Är det någon som har en anning om vad det kan vara för fel om jag inte kan spela brännda och vanliga spel. Det kommer upp en skiva och så trycker man enter. Men jag kommer bara tillbaka till samma ställe.// Johan
Är det någon som har en anning om vad det kan vara för fel om jag inte kan spela brännda och vanliga spel. Det kommer upp en skiva och så trycker man enter. Men jag kommer bara tillbaka till samma ställe.// Johan
Det är ett svårt fall av att inte kunna RTFM och STFW.
Börja här:
http://forum.psxcare.com/support/search.php
Du ger oss inte direkt mycket att gå på om man säger som så...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Hej hansi
vad vill du veta?
Vad är det för spel, vad ligger dom på för media, vad är det för modell av ps2, hur är den chippad...nånting!
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Nu har det blivit ett nytt fel på den efter omlödning please insert playstation or playstation2 format disc. det är en v4 Matrix MXL2 Clone chip jag hade två det andra fattades det en komponent på så det fungerade inte så bra.//Johan
Gissning är att det blev något fel när du lödde i den eller att ni har pajat dvd-läsaren
spelaren har jag testat och den fungerar. och jag har kollat alla lödningar och dom sitter på rätt plats. det som jag lurar på är att det finns två lödpunkter till vcc3 om man skall använda båda två.
Jag har också samma problem, funderar på om det är fel på chippet. Jag vet flera som har samma problem som oss.
Bookmarks