Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: FAN!!!!!! tror jag

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    FAN!!!!!! tror jag

    ja har nu börjat med dä här jävla chippet.... skulle då löda ihop dom här helt idiotiska lödningarna som asen från kina inte gjort!!!


    om ni då tittar lödningarna som sitter längst ner till vänster ...(på chippet alltså) så är de 2 bryggor som ska ihop men ja smeta ut hela jävla skiten så lödöarna är inte kvar så dee helt omöjligt att få dit nån ten,,,, pluss att ja lyckas få ner tenn på bena och på det lilla kretskortet till vänser om bryggorna...


    nå .....fungerar chippet utan å löda ihop de 2 bryggorna??


    Mvh:troligen en 400 kr fattigare elektriker!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    De helt idiotiska lödningarna har precis fyllt sitt syfte - dom har räddat en oskyldig PS2 från att förstöras av en ej tillräckligt kompetent lödare.

    Nej, chippet fungerar inte alls utan att byglingarna är korrekt utförda.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    ok....men hur ska ja då kuna löda dit de bryggorna...ja har ju lyckats löda bort lödöarna....???

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Klarar man inte av att löda ihop bryggorna kanske man inte skall ge sig på att löda in chippet i en PS2an. Andra lyckas ju bra så det är nog inte bryggorna det är fel på.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    nä ok...men då kan ju ni som lött in ett ripper chip som vet hur de ser ut börja snacka istället för de vet att det är ca 1- 1,5mm mellan 2 bryggor ....råkar man då slinta ytterrrrst lite så gå bryggorna ihop.... å de e fan inte lätt å få isår de sen :/

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Och eftersom de där bryggorna är en barnlek jämfört med resten av lödningarna i din PS2 så skall du lägga ner nu och låta någon annan ta hand om din PS2.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    jo men du får ju erkänna att de två bryggorna längst ner till vänster åp chippet sitter ju skitnära....... har ju kollat på allt annat i ps2:an de verkade ju lungt.... men ja visste ju inte att man va tvungen att göra de på chippet innan ja köpte det :/

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av biffen34
    nä ok...men då kan ju ni som lött in ett ripper chip som vet hur de ser ut börja snacka istället för de vet att det är ca 1- 1,5mm mellan 2 bryggor ....råkar man då slinta ytterrrrst lite så gå bryggorna ihop.... å de e fan inte lätt å få isår de sen :/
    Men LOL! Jag har inte lött in mitt Ripper 2 i min PS2a eftersom jag tyckte inte det var värt att göra det själv eftersom det bara kostar ca 500kr med garanti. Jag har lött en och annan komponent i mina dar och sett precis hur Ripper2 chippet och PS2 ser ut inuti men jag kan ändå inte förstå hur du kan tycka att lödöarna är svåra om du sedan skall löda de ännu värre punkterna inuti PS2an!!
    Först så säger du att lödöarna är borta sedan att de gått ihop?? Vad använder du för något att löda med. Du måste ju ha en tempererad lödpenna/station med ca 1mm spets för att lyckas bra. Vad använder du då om du tycker att 1.5-2mm är litet mellanrum mellan komponenterna, det finns ju värre lödpunkter i PS2an.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    ok ta de litet lungt nu...vi behöver inte vara så griniga ....de va bara ja som va förbannad igår kväll men skit sam....ja har titta i ps2:an å de tyckte jag såg lungt ut det var därför ja köpte chippet annars hade ja lämnat in ps2:an men då skulle man ju fixa chippet åxå å de va svårare tyckte ja iaf..... fins ju inget annat ställe där du ska löda så tätt som de 2 bryggorna på chippet

    ja har en spetsad löpenna som ä ca 1mm men ja ryckte till lite granna å så gick bryggorna ihop å sen när ja skulle försöka göra rent där så klantade jag till det så lödöarna försvann.....kan ni på psxcare fixa detta om ja kommer in till er tror ni???

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du bör låta oss sköta monteringen iaf. Du får ett nytt chip för 50% av priset för ett nytt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    hmm-...asså ja bor i åmål....om ja skickar ps2 + chippet vad tar du för att montera det???...klarar du de när jag har lött bort lödöarna???

  12. #12
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    298
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av biffen34
    hmm-...asså ja bor i åmål....om ja skickar ps2 + chippet vad tar du för att montera det???...klarar du de när jag har lött bort lödöarna???
    Notera att han skrev att du får ett nytt chip för halva priset
    Du får ett nytt chip för 50% av priset för ett nytt.
    Hade jag varit du hade jag inte tackat nej ;]

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Får jag halva priset för monteringen åxå då lr???

    nä men asså serriöst säj att ja ska ha ett matrix infinity de kostar 1195

    vad kostar de me alla kostnade me frakt å allt (gärna specificerat)

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Då jag är snäll så får du lite rabatt pga det trasiga chippet du redan betalt för, c:a 250:- rabatt.

    Så 1195:- - c:a 250:- + c:a 200:- returfrakt om du vill få ett infinity monterat.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    ok...... men om ja skicakr in 2 ps2 då??? först mtt sen en kompis som har ett helt nyt ripper 2 som ja skicakr med alltså....vad ska du har för allt ihopa då?? (Paketpris )

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Inga ytterligare rabatter. Montering av Ripper 2 kostar 500:- om det är köpt av oss, 700:- om det inte är köpt av oss.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Fan speed 20% på X2_4979.06
    By Biggles in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-01-09, 09:28
  2. streaming.....funkar fan inte bra lr...hjälp??
    By trevor in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-29, 01:30
  3. CPU Fan Not Connected, men den är i och funkar!?
    By Johanz in forum PC - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-10-29, 17:23
  4. Hur fan går man över till en svhs konatak?
    By lazlo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-10-31, 18:03

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •