Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: ta bort IMDB info?

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    ta bort IMDB info?

    Hej, är ganska ny på detta med XBOX och XBMC och behöver lite hjälp. Har XBMC 1.0.0.0 (30/6 eller när den kom?).

    Har lagt upp lite filmer på XBOX:en som har hämtat sin info från IMDB. Problemet som uppstod var att en av filmerna, Sagan om ringen, hämtade sin information från en, Lord of the Rings: Vol. I, The (1990) (VG), och inte den korrekta. Frågan är nu hur man först och främst får bort den felaktiga informationen och sedan hur man får in den riktiga. Alternativt hur man helt enkelt byter ut informationen.

    Förmodligen är detta enkelt, men jag får inte till det. Någon som har några tips?

    /Martin

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    103
    Respekt
    22
    När du hämtar infon igen från imdb så skrivs den gamla över.

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    739
    Respekt
    23
    Han undrar ju hur man gör för att byta, inte vad som händer när han gör det
    Detta är min signatur

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    103
    Respekt
    22
    Sorry, lite snabbt svarat.
    Det finns en databas som ligger i albums-katalogen. Den kan man ladda ner och öppna med ett program som heter SqlLite (tror det heter så, är inte hemma). Där kan du manuellt ändra text och sökväg till bilder osv.

    Men om den hämtar fel filminfo kan det vara att du döpt katalogen/filmen lite knasigt. Jag brukar alltid döpa filmerna som de står på imdb.com, då brukar de alltid hitta rätt, annars brukar man iaf ha några filmer att välja mellan.

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Tack för era svar, speciellt intressant med databasfilen, är det något känt format (mySQL, ms access, sqlserver etc) eller ett eget XBMC format?

    Det är inte omöjligt att katalogen är klumpigt döpt, då den är döpt som orginalreleasen på DC, och de filnamnen innehåller alltid massa onödig (i detta sammanhang) information. Problemet var egentligen att den fick det namnet utan att jag hade något att välja på. Däremot om jag går in i imdb (i XBMC) och gör en sökning, så får jag upp en relativt lång lista (10-20 titlar) att välja på, där även den rätta är med. Ifrån den listan skulle jag gärna bara vilja välja ut rätt entry och få det utbytt på filmen i fråga. Är detta möjligt, eller måste man manuellt in i databasen och fippla?

    Tack igen till den som orkar bemöda sig till att svara.

    /Martin

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    103
    Respekt
    22
    Databasformatet heter SqlLite och programmet heter SqlLiteBrowser.

    Men vadå, kan du inte bara döpa om katalogen och filerna då?
    Jag brukar alltid fixa till mina så att de ser bra ut. Och då hittar den alltid.

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Men vadå, kan du inte bara döpa om katalogen och filerna då?
    Absolut kan jag bara döpa om filerna och det blir förmodligen så jag får lösa det. Men man är ju alltid nyfiken på om det går och hur man gör i sådana fall. Ingen annan som vet om det går att lösa detta inne i XBMC?

Liknande diskussioner

  1. Hur tar jag bort spel från Xboxens HD???
    By drifter7508 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 11:16
  2. Ta bort vissa filer...
    By hartie in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-27, 08:56
  3. Hur får jag bort gamla rester?
    By Tjabo in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-13, 23:55
  4. ta bort multi-x
    By ffarhad in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-01-28, 10:17

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •