Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Priser etc!

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Priser etc!

    Hejsan!

    Detta är inget inlägg till för att reta upp er eller en såkallad 'flamepost', utan jag undrar helt ärligt följande.
    Hur kommer det sig att ni är så otroligt dyra?
    Idag kan man ju skaffa sig en ny PS2'a för runt 1500:- och sedan hitta någon privat snubbe som sätter i ett Matrix Infinity för en 700-900:- eller så.
    Då blir kostnaden runt 2300:-, medan ni tar 3300:- för en ny PS2 konsol med ett chip inmonterat, alltså ca 1000:- mer.
    Varför?
    Och skulle jag vilja få min nuvarande konsol chippad (har en gammal PS2'a så det är mer lockande att köpa en ny) så får jag betala för frakt fram och tillbaka, låt oss säga runt 300:- sammanlagt, och sedan 695:- för chippet och 500:- för att ni skall lödda i det.
    Sammanlagt alltså runt 1500:- för hela kalaset.
    Och vill man ha något lagat sedan så är priserna så höga att man lika gärna kan gå och köpa en ny konsol, helt allvarligt talat.

    Jag bara undrar helt enkelt varför ni är såpass dyra?
    Hade jätte gärna velat köpa en PS2'a med Matrix Infinity av er nu när Silent Hill: The Room finns ute i Japan, men med era priser så får jag nog genomgå lite små trassel och fixa allt själv för en tusenlapp billigare.
    Så varför klagar jag då?
    Det gör jag inte, otroligt nog, utan jag bara tycker det skulle vara roligt att få ett svar.
    Kanske är det något jag missat som ger valuta för era extrema priser.

    Mvh,
    Infin1ty

  2. #2
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    298
    Respekt
    0
    Nu jobbar inte jag på psxcare men det är ganska simpelt svar tycker jag iaf
    Det är billigare hos privatperson då dom kanske inte tar ut arbetskostanad (om det är någon du känner dvs).
    Sen så får du en helt ny PS2a med helt nytt chip och en garanti på att chippet fungerar annars har du rätten att skicka tillbaka det och få det fixat. Sedan såvida du själv inte går in och löder sönder något eller håller cola över din ps2a dvs sålänge det inte är du själv som inflikterat felet på chippet så har jag för mig att psxcare har livstidsgaranti på sina monteringar vilket jag tvivlar på att du får om du chippar privat.

    Så extra kostnaderna är betalning så att du kan känna dig mer trygg och säker på ditt val. Vill du spara pengar så kan du alltid välja ett mindre tryggt alternativ som att löda privat då du inte har någon garanti alls.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det trista är att när jag inte har tid/möjlighet att ränna runt på stormarknader så kostar PS2 nästan 2000:- att köpa in från distributör. Iofs så brukar man bli påtvingad diverse extra spel osv som ingår i det priset, men dom blir mest liggande eller säljs för ett par hundralappar.

    Det brukar bli en del garantiutbyten på PS2r också, kostnaden för detta måste också bakas in i priserna.

    Och vi har redan nu en ständig kö på beställda PS2 som gör att man ofta får vänta uppemot en vecka innan vi kan leverera, skulle jag pressa priset blir det bara ännu längre väntetid.

    Vad en privatperson tar för sina svartjobb brukar oftast innebära att han i praktiken får dubbelt så mycket pengar "över" än vad vi får med våra ärliga priser när man räknar med moms och skattade löner. Han kan säkert sälja dig lite piratkoperade spel samtidigt också, när han ändå är ute och traskar på den stigen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Att han gör det privat gör dock inte proceduren olaglig, sålänge han ej gör det som extra jobb och tjänar mer än vad man får per år utan att skatta osv!

    Tack för era svar.
    Och den här garantin som tillkommer med ett PS2 köp, innebär den att om chippet eller konsolen i sig strular så får man den lagad utan någon mer kostnad än fraktenavgiften för att skicka iväg den?
    Eller är det enbart om chippet strular?
    Om det gäller för både och, är det då också så att om lasern eller någon del i konsolen går i sönder utan förklaring att man får delarna utbytta gratis?
    Som jag tolkat det hittills så gäller det enbart om chippet strular, annars får man punga ut 1500 - 2000:- för att få konsolen lagad, eller ännu mer om någon del har gått i sönder och behöver bytas.
    Vilket inte låter som någon trygghet alls i mina öron.

    Och slutligen; om man beställer en Matrix Infinity från er är det alltså inte alls säkert att leveransen är 2-4 dagar som ni utger?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om du köper konsollen färdigchippad av oss så står vi för reparation/utbyte inkl all frakt.

    Om du köper en konsoll och skickar hit för chippning så garanterar vi endast chippet+monteringen och står för alla fraktkostnader isåfall.

    Just nu kan det vara mer än 2-4 dagar, teknikerna turas om att ta semester just nu och det är INTE lågsäsong på beställningar/jobb just nu snarare tvärtom.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Okej!
    Tack för ditt svar!

    Låter inte helt fel med total garanti ifall något oväntat skulle hända (har varit med om sådant förr).
    Kanske lägger en beställning snart då.
    Vore dock trist om man fick vänta en vecka eller två på paketet, då jag är en student med sommarlov just nu och jag har bara 4 veckor kvar av lovet nu.

Liknande diskussioner

  1. PS2 Priser...
    By CompuTerror in forum Fritt Forum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-18, 14:55
  2. Priser
    By Stefan in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-11, 00:32
  3. Priser
    By switalski in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2001-08-30, 07:05
  4. Varför dessa priser??!
    By grendizer in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2001-02-20, 08:34
  5. PlayStation 2 Priser
    By dsss in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-01-30, 22:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •