Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Hdloadern i HHDexplorer

Registrerade
    Dec 2003
    Från
    Linköping
    Respekt
    0

Hdloadern i HHDexplorer

Jag håller på att trixa med hdloadern och undrar om det inte skulle gå att installera HDloadern i DMS3s HDD Explorer... jag försökte installera det med ett egengjort install.cnf script, men det gick inget vidare alls =)

Är det nån som är inne på hur man scriptar eller har en annan smart lösning? Det känns som att det vore ultimat att lägga in den på disken...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag är ganska säker på att alla program man lägger in i HDD Explorer måste vara utvecklade/kompilerade just för att kunna köras från HDD. Det går inte med "vilket program som helst" isåfall.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2003
    Från
    Linköping
    Respekt
    0
    Va synd... och jag som tyckte jag var så smart =)

Det behövs ingen "speciell" kompilering av applikationerna för att kunna använda dom i HDDExplorer. Däremot är det lite besvärligt för ELF-filen att läsa fler filer i samma katalog (som inställningsfiler mm).

ExecFTPs v0.67 går exempelvis utmärkt att använda om man vill köra default nätinställningar. Det kommer snart en uppdaterad version av ExecFTPs som känner av när man bootar från HDDExplorer och då läser inställningsfilen från mc0:/boot/execftps , vilket gör att man då kan konfigurera nätinställningarna.

Det är även en win32-applikation under uppbyggnad som gör att man kan uppdatera APPLIST.DAT - filen (som innehåller info om de apps man har installerade i HDDExplorer) (återfinns i __boot partitionen på hd).
    Det är fortfarande lite strul med APPLIST.DAT formatet men det är snart löst.

För att följa utvecklingen av applist.dat - uppdateraren kolla här:
    http://web02063.prolocation.net/phpB...pic.php?t=1650

Detta innebär alltså att man ska kunna ladda upp de program man vill använda via FTP till ps2-hårddisken och exekvera via HDDExplorer.

(Det finns garanterat ett antal program som inte fungerar från HDDExplorer men vilka det är får framtiden utvisa...)

/slicstik

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av SlayerX
    Jag håller på att trixa med hdloadern och undrar om det inte skulle gå att installera HDloadern i DMS3s HDD Explorer
    Jag kör HDL från minneskortet. Har skrivit mitt install script i en annan tråd. Fast jag har Ripper 2 chippet samt Ripper Navigator, men det är väl typ samma som DMS3, tror jag.
    (Dock måste jag ha en skiva i PS2'an under boot, vilken som helst)

Finns nu ett fungerande program som kan uppdatera APPLIST.DAT ,
    som används av HDDExplorer för att läsa vilka program som är
    installerade.

Kolla här:
    http://web02063.prolocation.net/phpB...pic.php?t=1650

Mao fritt fram att lägga in applikationer till HDDExplorer med hjälp
    av denna applikation och ExecFTPs, utan att slösa cdskivor.

/SlicStik

Liknande diskussioner

1. Hjälp! Hdloadern bootar ej!
    By MikaelR. in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2004-09-11, 03:01

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner