Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: nybörjare söker info.

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0

nybörjare söker info.

Funderar på att införskaffa chip osv.

Frågan jag vill ställa vad är fördelen med att koppla en hårdisk till enheten, kan man inte bara skaffa chipet och bränna av spel på skivor(dvd) måste det till en hårdisk till detta? är tacksam för svar--

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    Du måste ju inte koppla in en hårddisk om du inte vill, det är klart att du kan bränna dina spel på DVD skivor och spela dom den vägen.

Men det är ju mycket stora fördelar med att installera en hårddisk. Laddningstider för spel och sånt blir kortare, du har inte ett ljud av en brummande dvd-läsare. Du kan lägga in filmer, emulatorer osv på disken. Installerar du Media Center så får du ju en fulländad underhållningscentral där du kan spela spel, filmer, videoklipp, musik, visa bilder och se dagens väder(om du har internet på boxen) exempelvis.

Sedan sliter det inte lika mycket på boxen om du sätter i en hårddisk. Har du en dåligt bränt kopia av något så sliter det på boxen när den har svårt att läsa skivan.

Mvh
    Granqvist

Mvh
    Granqvist

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    23
    nja.. jag skulle väl inte säga att det är just att den har svårt att läsa skivan som gör att dvd:n slits utan att man använder den vilket han som gjorde tråden troligtvis redan visste (att saker slits när man använder dem alltså)

för övrigt vill jag göra det klart för dig worldice att det redan sitter en hårddisk i men att den då bara rymmer 8 gig och inte räcker så långt.

anledningen för att skaffa stor hdd är att det blir billigare än att bränna dvd, det blir bekvämare då man inte måste byta skiva hela tiden, osv.

+ att man som granqvist skiver med xbmc får en fin allt i ett multimediabox

ja nu låter jag som en försäljare men wtf, köp en hdd
    Detta är min signatur

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    tack för svaren,"! det jag då överväger är att jag redan har en dvd brännare, och att köpa in en skiva för ca. 20 kronor, för ett spel som annars kostar 500.-600 kronor är relativt billigt i sammanhanget+ att stoppa i en nya skiva för ett nytt spel är bra för motionen=) ....
    Last edited by worldice; 2004-07-23 at 16:19.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Om vi gör en kostnadsanalys så
    80gb hdd = 550kr dvs kostnaden för ett spel, du sliter mindre på lasern så i längden slipper du om du har otur byta dvd-spelare i den vilket kostar lite mer då.
    550 / 20 = 27,5 skivor men sedan måste man räkna bort eventuellt bortfall av felbrända skivor och skivor som går sönder, testbränningar osv.
    Kollade lite snabbt på en sida med xbox-spel och deras ca mediumvärde är 2gb per spel, dvs du får in (vild gissning) 30-35 spel? om man räknar med lite bortfall från partitionering och applikationer.
    Då dom även är lätt utbytbara via dator så betyder det att du har ca 30-35 återskrivningsbara platser för spel.

Så ur ekonomisk syn är hårddisk bättre i längden, fast det är väl en smaksak

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    25
    men att den då bara rymmer 8 gig och inte räcker så långt
    mohahahaha fel ......... vissa rymmer 10gb å det finns några exemplar som tom rymmar 20gb
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Lucif3r
    mohahahaha fel ......... vissa rymmer 10gb å det finns några exemplar som tom rymmar 20gb
    ja ja men de minsta är på 8 gig och de är vanligast iaf bland de boxar ja rotat i

men............. för att vara snäll ska jag erkänna att jag hade fel
    Detta är min signatur

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    25
    ja ja men de minsta är på 8 gig och de är vanligast iaf bland de boxar ja rotat i
    hm ja tycker det är tvärtom ja.... tycker nästan 10gb är mer vanligt..... iaf i nya boxar
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Liknande diskussioner

1. Spel från PC till Xbox - nybörjare
    By Versace in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-01-22, 08:47
  2. Söker ett chip som
    By noyd in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-02-05, 00:34
  3. Någon som har INFO om Neo 4.5 ?
    By DeltaZero2 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-02-13, 11:00
  4. när kommer info sidan upp?
    By Teofil in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2002-01-24, 14:19
  5. Nybörjare
    By bermat in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2001-12-18, 22:34

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner