tills nästa helg på mig..
    PSP PSP1004 - 1 GB

Liknande diskussioner

1. Ps2an startar men fläkten är död!?
    By denSiS in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2004-06-06, 10:13
  2. DÖD X-box!?
    By jojja in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-12-08, 19:42
  3. Evolution-X 1.8.3285 dashboard & Evox D.6 bios released!
    By D@nsken in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2002-12-28, 12:01
  4. 1.1 och Matrix
    By lmfs in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-12-17, 00:49
  5. 1.1 och Matrix
    By lmfs in forum Matrix/Xodus Support
    Senaste inlägg: 2002-12-17, 00:49

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner