Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Flasha om mitt Alladin kort...

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    88
    Respekt
    21

    Flasha om mitt Alladin kort...

    Har köpt en xbox som det sitter ett Alladin chip i, men det är bara ms dashbord i boxen, så när jag ska spela vissa spel (NTSC) så står det att skivan har regionsfel eller att den är skitig, nu har jag hört att detta kan lösas med att man lägger in prog i xboxen, som gör att jag kan ställa om videomode och annat....men hur gör jag det och vad heter filerna/programen som jag ska ha?
    Vad händer om jag gör fel?, kan inte mycket av detta själv så om någon ville skriva uyförligt hur jag gör vore jag tacksam!
    Min Box är gjord 2003-11-14.
    När jag håller in min power knapp å aktiverar chipet så står det Excuter2, vad betyder det?
    Last edited by Daniel_25; 2004-07-21 at 15:47.

  2. #2
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    298
    Respekt
    0
    Ska finnas en skiva kallad något med Enigma som kan byta läge innan du startar ett spel, sök på forumet efter det så kanske du hittar det du letar efter. Sedan för att installera applikationer och/eller ny dashboard så borde du kunna använda SuperDisc, även det går att söka efter.

    Sedan är väl titeln väldigt missvisande? Du frågar efter att flasha ditt chip i titeln men i inlägget frågar du om att byta PAL -> NTSC.
    Sedan står det i titeln och inlägget att du har ett "Alladin"-chip men du har postat ditt inlägg i "X-ecuter 2 PRO"-delen av forumet, varför?

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    88
    Respekt
    21
    mina fel skrivningar visar att jag inte kan så mycket antar jag...tack för hjälpen iallafall

  4. #4
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    298
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Daniel_25
    mina fel skrivningar visar att jag inte kan så mycket antar jag...tack för hjälpen iallafall
    Dina "felskrivningar" visar att du är en särskrivare och inte lärt dig RTFM och STFW ;]

Liknande diskussioner

  1. Flasha Alladin Advance plus
    By corrado in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-06-19, 23:23
  2. Flasha Alladin Advance plus
    By corrado in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-06-19, 09:30
  3. Flasha Alladin?
    By SAS550 in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-20, 20:52
  4. Hur gör jag för att flasha om mitt Matrix?
    By grantrytare in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-08-07, 12:48
  5. Kort fråga om Multi-X
    By MAGO in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-06-02, 18:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •