Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Braskens.com stämmer ************

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0

Braskens.com stämmer ************

http://p r i s j a k t . n u/forum/i...t=0searchtime=
    http://www.potentia.org/~neko/braske...rror/prisjakt/

Sitter fortfarande och läser igenom alla inläggen, men dom som inte har lika mycket ork som mig och vill veta vad det handlar om så hittade jag en sammanfattning om ärendet:
    1. Det började med att medlemmen Poopster skrev en recension av butiken Braskens om hur dålig service han upplevt hos dom.

2. En person hos Braskens, som registrerat sig som användaren ?lux?, upptäckte detta och skickade ett hotfullt PM till poopster om att omedelbart ta bort recensionen Efter diverse pm fram och tillbaka la poopster ut PM?en i en tråd ?Varning för Braskens?, som ett varnande exempel. Nanmet på avsändaren var borttaget men ett tag kunde man se titeln på person (vilket snart togs bort).

3. Genom att spåra vad användaren lux, som alltså avslöjats som en Braskens-person, skrivit på prisjakt så kunde man se att denne skrivit mängder med positiva omdömen av Braskens men även negativa omdömen om andra affärer (ett påstående var att han köpt en projektor från en annan firma och fått en kopierad tysk "bruks" till den, och varnade forumläsarna för detta).

4. Tråden växte snabbt och på natten den 4 augusti skrev en representant från Braskens ett märkligt försvarsmeddelande, i samma stil som de tidigare PM:en. Han presenterade sig med namn.

5. Efter två dygn då tråden lästs 25000 ggr påstår alltså Braskens att man ska polisanmäla prisjakt och eventuellt fler personer.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Damn, snacka om att jag har ett och annat att lära om riktigt usel kundservice - där ligger man i lä! :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Hmm, har inte tittat så noga, men har braskens någonsin mailat från / besvarat mail till sina officiella mailadresser? Annars kunde ju vem som helst som inte har ett dugg med braskens att göra skoja till det där...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Hmm, har inte tittat så noga, men har braskens någonsin mailat från / besvarat mail till sina officiella mailadresser? Annars kunde ju vem som helst som inte har ett dugg med braskens att göra skoja till det där...
    hmm bra fråga, det har jag faktiskt inte tänkt på. Fast dåligt rykte har dom fått i princip överallt på svenska forum oavsett om det är sant eller inte.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Såg precis detta:
    Citat Original inlägg av Poopster
    Danne. Prisjakts moderatorer har haft en konferans ang. detta och de har varit i kontakt med Braskens. Min story är verifierad.
    Och om då brasken har personligen talat med prisjakt om att polisanmäla dom så tycker man att det borde vara Brasken som är inblandade i det och inte någon påhittad historia

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Liknande diskussioner

1. stämmer detta för att spela brända xbox spel
    By kenta2 in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-03-27, 22:19
  2. det är nåt som inte riktigt stämmer...
    By HagelBrakarn in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2004-02-23, 23:23
  3. Hjälp! Anvisningen stämmer inte!
    By LikeMe in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-01-25, 05:59
  4. Verkar riktigt trevligt om det stämmer...
    By CryptoManiaC in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 15:18

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner