Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Problem med xenium-chip!!!

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0

Problem med xenium-chip!!!

Har jäklats hela kvällen med att installera xenium-chippet i en 1.6 och får inte till det . Blinkar bara grönt och rött. Har lött om pinnarna och små-kablarna 3 ggr utan att det funkar. Provade även ett SmartXX utan att få till det.Sedan läste jag att om du har det gamla xenium-chippet som är blått, så ska du jorda D0:an???
    Är det möjligt att uppgradera från OS v1.0 eller v1.1 till OS 2.0??
    Är det någon som kan hjälpa mig??
    Tack på förhand
    Last edited by jimmy; 2004-07-26 at 04:25.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Antagligen för gammal firmware i både ditt SmartXX och ditt Xenium.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Ok!
    Måste jag skaffa ett nytt chip då?

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    Jag har ett liknande problem. Jag tro jag har lött fast chippet som man ska men när jag provar att starta xboxen så händer detta: Den blinkar grönt ett tag för att sedan blinka röt, startar om sig ett par ggr. Varken bild eller ljud uppkommer och cd-släden vägrar öppna sig. Har sett liknande problem men inget riktigt svar till det.
    Last edited by lonnq; 2004-07-30 at 21:06.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Xeniums d0 anslutning är inte kompatibel med version 1.6, antagligen pga dess "safe mode" som innebär att den bara är aktiv när den verkligen behövs. Då 1.6 inte har någon d0 utan man använder lframe istället så blir någonting fel. Däremot skall det fungera om man drar d0 direkt till jord.

Xenium ICE fungerar däremot utmärkt, liksom SmartXX av senare tillverkning. SmartXX version 2.0 är ett säkert val, dom finns bara tillverkade med tillräckligt uppdaterad firmware.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 12:09
  2. Hjälp med X-bit Chip igen
    By Vallås Locos in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2004-02-28, 17:02
  3. Problem med med ms-dashboard
    By samplehead in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2003-06-09, 00:41
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 22:25

Bookmarks