Köpte en ny Xbox samt X-B.I.T chip + en ny HDD (160gb seagate) i förra veckan. Tänkte att det inte är nå problem att flash det mm. Men nu var det så att det var ju massa problem. ska nu beskriva så bra som möjligt jag bara kan för att ja ska kunna få hjälp.
Började med att läsa runt om hur man flashar x-b.i.t chipen. Bröt loss write protection sealet som man skulle göra. pulade i usb kabeln i kortet samt i datorn. Startade om datorn å laddade hem x-b.i.t flash proget på denna sida. sen valde jag connect, samt format stapel 4. sen stapel 4 med första 256k bios banken. laddade hem Xecuter2 bios 4983, använde mig av .67 samt .06.
Klickade på write, valde bios(som jag packat upp å lagt i en mapp på datorn). efter et så började han skriva(tyckte proget var konstigt eftersom bios var ju på 256k men när han började skriva så stod det 268k) när den laddat ner allt så stod det ju done
Disconnecta och ställde switcharna på On On Off Off. Monterade sedan in chipet i boxen, slog på boxen. precis som vanligt microsoft istället för xecuter stod det ju. Har testat andra bios men samma resultat. Vad kan vara fel?
Kan tillägga att när usb kabeln satt i datorn med chipet i så lyste den gröna leden på kortet, men när jag flashade så slocknade den. Sen när jag kopplade in chippet i boxen så lyste inte chipet. När jag satt det lite snett så då lyste det. Kan man inte flash chipet med en skiva med bios på eller måste man göra det genom datorn? Hoppas ni förstår vad jag menar. fråga gärna annars bäst skulle vara om ni kunde skicka ett bios om det nu är så att jag gjort fel. Min mail är erikssonchristopher@h o t m a i l.com
Mvh The B Man
Bookmarks