Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Lägga in för mycket på hdd:n?

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0

Question Lägga in för mycket på hdd:n?

Jag har seriösa problem med min box.

Häromdagen så satt jag och förde över filmer till xboxen.
    Plösligt står det "Överföringen misslyckades" vilket händer då filnamnen är för långa, så jag tänkte inte så mycket mer på det. Men när jag sedan skulle titta om filmerna kommit över rätt så var allt borta. Eller rättare sagt dom finns där men jag kan inte hitta dom.
    Jag förmodar själv att jag fyllde hdd:n till bristningsgränsen även om det stod att det var ca 22 gb kvar ledigt efter att filöverföringen misslyckats.
    Men det som är riktigt konstigt är att det står att jag har ca 22 gb ledigt, alltså finns allt på hdd:n. Men kan varken hitta de filmer, xboxspel, mp3 eller bilder som jag lagt in. Konstigt nog kan jag hitta Emulatorer och Roms som tar ca 4 gb på hdd:n. Det och programen är det enda som jag hittar och det enda som fungerar. Kan inte heller hitta filmerna och det andra via nätverket.
    Så jag kan ju inte ta bort något annat än romsen vilket jag redan gjort i med att jag inte kan hitta något.

Så jag undrar om någon som har den blekaste aning om vad som hänt och hur jag kan fixa det? Skulle verkligen ogilla att formatera i med att jag har en smäckfull 300 gb i.

Jag har en lite äldre verision av superdisc installerad (kommer inte riktigt ihåg vilken) och en Maxtor MaXLine II 5A300J0 300Gb i. Om det skulle vara till hjälp.

tacksam för all hjälp jag kan.

Zaren

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det verkar inte vara helt ovanligt att 300-giggarna får problem när man fyller dom till bristningsgränsen. Någon lär ha sagt att "250GB on a FATX partition is evil". Kanske säkrare att köra ett .06 bios och dela upp utrymmet på F och G.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0
    ok... Men har du någon aning om hur jag kan rädda det som finns på hdd:n nu? Skulle vara pissigt å behöva formatera..

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du lär behöva formattera.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0
    suck.. jaja.. Får väl hoppas att fler än jag lär sej utav mitt misstag då... :P
    Det är bättre att borsta katten än att kasta bort den... Tänk på det...

Zaren

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    Som tips till andra som vill ha en 300Gb och använda allt på F: så måste man...
    1: Använda EvoX M8 bios med LBA48 support (stöd för >137Gb), Xecuter2 LBA48 funkar inte än så länge. (M8_LBA48_IGR från Xbins)
    2: Partionera F: med32Kb clusters genom XBpartitioner, standard är 16Kb clusters vilket leder till korruption av data vid ~256Gb.

Notera även att vissa av Maxtors 300Gb hårddiskar inte är låsbara, så du kan inte spela Live!

Liknande diskussioner

1. Angående Kabellängd för installation!!!!
    By Arguman in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Senaste inlägg: 2004-02-07, 06:41
  2. Rädd för Bios byte.Hjälp behöves.
    By Dudeman in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-01-21, 14:01
  3. Priset för DMS3 chip + Installation
    By jenlid in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-01-13, 13:36
  4. Hur Låser man Hdd:n??
    By JYO in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-03-22, 13:45
  5. Hjälp lägga in Från Pc