Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Nybörjare, Magic disc, Xbtool osv....

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Exclamation Nybörjare, Magic disc, Xbtool osv....

    Hej alla.

    Jag har precis skaffat min x-box (version 1.6), och har lött i ett Xenium Ice chip.
    Det ser ut som det fungerar ( Får upp en röd sida med lite meyer ). Har fått igång nätverket osv. Men jag kan inte köra mina orginal spel..händer inte mycket när jag stoppar i skivan...bara blinkar och håller på..och till slut startar "menyn".
    Som sagt är jag nybörjare och fattar absolut inte vad som behövs mer eller hur man gör. Jag har hört att man behöver något bios, op-sys...eller nåt. som Magic disc, xbtool eller nått. Kan någon hjälpa mig och få igång åbäket?

    Tack på förhand.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    739
    Respekt
    22

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Lägg in originalbios och evo-x M8_16 bios i launch-menyn. Originalbios får du in i menyn genom att välja något med "tsop". Jag har ingen xeniumbox med os version 2.x igång där jag sitter nu så jag kommer inte ihåg exakt vad det står i menyerna.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tack så mycket mjao och Hansi. Jag har laddat ner pdf filen och ska läsa denna...jag återkommer om/om inte jag lyckas..... Tack så länge.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hej nu är jag här igen....fattar inte mycket. Men så pass att ni menar att jag ska installera ett orginalbios och evo-x M8_16. Vart finns dom?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Originalbios har du redan i boxen, men det måste läggas in i xenium os menyn. Borde stå hur man gör i manualen, har för mig det var något med "load from tsop"

    Övriga bios:
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=7231
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Förstår fortfarande inte helt. Jag har som du säger Xenium-OS V2.0 i min box (Ser lika dant ut iaf när jag startar boxen). Men hur får jag sedan mina orginalspel att fungera (till att börja med). Och tänk att jag inte har en aning om vad allt som Orignalbios, Os meny osv, har med att göra. Så kan ni ge mig info så att en 2-åring förstår...../
    Tack på förhand.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ange ditt ordernummer så skall jag hjälpa dig.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. XBTool
    By pege63 in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-09-08, 14:54
  2. MAGIC 2
    By Ronny in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-08, 16:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •