Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: X-B.I.T flash problem

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Sweden
    Inlägg
    103
    Respekt
    21

    X-B.I.T flash problem

    Köpte en ny Xbox samt X-B.I.T chip + en ny HDD (160gb seagate) i förra veckan. Tänkte att det inte är nå problem att flash det mm. Men nu var det så att det var ju massa problem. ska nu beskriva så bra som möjligt jag bara kan för att ja ska kunna få hjälp.

    Började med att läsa runt om hur man flashar x-b.i.t chipen. Bröt loss write protection sealet som man skulle göra. pulade i usb kabeln i kortet samt i datorn. Startade om datorn å laddade hem x-b.i.t flash proget på denna sida. sen valde jag connect, samt format stapel 4. sen stapel 4 med första 256k bios banken. laddade hem Xecuter2 bios 4983, använde mig av .67 samt .06.
    Klickade på write, valde bios(som jag packat upp å lagt i en mapp på datorn). efter et så började han skriva(tyckte proget var konstigt eftersom bios var ju på 256k men när han började skriva så stod det 268k) när den laddat ner allt så stod det ju done

    Disconnecta och ställde switcharna på On On Off Off. Monterade sedan in chipet i boxen, slog på boxen. precis som vanligt microsoft istället för xecuter stod det ju. Har testat andra bios men samma resultat. Vad kan vara fel?
    Kan tillägga att när usb kabeln satt i datorn med chipet i så lyste den gröna leden på kortet, men när jag flashade så slocknade den. Sen när jag kopplade in chippet i boxen så lyste inte chipet. När jag satt det lite snett så då lyste det. Kan man inte flash chipet med en skiva med bios på eller måste man göra det genom datorn? Hoppas ni förstår vad jag menar. fråga gärna annars bäst skulle vara om ni kunde skicka ett bios om det nu är så att jag gjort fel. Min mail är erikssonchristopher@h o t m a i l.com
    Mvh The B Man
    Last edited by The_B_Man; 2004-07-26 at 10:53.

    Ur fattigdom kommer vishet

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du har problem med att få kontakt mellan chippet och xboxen, putsa av kontaktytorna eller be någon löda i chippet istället.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Sweden
    Inlägg
    103
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi
    Du har problem med att få kontakt mellan chippet och xboxen, putsa av kontaktytorna eller be någon löda i chippet istället.
    mjo. anade att det var det som var fel. men är det rätt med bios då? alltså ja menar har jag gjort rätt? löda kan jag oxå göra, under mina 3 år i gymnasiet på el utbildning så¨sov man ju nästan med en lödkolv :P

    men tycker oxå att det är lite skumt, för sätter jag chippet spik rakt så lyser ej lampan på det externa kortet( är en liten kondensator på moderkortet som tar i. men om jag sätter kortet snett så lyser lampan, så ska ja ha den å lysa eller ej? är oxå osäker på om d0 kontakten får kontakt. finns det ngt sätt jag kan kolla upp om den får kontakt eller? verkar som med tanke på att lampan lyser när det är snett att d0 ej får kontakt. hur ska jag åtgärda detta då? ska ja använda min av pogopin men löda tråd på d0 eller?

    Ur fattigdom kommer vishet

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    När är din xbox tillverkad?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Sweden
    Inlägg
    103
    Respekt
    21
    vet ej. Min kompis beställde den förra veckan och fick den i torsdags. är inte min utan jag hjälper han med sin box. kan det vara så att xd0 ej får kontakt för att lagret med lack ligger ivägen eller? ska testa skrapa där när ja kommer hem. hoppas mitt svar hjälpte ngt
    Last edited by The_B_Man; 2004-07-26 at 11:12.

    Ur fattigdom kommer vishet

Liknande diskussioner

  1. Flash Problem "Unkown Flash Type"
    By farsight in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2004-06-09, 21:25
  2. xecuter lite 2.3b flash problem
    By terfog in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-10, 18:22
  3. Problem med att flash Modus "Error erasing chip."
    By greco in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-12-20, 09:55
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25
  5. Disk bytes problem!
    By kalle in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-10-31, 08:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •