Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: DMS3 på v4 funkar inte!?

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0

DMS3 på v4 funkar inte!?

Hej!

Har precis lödit in ett DMS3 chip i min v4 maskin.
    Men när jag startar maskinen är det bara svart på rutan!
    Tv får iallafall kontakt med playstationet, eftersom fet "flimmrar" till lite när jag trycker på resert. Alltså resert lyser rött när jag slår på maskinen där bak, som det ska.

Om jag trycker på eject i standbyläget lyser det grönt, men inte blått. Men om jag trycker på resert från standbyläget lyser båda. Det tar också ett tag innan släden kommer ut när man trycker eject.

Vad kan problemet vara?
    Vi har limmat över de flesta lödpunkter, dom inte på chippet, så att det ska hålla. Så det blir svårt att löda om punkterna.

Vad kostar ett nytt moderkort?

Tack för svar...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Varför skulle en lödning hålla bättre om man dräller lim på den?

Maila psxcare@netcare.se

Hittar vi någon v4 moderkort så mailar jag dig.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    Tja, vet inte. Det är far min som löder. Men för att hålla sladdarna på plats och för att vara säker på att lödningen håller.

Du har inte svar på varför det inte funkar?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Med tanke på att den som lödde dit det sitter och leker med lim så är min kvalificerade gissning att det inte är tillräckligt bra lött...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    Ok, men om vi bortser från limmet.

Kan det inte vara något annat fel? Vilka kablar får inte korsas? Det står att D och E inte får korsas. Är det med varandra eller inte med någon över huvud taget.

Och kabeln ni skickade med, den räckte inte till riktigt, så vi tog annan kabel. Det kan inte vara det som är problemet?

Vad skulle det kosta om jag skickade upp maskinen med chip till er så ni kollar på det?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Kablarna skall dras snyggt, inte över kretsar som kan ge störningar, så kort som möjligt osv. Speciellt på v3 och v4. Tyvärr, vi rör inte installationer med lim på.

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    kretsar som kan ge störningar, är det dom svarta "fyrkanterna"?

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    Vilka kretsar får kablarna inte korsa då? Och vilka kablar får inte korsa kretsarna?

Vore tacksam för lite svar, med tanke på att jag köpt chippet hos er.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det är bäst du ringer butiken när den har öppnat och pratar med någon av killarna som löder chip, dom har bättre koll på sådana detaljer än vad jag har.

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    Ok, ringer imorgon då. Tack

Liknande diskussioner

1. CDDB funkar inte xbmc
    By BigStream in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-02-28, 12:53
  2. mina ps1 spel funkar inte! Hansi snälla hjälp
    By MiniCon in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Senaste inlägg: 2004-06-22, 18:42