Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Om Bios

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21

Question Om Bios

Hej! är helt ny både på detta forummet och som xboxmodare har monterat in ett smart xx vilket fungerar fint och har även tagit hem nya superdisc. Vad det gäller bios jag ska flasha in har jag en del frågetecken på smart xx hemsida ligger det filer, ska jag lägga in dom? är det bios till kortet? vad är då EVO-X och X-ecuter förnågonting?? ska jag lägga in något av dom ochså?? som ni märker är förvirringen ganska stor men vore tacksam för ett svar som kunde reda ut detta för mig. Har använt den utmärkta sökfunktionern här på forummet och på så sätt fått svar på det mesta men detta reder jag tyvärr inte ut

MVH
    Micke

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    Filerna som finns att ladda ner på SmartXX hemsida är en uppdatering av själva operativet i chipet och EDonchip är en FTP server programvara så att du kan komma åt din HD tex om din dashboard inte startar.

Så du måste ladda ner ett BIOS tex Executer eller EVOX som du själv nämnde.
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
    IR-Mod<>XBMC

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    Då börjar jag förstå tack så mycket för hjälpen......

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    innebär detta att man kan köra ed on chip för att kunna ftpa från och till burken om man nu skulle vilja ftpa innehållet på en dvd som sitter i burken utan att xboxen är kopplad till en teve? eller kan man få xbox att starta upp utan att en teve är inkopplad, jag kör evo x och firmware är 3321? xbox är 1.6 ifall det skulle spela någon roll...

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av magnush
    innebär detta att man kan köra ed on chip för att kunna ftpa från och till burken om man nu skulle vilja ftpa innehållet på en dvd som sitter i burken utan att xboxen är kopplad till en teve? eller kan man få xbox att starta upp utan att en teve är inkopplad, jag kör evo x och firmware är 3321? xbox är 1.6 ifall det skulle spela någon roll...
    Det går att ställa vilket BIOS (eller EDonChip) som ska startas som standard. Du kan även ställa att XBoxen startar upp det valda BIOS:et innom ett visst antal sekunder (du väljer själv tid).
    Så om du gör dessa inställningar så behöver du inte sätta på TV:n för att FTP:a. Det är bara att slå på boxen vänta tills den har bootat färdigt och sen är det bara att köra!
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
    IR-Mod<>XBMC

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    Nu gjorde jag nåt som jag inte gillar att andra gör... det är ju bara till att testa så lär jag ju märka hur det funkar.. sagt och gjort. svaret på min fråga är nej. man kommer in i D men där är det tomt fastän jag hörde hur dvdn lästes in... nån som vet om man kan ändra nåt så det funkar eller ifall det är kört?

Tack för svaret Merlin.swe raskt marscherat mitt problem är att jag vill "säkerhetskopiera" mina orginalspel men jag vill inte släpa fram teven till datorn... men verkar som att jag måste göra det ändå, eftersom av någon anledning så är det tomt när jag kollar på D även när jag kör telnet in så är där inget att se fastän skiva sitter i... Rätt coolt chip det här, jag kan välja vilket bios jag ska boota på från websidan

men som sagt vore kul ifall man kunde på nåt sätt se det som finns på d...
    Last edited by magnush; 2004-08-10 at 23:24.

Liknande diskussioner

1. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 12:09
  2. Official X2 4981 BIOS är nu släppt!
    By Nijo in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-02-22, 02:48
  3. Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-01-16, 18:55
  4. Felmeddelande flasha bios med Xecuter2 Bios Manager
    By Backen in forum X-ecuter 2 PRO support
    Senaste inlägg: 2003-02-24, 10:33
  5. Bios chipp
    By Marcus in forum Playstation produktsupport - Multi-X