Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: hej igen

hej igen

jag fattar ingenting.. jag har en iso fil me ps2 spelet dbz - budokai 2. jag har köpt en dvd brännare idag å några dvd-r skivor.. jag provade att bränna spelet förut med dvd decrypter.. men det funkade inte! VARFÖR?! jag har ett chippat ps2 men ändå startar inte spelet.. först tänkte jag bränna med alcohol 120% men då kunde jag inte välja datatyp innan ja startade bränningen.. kan inte nån förklara.. snälla!

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Fel del av forumet för det första.
    Möjligheterna är en dålig bränning eller ett märke på dina dvd-skivor som inte kan läsas av lasern i din ps2a. Kan även innebära att lasern börjar ta slut och därför inte orkar läsa av brända skivor. Vad är det för modell och vad är det för chip i din enhet?

Hur försöker du bränna skivorna? vilken hastighet? testa att bränna i 1x då ps2or verkar ha lättare att läsa dom enligt egen erfarenhet. Och varför skulle du vilja byta datatyp? en iso skall vara så lätt att bränna att man bara behöver klicka 3ggr med musen i nero så är allt klart.. Sitter du och försöker byta så att den bränns i ett läge som den inte orginellt var tänkt för så är det möjligtvis en till anledning till problemet.

Sök runt på forumet för att hitta information om att kolla vad för modell du har istället för att fråga här om du inte vet hur man gör.
    Last edited by Lucifeer; 2004-07-21 at 21:43.

jag bränner så sakta de går (2x) märket är 3t Pro på skivorna.. jag vet inte vad jag har för chip.. men de kan inte vara fel på lasern ja har andra brända spel hemma som är från en kompis dom funkar utmärkt! men jag måste sätta i dvd region x skivan innan ja ska starta brända spel.. de funkar på alla spel min kompis har brännt(cd-r) men inte på mina dvd-r skivor som ja brände förut.. chippet är köpt å installerat hos ********* för ca 2år sen tror ja..

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Hur kan 2x va lägsta hastigheten?
    Har du testat annat märke än det du angav? Har du fått något spel att fungera med dom skivorna?

det har med skivorna å göra tror ja.. nej har inte testat nåt annat märke köpte brännarn idag.. kan du rekommendera några bra skivor å vart ja kan köpa dom?

Liknande diskussioner

1. Hej på er alla.
    By KråkaN in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-09-13, 09:32
  2. Divx film i ps2 reality media player (igen)
    By ps2asker in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Senaste inlägg: 2003-09-03, 19:38
  3. löda igen hål? finns det någon guide?
    By twinray in forum Matrix/Xodus Support
    Senaste inlägg: 2003-07-02, 13:06
  4. Messiah-problem ( igen )
    By Yojimbo in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2003-01-14, 23:34
  5. PS2 Problem igen Hansi
    By [Znake] in forum NEO4 - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2001-12-27, 23:30

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner