Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: ps2, hdloader filsystem mm

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Question ps2, hdloader filsystem mm

    Hej alla!
    Mitt namn är j0hnny och jag är nu på det här forumet!
    Jag har använd sökfunktionen och inte hittat den information jag söker så här kommer frågan:

    Någon som har testat eller har någon information om det finns möjlighet att preparera en hdd i en dator för hdloader. Så att man typ kan formatera den med rätt filsystem, och sedan lägga in hdloader. Skulle ju va nice o kunna göra det speciellt om man inte har någon chippad playa och vill köra en crackad variant av hdloader.

    Sen kan man ju som diskuteras i en annan tråd lägga in spel också, direkt i datorn.
    Om detta skulle funka så skulle man slippa chippa och eller hålla på med trix med fliptop o lucka mm

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Jag tror inte att det har utvecklats en sådan app ännu, utan enda sättet att formatera HD'n för att användas med HDloader är att sätta den i PS2'an och boota upp HDloader.

    Även om du fick in loadern på hårddisken genom att använda disken i en dator för att preppa den och lägga in diverse ISOs, hur ska du få den att boota upp på HD'n om du använder en ochippad PS2?
    Den vill nog boota från en skiva iallafall vilket kräver en chippad PS2 om du nu ska använda en crackad HDloader.

    Köp loadern istället, den är värd det.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Eftersom du inte kan starta någon crackad variant av hdloader direkt från hårddisken utan ändå måste få igång den på något sätt i din PS2 så är det bara att starta HDLoader så formatteras hårddisken automatiskt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Smile

    ok, men skulle jag kunna göra såhär:
    Köpa hdloader skivan, göra iordning allt. Formatera o installera det.
    Sen stoppa in disken i datorn och sedan lägga in spel som det näms om i en annan tråd?
    Och få det att funka utan chip..

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Zyban
    ok, men skulle jag kunna göra såhär:
    Köpa hdloader skivan, göra iordning allt. Formatera o installera det.
    Sen stoppa in disken i datorn och sedan lägga in spel som det näms om i en annan tråd?
    Och få det att funka utan chip..
    Ja det funkar fint! Jag kan köra både NTSC och PAL spel med min ochippade PS2:a!

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Nice! Tack för alla snabba svar! Det blir att köpa hdloader _original__ nu då
    Förresten är det någon av er som hört om det nya ps2os som sägs vara byggt på ps2menu?
    Verkar jäkligt intressant men den officiella sidan ligger nere..

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hej på er...
    Är det någon som vet om det funkar att använda en extern hårdisk som man bara kopplar genom USB-porten och sedan använder HDLoader?

    skulle vara otroligt bra isf, så slipper man öppna datorn varje gång man ska lägga in nya saker....

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Då är det inte hdloader du använder utan usb extreme...

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=353
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Faq
    By spel in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-05-15, 22:21
  2. ps2 hård disk
    By EvilBoY in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-01-11, 19:30
  3. PlayStation 2 Multi-X chip NEO2.2 för svensk/amerikansk PS2 - 250:- Behöver HJÄLP!
    By Bastjeman in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 17:08
  4. ps2 popper mod chip säljes!
    By gurra_g in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-09-04, 16:11
  5. Playing Backups & Import Method for PAL & USA PS2
    By [spd] in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-02-02, 18:52

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •