Visar resultat 1 till 25 av 25

Diskussion: HD Advance

  1. #1

    HD Advance

    Någon som vet mer om HD advance? Har bara läst lite på www.ps2ownz.com, ska enligt dem vara bättre än hdd loader.

    Kommer ni att ta in den på psxcare om det verkar lovande?

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    67
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av johanmx
    Någon som vet mer om HD advance? Har bara läst lite på www.ps2ownz.com, ska enligt dem vara bättre än hdd loader.

    Kommer ni att ta in den på psxcare om det verkar lovande?
    ps2ownz har sysslat med smutskastning av HD loader ett bra tag nu, jag litar inte på folk som säljer sina produkter genom att smutskasta andra.

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Vet du inte att PS2Ownz är ett PS2-forum de säljer ju ingenting. Vad har medlemmarna på PS2ownz gjort förresten för att smutskasta HD Loader då??
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  4. #4
    Men HD loader har sina uppenbara problem. Jag önskar mest att det dyker upp en freeware version (typ DC loader till dreamcast) så man slipper gå o köpa en ny version så fort sony utvecklar nya kopieringsskydd. Lite konkurrens hade iaf. inte skadat.

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    58
    Respekt
    22

    Lightbulb

    Citat Original inlägg av johanmx
    Men HD loader har sina uppenbara problem. Jag önskar mest att det dyker upp en freeware version (typ DC loader till dreamcast) så man slipper gå o köpa en ny version så fort sony utvecklar nya kopieringsskydd. Lite konkurrens hade iaf. inte skadat.
    ps2ownz har ju gjort en version av hdloader som är fri

    bara det att man måste antingen ha en orginal ps2 skiva i trayen på v9,v10 men de andra laddar direkt från minneskortet med dms3

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    PS2ownz har aldrig gjort någon hackad version av HD Loader det är någon som fixat detta och sedan skrivit att det de som gjort den. Den funkar iaf bra och jag kör den på min v7 utan probbs. Finns ju även en crackad version att ta hem och bränna ut och den funkar bra den också.

    Om man har köpt original versionen av HDL så kommer man att få kunna upgradera den när de släpper en ny version, det står på deras hemsida.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    67
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av danne.sk
    Vet du inte att PS2Ownz är ett PS2-forum de säljer ju ingenting. Vad har medlemmarna på PS2ownz gjort förresten för att smutskasta HD Loader då??
    "Sälja" är bildligt talat!

    Vaddå medlemmar, jag pratar om deras news

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    PS2ownz har inget med försäljning att göra så jag förstår inte vad du menar med "jag litar inte på folk som säljer sina produkter genom att smutskasta andra", de säljer ju inget så vad syftar du på isåfall när du säger "säljer sina produkter".

    Ps2ownz är ett forum av och med medlemmar och skriver du att "de" smutskastat HD Loader så förutfattar man att du menar medlemmarna. Nyheterna skrivs av de som driver forumet och medlemmarna av forumet. Vad är det som du menar med "smutskasta" då. Jag har då inte upmärksammat någon smutskastning där iaf, snarare tvärtom. Annars så skulle de inte lägga upp & snackas om program som gör det möjligt att t.ex. kopiera in spelen på disken från datorn.
    Last edited by danne.sk; 2004-07-27 at 21:22.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    ps2ownz har då inte smutskastat hdloader de har dock inte skrivit bra saker om pirat versionen som är släppt i deras namn.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    HD Advance är en rip off av HDD Loader. Dom levererar två skivor. En för små TOC och en för stora men lägger man över spel direkt med HD Dump eller WinHIIP så behöver ma ninte bry sig.
    Och det är bara en tidsfråga innan första programet som för över direkt via nätverk kommer...

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    http://www.hdadvance.com
    Hmm... har jag inte läst texten på en annan sida... appropå ripp off
    och http://www.hdloader.com/ har laggt ned...
    Vad är det som händer egentligen?

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Sony var på DMS (som säljer HDD Loader) och DMS blev rädda (med all rätt)...

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    KTD: vad står KTD för? har undrat det i ett par år nu.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    En superhjälte (som jag) kan ju inte avslöja sin identitet...

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    attans,
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    58
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av danne.sk
    Om man har köpt original versionen av HDL så kommer man att få kunna upgradera den när de släpper en ny version, det står på deras hemsida.
    hur skulle det gå till nu då hade du tänkt?

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av ClayMan
    hur skulle det gå till nu då hade du tänkt?
    Inte vet jag, detta var ju inte känt när jag skrev det förstår du väl. HD Advance är ju exakt samma program som HDL iaf.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    67
    Respekt
    23
    PS2OWNZ wurmar för HD Advance och säger att den är bätte än HDLOADER (därav mitt inlägg)

    FAKTA:
    ps2 [source: ps2-scene.org]
    Upon taking a serious look at the HDAdvance elf, the following conclusions have been made.

    The elf was packed using some sort of zlib variation that was quite difficult to unpack. A pat on the back for whoever was responsible.

    The code is, without question, taken from the cracked version of HDLoader and not the original. There have been only minor changes from the original code.

    The language has been forced to English and the "license agreement" bits removed. Both modifications are only about 6 bytes.

    Menu text has been hex edited a bit to rename certain functions. Obviously, the graphics have also been changed to the ugly orange color stuff.

    Those are the ONLY changes in the code. In other words, there are no functionality improvements whatsoever, just as we reported last week.


    Mera info om PS2OWNZ här:

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=15982
    Last edited by Zapata; 2004-08-03 at 17:25.

  19. #19
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    298
    Respekt
    0
    HD Advance is even compatable with the HD Loader filesystem, so if you bought HD Loader and broke the disc you can now purchase HD Advance and start right up where you left off- with ALL of your stored games completely in-tact and 100% working!
    Självklart om HD Advance är en 99% rip av hdloader.
    Fan va fula dom är

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    170
    Respekt
    21
    HdAdvance är ju bara en fortsättning på det numera nerlagda HDLoader.
    Tycker det är illa att stjäla koden, men det är ju bra att den lever vidare...

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Eller så är det fortfarande samma personer bakom produkten, sånt vet man ju inte alltid.

    Det vore ju inte helt fel att:

    1: Hypa produkten genom att skapa publicitet genom att annonsera ut att man blivit stämd av SONY

    2: På ett "snyggt" sätt göra sig fri från de avtal man haft med sin distributör som antagligen köpte upp hela 1:a tillverkningsbatchen till ett väldigt bra pris och lade ner massor med pengar på att marknadsföra den.

    3: Tjäna ännu mera pengar genom att sälja produkten under annat namn i egen regi eftersom den nu är så känd att den säljer av sig själv...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #22
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Måste man ha en XCM HD Connect om man ska ha 200gigaren te ps2?:S
    Ride The Shopuff?!

  23. #23
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Zapata
    PS2OWNZ wurmar för HD Advance och säger att den är bätte än HDLOADER (därav mitt inlägg)

    FAKTA:
    ps2 [source: ps2-scene.org]
    Upon taking a serious look at the HDAdvance elf, the following conclusions have been made.

    The elf was packed using some sort of zlib variation that was quite difficult to unpack. A pat on the back for whoever was responsible.

    The code is, without question, taken from the cracked version of HDLoader and not the original. There have been only minor changes from the original code.

    The language has been forced to English and the "license agreement" bits removed. Both modifications are only about 6 bytes.

    Menu text has been hex edited a bit to rename certain functions. Obviously, the graphics have also been changed to the ugly orange color stuff.

    Those are the ONLY changes in the code. In other words, there are no functionality improvements whatsoever, just as we reported last week.


    Mera info om PS2OWNZ här:

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=15982
    ps2ownz har inte varit en säker källa på väldigt länge. dom är inte längre objektiva och höjer sina sponsorers produkter till skyarna oavsett om dom är bra eller inte. Skriver du något negativt om en sponsor's produkt i forumet så blir du bannat etc.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  24. #24
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    67
    Respekt
    23
    Ojj har denna lilla tråd från 2004 vaknat???

    Grabbar det är passé för länge sen!!

  25. #25
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av peso92
    Måste man ha en XCM HD Connect om man ska ha 200gigaren te ps2?:S
    Om du har en PS TWO så måste du ha en xcm hd connect ja
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Aladdin Advance LIVE programmerare + Advance Plus?
    By denSiS in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-07-20, 13:47
  2. Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2004-06-13, 09:23
  3. problem med aladdin advance
    By flx in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-03-05, 18:38
  4. Knas med alladin advance
    By popJompa in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2004-03-03, 16:52
  5. Alladin Advance
    By Hansi in forum XBOX Produkter
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-17, 20:36

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •