Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 34

Diskussion: Lucif3r's Guide till din CS 1.6 Server

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24

    Lucif3r's Guide till din CS 1.6 Server

    Lucif3rs n00b Guide till din CS server!

    OK nu ska jag försöka knåpa ihopp en liten guide här hur man fixar en CS server...
    Jag anänvder Xebian 1.0.1 dvs inte den senaste versionen... Vet dock inte om man kan få tag på den längre...
    Kan tillägga att jag börjar från början... så du kan anända den här guiden till att bara installera Linux också...
    DU MÅSTE HA ETT USB TANGENTBORD FÖR ATT KUNNA LOGGA IN I v1.0.1!!!!

    OBS! SE TILL ATT DU HAR SÅ MYCKET PLATS PÅ E:\ SOM MÖLJIGT!!!! GÄRNA 4.5 GB!!!!

    1. Ladda ner en lämplig version från internet (Åter igen så använder jag Xebian och filnamnet "1.0.1.ISO" är namnet på Xebian ISOn man bränner....

    2. Bränn 1.0.1.ISO (namnet varierar beroende på Linux version) på en skiva du vet att din xbox läser

    3. Starta Evox, stoppa i skivan och välj "Launch DVD" (om den inte starta automatiskt)

    4. vänta på att den ska ladda klart

    5. När loginscreenen kommer skriv som användarnman/lösenord root/xbox

    6. Öppna "consolen" och skriv "XBOXLinuxInstall" (måste vara exakt så där och utan "")

    7. Välj alternativ 1 och följ anvisningarna. När det kommer en förfrågan om partitioner (står på default 2000) Skriv 4000 helst (bra att ha mycket utrymme så slipper du jobbiga felmedelanden om att det inte finns någon plats kvar, kan säga att 2000 räcker INTE!! inte om du ska ha webbläsare å sånt åxå...)

    8. Efter du har svarat på alla frågor och installationen är klar, skriv "halt" (utan "")... xboxen kommer då stängas av...

    9. Starta upp boxen igen (om du vill, kan du FTPa in i xboxen å editera evox.ini så du får en "genväg" till linux i APPS, ja går inte in på hur man gör det nu), om du inte gjorde en genväg så startar du "boXplorer" och går in i E:\debian\default.xbe

    10. Efter xboxen har bootat Linux, logga in som root (igen) och öppna "consolen".

    11. Det är nu dags att byta pass på "root" användaren och skapa ett nytt användar namn: skriv "passwd" och skriv in dtt nya lösenord

    12. NU ska vi lägga till en ny användare: skriv "adduser" och följ instruktionerna...

    13. Efter allt är klart, skriv "halt" för att stänga av boxen och starta sedan xboxen + linux igen

    14. När du kommer till loginscreenen så skren du INTE root/xbox utan du skriver den användare/pass du angav i punkt 12!

    15. NU, gör då så här: gå in i "File Manager" å skapa en ny mapp i "dittanvändarnamnmappen" med lämpligt namn t ex "HLDS"

    16. Öppna Mozilla och gå in på www.steampowered.com och klicka på "Get steam NOW", välj en lämplig "mirror" vid "Dedicated Server (Linux):"

    17. TANKA!!! P.S. spara filen i mappen vi gjorde i punkt 15...

    18. När du har fått ner hlds_l_1120_full.bin (vilket är den senaste versionen i skrivande stund) så går du in i "consolen" igen och skriver "su -" och ange "root" lösenordet ("su -" kommandot växlar användare från det du är inloggad som till "root", å root-användaren kan liknas med windows "administrator")

    19. Nu när du är inloggad som "root" så skriver du "mkdir /usr/stem/", detta kommando skapar en mapp i /usr/ mappen.

    20. sedan skriver du detta: "chown dittanvändarnamn /usr/steam/" sedan trycker du ENTER , När du gjort detta skriver du "chgrp dittanvändarnamn /usr/steam/"... Vad dessa kommandon gör är att ge tillgång till "steam" mappen för andra användare än "root"... du ska alltså skriva det användarnamn som vi skapade i punkt 12...

    21. Skriv "exit" för att logga ut "root" å komma tillbaka till den användare du anävnde innan vi skrev "su -"...

    22. Skriv "cd /home/dittanvändarnamn/HLDS", detta kommando flyttar dig till den mappen du tankade ner HLDS i (om du har följt den här guiden, annars byter du bara ut /home/användarnamn/HLDS/ till sökvägen du har HLDS i)

    22. Skriv "chmod 700 hlds_l_1120_full.bin" (TIPS: när du har skrivit "sh 700 h" kan du trycka på TAB knappen för att få fram filnamnet

    23. När du gjort ovanstående så skriver du (OBS! detta är viktigt!) "export LD_LIBARY_PATH=/usr/steam/hlds_l:$LD_LIBARY_PATH" å tryck enter

    24. Skriv sedan "./hlds_l_1120_full.bin" å tryck enter, vad som händer nu är att ett licensavtal kommer fram. skriv "yes" där. Nu extraheras "hlds_l_1120_full.bin" till "/usr/steam/" (detta kan ta ett tag...)

    25. När den har extraherat klart så skriver du "cd /usr/steam/" för att komma till steam mappen.

    26. Skriv sedan "gunzip hlds_l_1120_full.tgz"

    27. När det är klart skriver du "tar xvf hlds_l_1120_full.tar"

    Om man läser lite på internet guider så står det i dom flesta att det bara är att starta servern nu... FEL! Vi har inte mer än börjat :/


    Nu kommer det lilla roliga *not*.... nämligen att updatera servern!

    1. Men innan vi börjar med uppdareingen, måste vi skapa ett konto! Skriv "cd /usr/steam/hlds_l" . När du gjort det skriver du följande: "./steam -command create -username valfritt -email valfirtt@igen.com -password varfrittigen -question varfri -answer valfri" . (Överallt där det står "vafritt" å liknande så kan du skriva va du vill om du inte hade listat ut det )
    Detta kan ta en jävla tid så ha tålamod... Tror det tog 20min för mig... Om det inte skulle hända nått efter ca 30min så kan du trycka "CTRL+C" och trycka "PILUPP" och sen ENTER för att skicka kommandot igen..

    2. Om allt har gått bra så ska det stå "Account Created Successfully"... Då ska du skriva följande "./steam -command update -game cstrike -dir /usr/steam/hlds_l/ -username dittanvändarnamnduvalde -password dittlösenordduvalde -remember_password" och tryck ENTER... Servern kommer (förhoppningsvis) att uppdatera sig nu... gå å drick lite kaffe under tiden för det här tar ännu längre tid än att skapa ett konto...

    3. När du kommer tillbaka från kaffet ( ) så ska du förhoppningsvis se följande text: "HLDS installation up to date"... GRATTIS Du har nu lyckats med att uppdatera din server!

    4. Nu är det bara att skriva följande för att starta servern! "./hlds_run -game cstrike +maxplayer valfirtt +map valfri"... Sen kan man lägga till lite annat i den där raden för att tex starta servern utan anti-cheat osv men det får ni leka med själva



    DU HAR NU EN FUNGERANDE CS 1.6 SERVER!!!
    Gå in i din router (om du har nån) å öppna portarna för din nya, fina XBOX CS server!!!
    Last edited by Lucif3r; 2004-10-09 at 16:23.
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt


    Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    Kommentera gärna eventuella felstavelser osv...

    Kommentera även va ni får för ping på vilken lina osv osv
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt


    Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

  3. #3
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    298
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Lucif3r
    Kommentera gärna eventuella felstavelser osv...
    Efter felstavelsen:
    starta autoamtikst
    Så var det knappt jag vågade läsa vidare
    Sedan lite tips och åsikter.
    Punktform fungerar men ser extremt fult ut och sedan finner jag personligen vanligt förklarande guider som enklare att förstå.
    Sedan börjar du med "Bränn 1.0.1.ISO" men du staterar inte vilken applikation det skall vara, vilket jag gissar på är "Xebian".
    Vilket då för guiden till att vara en installationsguide för xebian och inte enbart CS-server vilket kanske borde noteras i texten.
    För man måste väl inte använda sig av Xebian för att få upp en server eller?
    Skriva tex "hoppa till steg X om du redan har ett fungerande gnu/linux-system"
    Öppna Mozilla och gå in på www.steampowered.com
    Då vissa tex jag föredrar links2 med frambuffer eller firefox så kanske man inte använder mozilla och då är det missvisande att säga "öppna denna applikation specifikt" istället för att skriva öppna valfri webb-browser ni har installerad
    7. Välj alternativ 1 och följ anvisningarna. När det kommer en förfrågan om partitioner (står på default 2000) Skriv 4000 helst (bra att ha mycket utrymme så slipper du jobbiga felmedelanden om att det inte finns någon plats kvar, kan säga att 2000 räcker INTE!! inte om du ska ha webläsare å sånt åxå...)
    Finns distar till vanlig pc, tex knoppix som är ett fullt användbart gnu/linux-system med X,KDE,openoffice osv vilket är tyngre applikationer och ändå så har dom lyckats få plats med det på under 800mb.
    Så det beror helt på hur mycket du slösar på ditt utrymme. Ett nerbantat system utan grafiskt interface kan du få ner till ganska minimalt, med kompilers skulle jag gissa på runt 300-400mb vilket man oftast brukar använda till "servrar"

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    om du läser bland den första meningen i guiden så ser du det här:

    Jag anänvder Xebian 1.0.1
    och på så sätt så får "1.0.1.ISO" sin förklaring...
    Och
    Då vissa tex jag föredrar links2 med frambuffer eller firefox
    iom att detta är en "step-by-step" guide för newbies så antar jag att dom kör med det förinstalerade Mozilla...

    Ett nerbantat system utan grafiskt interface kan du få ner till ganska minimalt
    åter igen så är detta en "step-by-step" guide och baserat på Xebian och jag körde med 2gb partition förut å det räckte inte.... därför skrev jag som jag gjorde i punkt 7...


    Vilket då för guiden till att vara en installationsguide för xebian och inte enbart CS-server vilket kanske borde noteras i texten.

    jag skrev det...

    Kan tillägga att jag börjar från början... så du kan anända den här guiden till att bara instalera Linux också...

    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt


    Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    739
    Respekt
    22
    stavfel : "......ska det stå "Accaunt Created Successfully"..........."
    syftar asså till Accaunt som borde va account

    grattis till en fungerande guide Lucif3r
    Detta är min signatur

  6. #6
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    298
    Respekt
    0
    Jag anänvder Xebian 1.0.1
    och på så sätt så får "1.0.1.ISO" sin förklaring...
    Det är ingen förklaring, det står på helt olika platser och det kan finnas andra program med "1.0.1", du kunde ha syftat på CS-servern. Du staterade vilket gnu/linux-system du använde till din server, du sa inte rent ut "detta" kommer vi använda och kanske även ge en länk till deras hemsida.

    Du sa själv att det var en n00bguide så ;]

    iom att detta är en "step-by-step" guide för newbies så antar jag att dom kör med det förinstalerade Mozilla...
    Man ska aldrig anta något när man skriver guider

    åter igen så är detta en "step-by-step" guide och baserat på Xebian och jag körde med 2gb partition förut å det räckte inte.... därför skrev jag som jag gjorde i punkt 7...
    7. Välj alternativ 1 och följ anvisningarna. När det kommer en förfrågan om partitioner (står på default 2000) Skriv 4000 helst (bra att ha mycket utrymme så slipper du jobbiga felmedelanden om att det inte finns någon plats kvar, kan säga att 2000 räcker INTE!! inte om du ska ha webläsare å sånt åxå...)
    8. Efter du har svarat på alla frågor och installationen är klar, skriv "halt" (utan "")... xboxen kommer då stängas av...
    Vart skriver du ner vad som skall installeras under Xebian-installationen? Det står inte alls vad dom skall välja med därför kan du inte veta om utrymmet kommer räcka åt dom. Enda du noterade var att om man körde med webbläsare så behöver man mer. Hur ska man öppna mozilla senare om man inte installerade mozilla då?

    jag skrev det...:

    Kan tillägga att jag börjar från början... så du kan anända den här guiden till att bara instalera Linux också...
    Hmm missade det helt, läste aldrig igenom allt. Din skrivstil är lite avskräckande för mig.

    Några av stavfelen:
    HAR SÅ MYCKET PALTS
    Jag anänvder Xebian 1.0.1
    bara instalera Linux också.
    webläsare å sånt åxå
    Orkar inte läsa igenom mer

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    Vart skriver du ner vad som skall installeras under Xebian-installationen? Det står inte alls vad dom skall välja med därför kan du inte veta om utrymmet kommer räcka åt dom. Enda du noterade var att om man körde med webbläsare så behöver man mer. Hur ska man öppna mozilla senare om man inte installerade mozilla då?

    Därför instalerar man Linux på en xbox (spelar ingen roll om det är xebian lr gentoox) så installeras allt sånt automatiskt


    ska det stå "Accaunt Created Successfully"..........."

    hehe du har så rätt så.... ska vara account
    grattis till en fungerande guide Lucif3r

    tack iaf en positiv kommentar å inte bara klag klag å klag
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt


    Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

  8. #8
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    298
    Respekt
    0
    Därför instalerar man Linux på en xbox (spelar ingen roll om det är xebian lr gentoox) så installeras allt sånt automatiskt
    Då har man delvis tagit ur meningen med gnu/linux om man inte får ändra något själv, allting ska inte vara automatiserat. Måste säga att xbox verkar vara den sämsta plattformen för att köra gnu/linux på ;]

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    du vet det finns nåting som kallas PRO versioner och HOME versioner ......
    PRO = man måste fixa allt själv = inget för newbies
    HOME = kommer med webbläsare och "skrivbord" osv...... = bra för newbies
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt


    Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

  10. #10
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    298
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Lucif3r
    du vet det finns nåting som kallas PRO versioner och HOME versioner ......
    PRO = man måste fixa allt själv = inget för newbies
    HOME = kommer med webbläsare och "skrivbord" osv...... = bra för newbies
    Hur många gnu/linux-distar har du testat till vanliga datorer? Enda disten jag kan komma på som har benämnelser PRO är suse och suse har grafisk installation och konfiguration på både pro och sin vanliga. Enda som skiljer är programutbudet.
    Sedan om det nu finns home och pro-versioner tänk om läsaren till din guide sitter med ison till en PRO-version av xebian? Du skriver inte om du använder home eller pro själv.

    Sedan har det länge i vissa samanhang diskuterats om grafisk konfiguration och installation är bättre eller sämre för nya användare. Jag håller mig till att dom lär sig mer av att köra en version där dom måste pilla lite själva, för annars om dom grafiska verktygen inte fungerar så kommer dom sitta fast i skiten

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    Hur många gnu/linux-distar har du testat till vanliga datorer?

    ingen MEN.... detta är XBOX LINUX!!!! det är inte samma sak ffs
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt


    Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

  12. #12
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    298
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Lucif3r
    ingen MEN.... detta är XBOX LINUX!!!! det är inte samma sak ffs
    Och det använder sig utav vilken kärna och grund?
    Så det är större skillnad mellan gnu/linux på sparc/x86/amd64/ppc och alpha då? Om man skall nämna några arkitekturer.

    Läs även på Gentoox-hemsida:
    Welcome to Gentoox! The original
    Xbox adaptation of Gentoo
    Du vet väl vad gentoo är? om inte så är det en gnu/linux distro till ja juste dom arkitekturerna jag nyss nämnde ;]

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Mkt bra guide tycker jag =) (bara synd att spelet som inte ska/bör nämnas var server ^^ ) mkt bra stavfel och sånt där får man ta, inte specielt viktigt. Så länge man förstår vad du menar =)

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Ne precis! Vem fan bryr sig om stavfel så länge guiden är schysst? Höll/håller du på så där i skolan/jobbet också Lucifeer..?

  15. #15
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    298
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av KanineN
    Ne precis! Vem fan bryr sig om stavfel så länge guiden är schysst? Höll/håller du på så där i skolan/jobbet också Lucifeer..?
    Jag håller med om delen att man inte bryr sig så mycket om stavfel osv så länge som man läsarna kan förstå det som står där, så jag tycker det var ett bra jobb med guiden för en nybörjare.
    Men han bad själv om kritik och stavfel så jag gav mina tankar och åsikter, vad är fel med det? Menade inget illa med det oavsett, det jag skrev var bara menat att få personen i fråga att tänka efter och sedan själv komma på förändringar som han/hon kanske kommer utöva i framtida skrivande av guider både på gott och ont.

    Jag menade ingenstans i det jag skrev att jag tyckte att guiden var värdelös eller att det var ett dåligt jobb av skrivaren ifråga, ursäktar mig om mina egna åsikter och min kritik togs på ett förolämpande sätt. Tycker att det var ett bra initativ till en guide om man ser på det stora hela och gratulerar skrivaren till sitt lyckade försök.


    Och som svar på din fråga så beror det på situationen, om det är en frågeställning på min arbetsplats eller någon annanstans där jag får och kan föra fram kritik så finns möjligheten till att jag gör det

  16. #16
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    Lucifeer du råkar itne jobba som kritiker på aftonbladet va ?
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt


    Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

  17. #17
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    298
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Lucif3r
    Lucifeer du råkar itne jobba som kritiker på aftonbladet va ?
    Ska jag ta det som en komplimang? ;]

  18. #18
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    Ska jag ta det som en komplimang? ;]

    nej verkligen inte..............
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt


    Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

  19. #19
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    160
    Respekt
    21
    fan trodde i början att nån var jävligt paranoid : )

  20. #20
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Sala
    Inlägg
    89
    Respekt
    22

    Thumbs up

    Snyggt jobbat Lucif3r!
    Hade totalt glömt bort cs-guiden.
    Guiden är lättförstårlig och enkel, precis som det skall vara!
    Keep up the good work!
    //N

  21. #21
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    haha ja du gjorde juh aldrig nån så då va jag ju tvungen att göra en själv!!! !!
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt


    Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

  22. #22
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    461
    Respekt
    21
    Gud som haver Counter-strike kär,
    Se till mig som bäst är,
    Vart jag än mig på mapen trampar,
    Står nån jävel där å campar.
    Stolt ägare till en 360 konsoll med

    Mitt xbox

  23. #23
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    79
    Respekt
    20
    har ett skapligt jobbigt problem..när ja kör in linux cdn o kommer till inlogningen o ja skriver in användarnamn o pass..så funkar det inte..ska det inte synas va ja skriver under användar namn ? vet i fan va som e galet..any ides?

  24. #24
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    updaterade guiden med en sak:
    DU MÅSTE HA ETT USB TANGENTBORD FÖR ATT KUNNA LOGGA IN I v1.0.1!!!!
    för övrigt så syns det inte nått när man skriver in PW......
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt


    Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

  25. #25
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    79
    Respekt
    20
    ahhh fan va nice, får ta o kopla in det då..jobbigt att man bara har ett usb tangent bord...får springa med det mellan pc o xbox..

  26. #26
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    79
    Respekt
    20
    ville bara säga tack för en kanon guide..vissa grejer ja inte fatta dock..det där med passwd..funka inte hos mig..så ja hoppa till adduser direkt..o skrev in pass o skit där..hoppas det inte fuckar upp något längre fram..
    Kan ju säga att linksboks-0.92 sög pung jämfört med mozila som hängde med linux.

    man ja just det ... ja e lite trög o fattar inte hur ja ska stänga av när ja e inne i linux. halt komandot funkar inte när ja e inlogad mitt mitt login. Finns det något annat sätt?

  27. #27
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    om du e inloggad som en "vanlig" användare måste du skriva:
    root
    *rootlösenordet*
    halt
    då ska det funka... ang. "passwd" så byter detta kommando enbart det nuvarande lösenordet på "root" användaren till ett personligt medans "adduser" lägger till ett nytt anävndarkonto...

    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt


    Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

  28. #28
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    79
    Respekt
    20
    oki, ska ta o testa det!
    tackar

  29. #29
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    21
    denna guide funkar lika bra till gentoox?
    xbox 1.0
    tommy drive
    160gb/8mb 7200rpm seagate baracuda
    x2 2.3b bios 4979.06
    80mm blå led fläkt
    blå eject leds
    blå "controller dongle"
    clear jwl med blå leds under

  30. #30
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    Om du menar själva CS Server delen så borde det funka......... men inte hur du instalerar Linux........
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt


    Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. VÅGAR man rekommendera PSXCARE till sina polare?!
    By x3m in forum NEO4 - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 21:44
  2. Unable to connect to IRC Server MIRC
    By Nikko in forum PC - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-25, 20:57
  3. guide till
    By spenne in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-22, 14:43
  4. Fjärrkontroll till Dvd:n, bättre förklaring tack!!
    By Steeth in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-12-29, 23:15
  5. Till hansi Eller shiro
    By daniel_e53@hotmail.com in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-04-15, 18:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •