Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Emulator

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Emulator

    Är det någon som vet om och i så fall hur man kan lägga in emulatorer på PS2 hd:n? Har försökt nu och kolla runt men inte hittat nåt.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    PGen ( Genesis/Megadrive ) är den enda jag vet som funkar att lägga in på HDD...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Ok, vet du hur ?
    För det verkar va ungefär samma som snes station som jag provade med. Det går ju att göra en iso fil som beskrivs på båda sidor. Men den iso:n i sin tur går inte att föra över till ps2:ans hd.

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Jag har provat att lägga in SNES Station på min HD men den söker ju fortfarande efter ROMarna på CD så det är ju ingen mening.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av danne.sk
    Jag har provat att lägga in SNES Station på min HD men den söker ju fortfarande efter ROMarna på CD så det är ju ingen mening.
    Hur lyckades du få in emulatorn på hd:n då? Är väldigt nyfiken på det!

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Det är ju bara att installera det med HD Loader från CDn. Men kör man det så letar den ROMarna från CD ändå.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av danne.sk
    Det är ju bara att installera det med HD Loader från CDn. Men kör man det så letar den ROMarna från CD ändå.
    Nja, du måste väl ha en chippad PS2:a för det ? Eller är det så enkelt att bränna ut på en skiva och installera med HDloader ?

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Leta i forumet...

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Nordis
    Nja, du måste väl ha en chippad PS2:a för det ? Eller är det så enkelt att bränna ut på en skiva och installera med HDloader ?
    Jo, jag förutsatte att du hade det eftersom man måste ju ha det vilket fall om man vill köra SNES från CD-skivor. Jag skulle inte tro att det skulle vara något problem för mig att installera min SNES ISO-fil, som jag brände ut på CDn, genom WinHIIP till PS2 HDn. Funkar det att installera via HD Loader så skall det funka med WinHIIP också.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av danne.sk
    Jo, jag förutsatte att du hade det eftersom man måste ju ha det vilket fall om man vill köra SNES från CD-skivor. Jag skulle inte tro att det skulle vara något problem för mig att installera min SNES ISO-fil, som jag brände ut på CDn, genom WinHIIP till PS2 HDn. Funkar det att installera via HD Loader så skall det funka med WinHIIP också.
    Gjorde inte det för mig iaf. WinHIIP klagade på att det inte var en PS2 iso. Jaja, får kanske ge upp försöket att spela snes spel på min ps2:a. Tack för din hjälp iaf!

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Jag gjorde min ISO-fil själv och den funkade bra iaf. Du kommer inte kunna spela SNES spel iaf även om du får in SNES Station på HDn eftersom du ändå måste ha en bränd skiva med ROMarna på, tyvärr. Synd att den inte kan läsa ROMarna från HD, skulle vilja haft så själv.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Kan man liksom inte innan man startar spelet, byta HDloadern till en bränd cd med Romarna på?

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Jo, om du har en chippad PS2a men då är det ju ingen mening att SNES-station på HDn. Med en o-chippad så går det inte.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    ok, synd!

    Får vänta tills han skaffar HD loader och programmerar en version till HD...

    Om han gör det...

  15. #15
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    40
    Respekt
    21
    när du ska göra din snes station iso är det bara ett döpa om elf file till sles nånting kommer inte ihåg precis hur jag gjorde, siter på jobbet nu =/
    sen får du editera de övriga filerna och ändra i dom så det stämmer överens sen gör du ison, då kan du instalera snes station med winhiip.
    har testat det själv och snes station instalerades riktigt och startade utan problem, men sen är det juh det där med att det fortfarande letar efter efter alla roms på cdrom0 det vet jag inte hur man ska lösa nån som kommit lite längre än mig och har några tips eller en lösning på detta?

Liknande diskussioner

  1. PS2 emulator
    By awaw in forum Emulatorer
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-06-05, 17:26
  2. bra sega genesis emulator???
    By rallle in forum Emulatorer
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-05-22, 14:02
  3. Emulator, motsvarande
    By LostInXboX in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-14, 21:16
  4. PS2 emulator till linux på xbox??!!!
    By Boogie Man in forum Emulatorer
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-02-13, 02:14
  5. PS2 emulator till linux på xbox??!!!
    By Boogie Man in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-01, 15:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •