Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Matrix Infinity + NTSC JP

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Matrix Infinity + NTSC JP

    Fungerar Matrix Infinity ihop med en Japansk PS2'a?
    Om det gör det, kan ni montera i ett sådant i Japanska konsoler?
    Är det någon skillnad, kavlitét och används vis, på en chippad JP konsol och en PAL?
    Anledning att jag frågar pågrund av att folk har tutta i mig att man ej kan utnyttja alla chippens funktioner om man monterar i ett i en Japansk konsol, men dom är inga experter heller.

    Tackar på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Den skall passa.

    Japanska PS2 kan inte spela upp PAL filmer så de regionsfria funktionerna har du mindre nytta av. Men du kan ju iaf spela USA R1 filmer på den.

    Har du en äldre modell (scph-10000, 15000, 18000 t.ex.) så åtar vi oss inte att montera chippet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Det är den nya modellen med tystare fläktar osv., SCPH-50000 något.
    Vad menar du med att den ej kan spela upp PAL filmer och att jag ej kommer att ha nytta av de regionsfria funktionerna?

    Varför kan den ej spela upp PAL (är inte PAL och JP Region 2 båda två?) om den är regionsfri?
    Oavsett så köper jag bara Region 1 filmer oavsett, men undrar ändå.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om den hade kunnat spela upp PAL så hade du kunnat spela upp vanliga europeiska filmer eftersom japan och europa har region 2. Men den har för lite minne i någon buffert någonstans, ingen har gjort någon modifikation som gör att man kan se PAL filmer på en NTSC PS2.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Matrix Infinity
    By Hansi in forum Playstation 2 Produkter
    Inlägg: 38
    Senaste inlägg: 2009-09-24, 11:02
  2. HDLoader + Matrix Infinity
    By jakershaker in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2004-11-04, 15:12
  3. Matrix Infinity + HD LOADER = :-(
    By Hansi in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-10, 11:46
  4. Matrix Infinity + Problem!!
    By C.Hakala in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-06-20, 21:59
  5. Problem Matrix Infinity
    By Widar in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-06-19, 10:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •