Hur installerar jag en emulator? Kan den vara zippad? Kan inte xbox läsa Cd-R utan bara Cd-RW? Isåfall går det installera från cd:n?
Hur installerar jag en emulator? Kan den vara zippad? Kan inte xbox läsa Cd-R utan bara Cd-RW? Isåfall går det installera från cd:n?
Enklast är väl att installera superdisc, finns många emulatorer med på den. Annars kan man ta hem en zip och ftp:a över filerna till boxen.
Har superdisc men det är för stort för att bränna ut...Kommer det med emulatorer och roms på den? Har en Cd-R som har en masssa emulatorer och roms på men den läses inte utav xboxen....
Tycker att en superdisc är hyffsat värdelös om den inte går att bränna ut vilket nu är användningen den är avsedd för. Sedan har du inte noterat om din xbox är moddad eller inte? Om den inte är moddad så kan den inte läsa brändaskivor om jag inte misstar mig.Original inlägg av -Calle
Sedan tvivlar jag på att superdiscen innehåller roms, endast emulatorer
Jag har precis skaffat en chippad X-box och har inte den blekaste aning hur man installerar en emulator.
Jag har alla emulator filer till Nes,snes och Mega drive samt roms.
Ska man bränna ut filerna på Cd och installera på något vis i hårdisken eller hur går det till?
du FTPar över dom till rätta mappen........
respektDu är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
http://945gl.no-ip.org
#svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!
Jag har gjort en steg för steg guide om hur man installerar en emulator.
Guiden bygger på Evolution X men jag tror principen är samma oavsett vad ni har.
Maila mig så får ni den.
går ju inte att maila dig :P
Skulle gärna maila dig om den, men d funkar inte.... Vill du inte ta emot mail?
/P
Skulle också behöva en guide över hur man installerar emulatorer
Det funkar väl inte att använda pc emulatorer till xbox, utan endast såna som är gjorda för xbox? Annars är det väl bara att bränna ut emulator och room på CD-RW skiva och sedan lägga över filerna med hjälp av XBMC ?
Det är vell bättre att lägga ut guiden här!!![]()
Bookmarks