Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Faq

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    919
    Respekt
    23

    Faq

    För att använda HDloader behöver du:

    1. En Sony PS2 nätverks adapter
    2. En Sony PS2 HDD (Hårddisk) eller standard IDE HDD, HD loader rekomenderas mellan 40GB och 120GB, hur som hellst de har varit massa av rapporter från folk som har lyckas med mindre disk (tydligen funkar inte PS2 med hddar över 130GB)
    3. En kopia av HD loader, alternativ om du önskar att göra en backup kopia för skydda din original obtain a cracked kopia (måste vara crackad kopiera upp din original funkar inte).

    Q HDLoader fryser på splash screen! Hjälp!

    A A few hard disk drives (specifically, a few recent Segate models) do not play nicely with older models of the official Sony PS2 network adapter. Also double check you have the jumper setting on your the HDD your using set to 'Master'

    Q Är HDLoader kompatibelt med DVD-9 (Dual layer) spel?

    A No unfortunatly not, however a work around would be to locate a DVD5 rip of the game your trying to install.

    Q Är HDloader kompatibelt med CD spel ?

    A Ja mesta CD spelen borde funka. Hur som hellst det har varit många rapporter av CD-Rips som inte funkar.

    Q Är HDLoader kompatibelt med modchips?

    A Ja med ett modchip installerat så kan du installera import och backups utan med originalen. However chips that power down after the PS2's boot sequence (such as the Magic 3.1) will not allow you to install imports and backups.

    Q When trying to run a game I've just installed I just get a black screen, is there anything I can do ?

    A Yes within HDloader highlight the game in question then press select on controller1, then try each different setting. When the game succesfully boots HDloader will remember the setting you used, so there's no need to do this each time.

    Q Kan jag använda PS1 spel med HDloader ?

    A Nej

    Q Måste jag ha HDloader disk inne i min PS2 varje gång ?

    A Ja (om inte du kör det från ditt minneskort). However this isn't any great problem though, simply leave it in all the time. Once the game you wish to play has started to load you can remove the HDloader disk if you wish.

    Q Kan man spela online spel med HDloader ?

    A Nej, HDloader disables the PS2's network adapter

    Q Kan jag använda Action Replay/Gameshark koder med HDloader ?

    A Nej det är inte möjligt.

    Q Hur gör jag för att installera HD loader till mitt minneskort? (DMS3 Devmode 1) ?

    A Obtain HLOADER.ELF of size = around 640KB
    Now create a CDR containing the following

    HDLOADER.ELF
    SYSTEM.CNF

    Using notepad edit SYSTEM.CNF, and copy and paste the following in:

    BOOT2 = cdrom0:\HDLOADER.ELF;1
    VER = 1.0
    VMODE = NTSC

    INSTALL.CNF - Again edit this file with notepad and copy and paste the following in:

    HDLoader 1.0
    mc0:\BOOT\HDLOADER\HDLOADER.ELF
    _MKDIR mc0:\BOOT\HDLOADER
    _COPY cdrom0:\HDLOADER.ELF;1 mc0:\BOOT\HDLOADER\HDLOADER.ELF

    Double check your CDR contains the following:

    HDLOADER.ELF
    SYSTEM.CNF
    INSTALL.CNF


    Senare använder du ditt favorit brännar program bränn skivan i mode2.


    Tip, if you'd like your PS2 to boot straight into HDloader rather than DMS's explorer, rename HDLOADER.ELF to BOOT.ELF along with all references to the file in SYSTEM.CNF and INSTALL.CNF

    Trouble shooting, if your disk will not boot in your PS2, try adding some dummy files to your CDR.
    Last edited by spel; 2004-07-22 at 17:39.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har ryggskott och musarm just nu, så någon annan får gärna knappa in en översättning
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    919
    Respekt
    23
    nu får någon annan ta över

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Q When trying to run a game I've just installed I just get a black screen, is there anything I can do ?

    A Yes within HDloader highlight the game in question then press select on controller1, then try each different setting. When the game succesfully boots HDloader will remember the setting you used, so there's no need to do this each time.

    vad menas med det!??!

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Att du har tre Modes du kan ställa enabled eller dissabled. Totalt får du 8 olika modes. Funkar inte spelet ska du testa ändra dom tills det funkar (om spelet funkar i HD Loader alla)...

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Ystad
    Inlägg
    33
    Respekt
    0
    Kan man inte använda något annat program än HD Loader som stödjer online-spelande??
    Moddad Xbox Crystal Edition V1.6
    Xecuter 2.6
    Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB/IDE133 HDD

Liknande diskussioner

  1. vilka dvd skall man ha för ps2 spel + eller -
    By pelluco in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-05-30, 19:56
  2. En fråga om en FAQ - Internet
    By Foppaa in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-02-06, 11:46
  3. Dashboards FAQ
    By Highscore in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-02-18, 12:58
  4. FAQ efterlyses
    By Gustav_A in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2001-10-30, 09:54

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •